Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet du hvordan de var i russetiden sin? :fnise:

Anonymkode: a80c7...2b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, begge var russ. Vet så klart ikke hvordan de var - bortsett fra noen få historier :) har hørt noe om at pappa kom hjem i 4-tiden om natten og sovnet med hodet i en blomsterpotte på trappa og litt sånt. Men VET jo ikke - han nekter for det så klart

AnonymBruker
Skrevet

Nei, begge så på det å være russ som tippen av idioti (dette var 70-tallet ;) ), så ingen av dem var russ. Endte med at jeg droppet det, jeg også, noe jeg ikke angrer på i dag.

Men jeg tror nå de festet godt fra seg ellers, hehe.

Anonymkode: d157f...a28

AnonymBruker
Skrevet

*toppen av idioti. Pokkers auto correct!

Anonymkode: d157f...a28

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dei var ikkje det. Begge studerte på uni senere da.

Anonymkode: 736c9...13a

Skrevet

Nei, for de vokste ikke opp i Norge. Skulle dog ønske de hadde vært det, så hadde de kanskje hatt mer forståelse for hvorfor jeg er det iår. De hater hele greia med RT og mener det bare byr på problemer... Personlig gruer jeg meg til RT er over.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at foreldrene mine var russ fordi jeg har sett bilder. Feiringen på 80-tallet så temmelig lik ut som nå, bortsett fra permanenten og de gamle russebussene. De snakker aldri om sin ville ungdomstid til oss barna, det hadde blitt litt feil..."Nå skal pappa fortelle deg om russeknutene sine...":dry:

Anonymkode: 08613...669

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ingen av dem har gått mer enn 5 år på skolen.

Anonymkode: d9c18...465

Skrevet

Jeg var første russ på begge sier av familien, stor stas. 
jeg er dog den i familien som har gjort minst ut av min utdanning, og endte opp som ufør.. Ikke så stor stas ;) 

Gjest Raindrops
Skrevet

Mamma var russ, men hun har alltid ment at festing og alkohol er tåpelig så det eneste jeg har blitt fortalt er hvor dumme alle klassekameratene hennes var. Selv hadde jeg en kjempemorsom russetid med både rus og sus og dus. 

Pappa var ikke russ, men har hørt en del historier likevel. Synes det er morsomt å høre litt ville historier fra han nå som jeg selv er voksen, og han har hørt noen av mine også som jeg ikke hadde våget å fortelle han i tenårene :ler: 

Skrevet

De gikk fagbrev- og jobbveien, så det ble ikke noe russetid på de. Men de var nok med kullene sine og haddet det morro uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Begge mine foreldre var russ. Har ikke fått høre noen festhistorier, men de har fortalt historier fra russetiden om ting de fant på og ble utsatt for. 

Anonymkode: 3ba93...dad

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner at jeg må være urgammel siden begge mine foreldre var russ på slutten av 60-tallet. Vet at de har fortalt at russetiden var midre fyll/fest offentlig, men festet gjorde de ;) Begge har foresten russeluene sine enda, og begge tok utdanning videre (3 + 6 år i tillegg) 

Anonymkode: fbb9d...f82

AnonymBruker
Skrevet

Moren min var en pen og pyntelig russ på 60-tallet. Var visst bare såvidt hun fikk lov til å gå på gymnaset, foreldrene hennes så ikke helt vitsen med at hun skulle det. Husker også at hun sa hun nektet å gå på husmorskole, for hun syntes det var så gammeldags. 

Faren min vet jeg ikke, men han gikk gymnaset og tok utdanning senere. 

Anonymkode: a0359...546

AnonymBruker
Skrevet

Mamma var russ. Hun sydde sin egen russebukse. Den var helt plain da. 

Hun og to venninner hadde en liten bil de kjørte rundt i. Også dro en vennegjeng på russetur med ferga til syden.

Anonymkode: 7eb08...c99

Skrevet

Begge var russ på 70-tallet - jeg har sett bilder og russekort, men ikke hørt så mange festhistorier. Derimot fikk jeg forleden høre om min mormors første våkenatt-russeknute og tilhørende morgensvermeri p\å en benk i parken :fnise: 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Selv valgte jeg å ikke være med på russefeiringen da jeg gikk utav gymnaset (het det da jeg var ung). Jeg så ikke vitsen med det.

Anonymkode: 9160c...ac7

Skrevet

Ja og nei. Jeg har ikke vært videre interessert i teamet, så det tror jeg aldri vi har snakket om egentlig. Det har vel kommet noen historier, som jeg har glemt, men takk og lov for at de ikke var russ i 2017 for å si det sånn. huff

Skrevet

Nei, men har hørt mange morsomme historier fra folkehøyskolen de møttes på. Jeg begynte på samme folkehøyskole mange år senere, og kan jo si deres ville festing hadde gjort skolen hakket strengere :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Nei, de var tenåringer i krigsåra og kom fra fattige familier. De hadde ikke mulighet til å gå på skole, måtte jobbe og forsørge seg selv.

Anonymkode: 908a2...f18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...