AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #1 Skrevet 1. mai 2017 Hei! Jeg har vært på en del dater, og kan vel si at vi holder på. Jeg er superforelska og vi har det kjempebra i lag. Jeg er kristen som gjerne går i kirka når jeg kan, og går i huskirke med veninner fra kirka. Han er ikke kristen, men såkalt agnostiker siden han er åpen for at det finnes en gud eller ikke. har dere noen erfaringer med en partner eller flørt med annet livssyn som deg? Er veldig liveral hvertfall og null problemet med livssynsgreiene enda, lurer bare på tips og deres erfaringer og meninger om hvordan det kan funke Anonymkode: 1c8bc...566
Gjøksuppe Skrevet 2. mai 2017 #2 Skrevet 2. mai 2017 Det går nok fint om dere respekterer hverandres tro 14 For den ikke-troende mannen blir regnet som hellig på grunn av sin kone, og den ikke-troende kvinnen blir regnet som hellig fordi mannen er en troende bror. Ellers ville jo barna deres være urene, men nå er de hellige. (1 Kor. 7. 14) 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #3 Skrevet 2. mai 2017 tusen takk for svar! Anonymkode: 1c8bc...566 1
debatant Skrevet 2. mai 2017 #4 Skrevet 2. mai 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har vært på en del dater, og kan vel si at vi holder på. Jeg er superforelska og vi har det kjempebra i lag. Jeg er kristen som gjerne går i kirka når jeg kan, og går i huskirke med veninner fra kirka. Han er ikke kristen, men såkalt agnostiker siden han er åpen for at det finnes en gud eller ikke. har dere noen erfaringer med en partner eller flørt med annet livssyn som deg? Er veldig liveral hvertfall og null problemet med livssynsgreiene enda, lurer bare på tips og deres erfaringer og meninger om hvordan det kan funke Anonymkode: 1c8bc...566 Håper du er klar over at din tro er uendelig mye mer verd enn et forhold. Det kommer hverdager i et forhold også. Selv om det er drømmeprinsen du har møt.. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #5 Skrevet 2. mai 2017 Akkurat nå, debatant skrev: Håper du er klar over at din tro er uendelig mye mer verd enn et forhold. Det kommer hverdager i et forhold også. Selv om det er drømmeprinsen du har møt.. Ja troen på eventyr er veldig viktig. Anonymkode: d6768...199 2
debatant Skrevet 2. mai 2017 #6 Skrevet 2. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja troen på eventyr er veldig viktig. Anonymkode: d6768...199 et strålende eksempel på respektløshet fra ateister/agnostikere.. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #7 Skrevet 2. mai 2017 Jeg er sterk i troen, og han jeg da dater vet det godt og respekterer det. Jeg ønsker å høre erfaringer fra andre som har hatt det slik i et forhold, om man selv er religiøs eller motsatt. Er selv oppvokst i kristen familie, der pappa ikke snakker noe om tro, men mamma går i kirken hver søndag og tok oss med. Han blir med på julaften men aldri vist noen religiøs side egentlig, og det har nå funket i 30 år da Anonymkode: 1c8bc...566 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #8 Skrevet 2. mai 2017 39 minutter siden, debatant skrev: et strålende eksempel på respektløshet fra ateister/agnostikere.. Og det at vedkommende svarte på ubehøvlet oppgulp fra en religiøs fanatiker, det ser vi bort fra? Når tro er mer verdt enn mennesker, da mister du min respekt. Anonymkode: 53d82...f72 5
debatant Skrevet 2. mai 2017 #9 Skrevet 2. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og det at vedkommende svarte på ubehøvlet oppgulp fra en religiøs fanatiker, det ser vi bort fra? Når tro er mer verdt enn mennesker, da mister du min respekt. Anonymkode: 53d82...f72 Din respektløshet ovenfor medmennesker sier alt om den respekten du fortjener. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #10 Skrevet 2. mai 2017 47 minutter siden, debatant skrev: et strålende eksempel på respektløshet fra ateister/agnostikere.. Er strålende forslag på respektløshet fra ateister/agnostikere... skriver du, men så flott! Mener så flott at du ser nettopp det! Bare noe jeg oppfordrer eller utfordrer til: Er å ikke bare se utover, men også innover mot seg. Kanskje det går opp for noen, at samme respektløsheten kjennes, for de som f.eks tror på synske ol, når de ikke får respekt for de de tror på, av enkelte andre? Til deg TS: Så lenge dere begge føler respekten fra den andre, er det bare å nyte kjærligheten! Anonymkode: cc1d8...52d 2
skogsvandreren Skrevet 4. mai 2017 #12 Skrevet 4. mai 2017 Ikke plag han med kristendomsgreiene dine så går det vel bra 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå