Gå til innhold

Pusse opp en tripptrapp stol?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en tripptrapp hvor malingen flasser litt. Noen som har erfaring med å pusse opp en sånn en? Hva gjør man? Er det mye jobb?

Anonymkode: 69fbc...535

Gjest chiki
Skrevet

Jeg til av sitte og fotbrettet. Pusset over med sandpapir, og malte 2 strøk med bengalakk. Veldig fornøyd 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem! Det er bare å demontere stolen med unbrakonøkkel, vaske grundig og pusse lett, og så male delene hver for seg 😊 jeg foretrekker spraymaling, men da må man ta det i flere omganger for at ikke det skal renne. 

Min stol ble glatt og fin, og frem til junior bagynte å bruke den så den nesten fabrikkny ut 😉

Anonymkode: bcd43...84d

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe problem! Det er bare å demontere stolen med unbrakonøkkel, vaske grundig og pusse lett, og så male delene hver for seg 😊 jeg foretrekker spraymaling, men da må man ta det i flere omganger for at ikke det skal renne. 

Min stol ble glatt og fin, og frem til junior bagynte å bruke den så den nesten fabrikkny ut 😉

Må man pusse bort absolutt all maling, eller holder det å pusse det gjevnt?

ts

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det holder å pusse det jevnt, å få bort all maling er ikke noe poeng. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det holder å pusse det jevnt, å få bort all maling er ikke noe poeng. 

Tusen takk! 

AnonymBruker
Skrevet
På Wednesday, May 03, 2017 den 19.09, AnonymBruker skrev:

Må man pusse bort absolutt all maling, eller holder det å pusse det gjevnt?

ts

Finnes trinn for trinn info om du søker på google. 

Anonymkode: 853e9...b30

Skrevet

Ikke glem at det blir dyrt om du må kjøpe inn både pussepapir, vaskemiddel, pensler og skikkelig maling. For ikke å snakke om alt pirket med å pusse og male flere strøk. En skikkelig pensel koster fort opp mot 150 kr. Maling er heller ikke billig, strengt tatt bør du vel også bruke heftgrunn. 

Stolen kommer i mange farger ny. Jeg ville ikke giddet å male den. Jeg ville nok solgt den gamle og kjøpt en ny i den fargen jeg ville ha. 

Noen kroner for den gamle, så prisen for maling og utstyr, pluss alt pirkarbeidet, da koster plutselig ikke en ny stol så mye.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Timsy skrev:

Ikke glem at det blir dyrt om du må kjøpe inn både pussepapir, vaskemiddel, pensler og skikkelig maling. For ikke å snakke om alt pirket med å pusse og male flere strøk. En skikkelig pensel koster fort opp mot 150 kr. Maling er heller ikke billig, strengt tatt bør du vel også bruke heftgrunn. 

Stolen kommer i mange farger ny. Jeg ville ikke giddet å male den. Jeg ville nok solgt den gamle og kjøpt en ny i den fargen jeg ville ha. 

Noen kroner for den gamle, så prisen for maling og utstyr, pluss alt pirkarbeidet, da koster plutselig ikke en ny stol så mye.

http://www.viivilla.no/gjor-det-selv/interior-mobler-maling/pusse-opp-tripp-trapp-stol/ 

Malerkost ernhelt unødvendig. Det samme er dyrt vaskemiddel, Salmiakk fungerer utmerket. Spraybokser koster under hundrelappen og en boks er som regel nok. Litt sandpapir koster helelr ikke allverden. 

Men ts er gjerne alt ferdig med jobben?

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.viivilla.no/gjor-det-selv/interior-mobler-maling/pusse-opp-tripp-trapp-stol/ 

Malerkost ernhelt unødvendig. Det samme er dyrt vaskemiddel, Salmiakk fungerer utmerket. Spraybokser koster under hundrelappen og en boks er som regel nok. Litt sandpapir koster helelr ikke allverden. 

Men ts er gjerne alt ferdig med jobben?

Joda, helt enig i at en sprayboks koster en 100-lapp. Kan nok bli veldig fint om stolen kun skal stå til pynt :fnise:

Skal den brukes av BARN må det nok sterkere skyts til :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Timsy skrev:

Joda, helt enig i at en sprayboks koster en 100-lapp. Kan nok bli veldig fint om stolen kun skal stå til pynt :fnise:

Skal den brukes av BARN må det nok sterkere skyts til :)

Absolutt ikke. Hva du fniser av og må henge den smileyen på for, er ubegripelig. Vi har brukt sprayboksmaling på både tripp trapp og andre stoler, intet problem selv om stolene brukes av barn og må vaskes av ofte. Så kommentaren din er enten bassert på manglende erfaring, eller dårlig maling og dertil arbeid. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke. Hva du fniser av og må henge den smileyen på for, er ubegripelig. Vi har brukt sprayboksmaling på både tripp trapp og andre stoler, intet problem selv om stolene brukes av barn og må vaskes av ofte. Så kommentaren din er enten bassert på manglende erfaring, eller dårlig maling og dertil arbeid. 

Du får ikke er varig resultat med en sprayboks til en hundrings, uansett hvor mye du vasker og pusser først. Og jo, er det noe jeg har erfaring med, så er det nettop maling og oppussing. Du må ha ekstremt rolige barn eller drive barneoppdragelse med jernhånd om du klarer å holde en spraymalt tripp-trappstol ship shape når den er i daglig bruk av normale barn. Eller så tipper jeg den er helt nymalt. Gi den et år.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...