Gå til innhold

Tips til videreutvikling av treningsprogram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, første post her inne :)

Har trent i 1,5 år nå og ting har blitt en rutine. Målet mitt er å bygge muskler og jeg lurer på om dere har noen tips til hva jeg burde droppe eller legge til i rutinen. Veier nå 85kg og er 29år.

Trener 5-6 dager i uken (ingen spesielle dager), tar meg fri da det trengs, men ikke flere dager i rad.
Følger min egen kostholds-plan hvor jeg "bulker" august til mai og "Cutter" mai til juli.
Spiser ca 2200cal cut og 3200cal bulk.

Spiser helst clean, men supplementerer med proteinpulver/barer for å treffe daglig inntak av proteiner.
For å ikke gjøre denne første posten alt for lang så stopper jeg her. Svarer gjerne på spørsmål :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Antar du er mann? 

Du spør hva du skal droppe eller legge til, og da er det lurt å få se programmet du har nå :) 

Anonymkode: 08bb7...0d2

• Liker 1
Skrevet

Flott takk for svar! :)
Jeg er mann, og trener en 3-day split.

1. Rygg og skuldre
2. Bryst og Biceps
3. Bein og legger

(Mage er ikke i hovedfokus, trener det da jeg føler for det i tillegg til det andre :))

Skrevet

Det finnes jo et utall programmer. Selv har jeg brukt Stronglifts 5x5 en liten stund nå, det er enkelt og greit.

• Liker 1
Skrevet

For å bytte ytterligere muskler må du belaste de mer enn du har gjort tidligere, enten ved flere sett eller reps eller økt vekt eller noe annet som vil øke totalt volum. Den letteste måten slik jeg ser det er å legge til en dag til per uke per muskelgruppe slik at du trener hver muskelgruppe to ganger i uken. Er det dette du gjør allerede, slik at du kjører gjennom 1-2-3-splitten to ganger per uke? 

Fra et kroppsbygger-synspunkt er det vanlig å trene hver kroppsdel én gang i uken og treffe den hardt med mange sett. Hvis det er noen muskler som henger etter kan du slenge inn noen ekstra øvelser/sett på disse i andre økter i løpet av uka. 

For fremgang fra hvor du er nå tror jeg jeg ville skiftet til 7-dagers-splitt.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar!

Stemmer, slik det er i dag så får jeg trent hver muskelgruppe 2 ganger i uken, med minimum 2 dagers mellomrom. Det medfører økter på 90 minutter. Går jeg over til en 7-dagers-splitt regner jeg med at øktene vil ligger rundt 45min pr dag?

Skrevet

Da vil Io fremgangen være den samme ca. Øk antall sett og øvelser per muskelgruppe/økt så får du økt totalt volum per økt -> muskelen tvinges til å utvikle seg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...