AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #1 Skrevet 1. mai 2017 En jeg står veldig nær (familie) er i et forhold som har noen utfordringer. Slik jeg ser det burde han jeg står nær begynne å sette noen krav og slutte å være naiv. På en måte føler jeg at jeg bør si noe, men på den annen side...hva om han blir irritert på meg? Tar man egentlig til seg slike råd når man ikke er i en situasjon hvor man selv har erkjent at man har et problem og dermed søker råd? Anonymkode: 6b30b...b94
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #2 Skrevet 1. mai 2017 Nei. Vent til vedkommende spør deg. Anonymkode: 85554...2ce
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #3 Skrevet 1. mai 2017 Det er det jeg har tenkt selv også, best å ikke blande seg. Men nå vet jeg ikke helt. Han er samboer med en dame og de har slitt med noe. Helt greit, ikke noen krise i det. Men nå har hun satt noen krav i forholdet som jeg tenker at bør sette foten ned for. Der er litt sånn at om han går med på dette kommer hun garantert til å gjøre det slutt ved neste korsvei fordi han "ikke er mann nok". Anonymkode: 6b30b...b94
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #4 Skrevet 1. mai 2017 Jeg har vært i et dårlig forhold selv. For meg var det en stor lettelse når folk begynte å stille kritiske spørsmål. Jeg fikk liksom bekreftet at det jeg følte var innafor. Da kunne jeg endelig gå. Du kjenner vedkommende, så dette må du nesten føle på selv. Anonymkode: d879c...734
Tibbie Skrevet 1. mai 2017 #5 Skrevet 1. mai 2017 Jeg tror at denne personen merker det selv. Du trenger kanskje ikke starte med å gi et råd, men kanskje komme med en kommentar som får han til å innse at du også ser det, og så han skjønner at du er på hans side. Kanskje han innser at han godtar for mye og synes at det er godt å ha noen å snakke med det om - og kanskje få noen gode råd. Men ikke gå rett på sak med råd. Det kan tolkes som at du vet så mye bedre og at du forteller han hva han skal gjøre. Ingen liker det.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #6 Skrevet 1. mai 2017 Vet ikke om personen tar til seg råd, men hvorfor skal du dele ut råd når ingen spør? Anonymkode: ac366...bed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå