AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #1 Skrevet 1. mai 2017 Det hetes det. Så hva er egentlig vitsen men å være glad/positiv, når man vet at det skal komme en nedtur likevel? Det er en del ting jeg ikke har lyst til, fordi det er grusomt kjedelig og jeg kastet vekk nesten 30.000 på å prøve. Fordi det er ufornuftig å bli uten utdannelse! Er det egentlig mulig å finne seg en kjæreste og faktisk leve lykkelig med han eller henne? Nei? Fordi han er garantert utro en gang, enkelt og greit fordi "livet skal ikke være en dans på roser". Igjen...satser du drømmen, har du gjort noe dumt. Det er to utfall av det. Enten går det bra, enten så må du tilbake til drittjobben. Det endre sikkert med å ikke få noen jobb i det hele tatt, eller få den værst tenkelige jobben. For, livet skal jo ikke være lett sant. Er det ikke slik da? Før var motivert, glad, jeg tenkte at en dag så vil jeg klare det. Men jeg blir mer og mer stresset med alderen. ting forandrer seg liksom så mye mindre enn jeg tror. Stadig vekk går jeg og tenker"hvor er jeg om et-to år"? Men jeg er jo på omtrent samme sted.. jeg føler liksom bare at livet tar de kjedelige veiene. Så om man vil vite hvordan ting går, er det ikke bare å tenke "livet er ikke enkelt?"for det går jo som regel dit du ikke vil? Anonymkode: 83073...e1d
Kittykat Skrevet 1. mai 2017 #2 Skrevet 1. mai 2017 Livet er ikke mer enn det en har lagt opp til selv. Uttrykket "livet er ikke en dans på roser" tolker jeg dit hen at noen ganger så møter man på vanskeligheter i livet og at ting går ikke alltid som smurt. "Men hvorfor skal man være glad når man vet at det kommer en nedtur?" spør du. Fordi det er de gode stundene og positive opplevelsene som gjør livet verdt å leve. Etter en nedtur, så kan man se fram mot glede igjen. Det er det som gjør en levende. Og kanskje vi trenger nedturer en gang i blant for å sette pris på oppturene Men det kommer også an på personen. Mine uskrevne motto er "shit happens", "jeg/vi krysser den broen når vi kommer til den" og "vi får gjøre det beste ut av det". Man kan ikke være så alvorlig i livet og planlegge det ned til hver minste detalj. Av og til så må man ta livet som det kommer, enten det er negativt eller positivt. Jeg skulle gjerne sett at mitt liv ble litt annerledes enn det det har blitt, men nå er jeg på dette stedet i livet og jeg får gjøre det beste ut av det. Ting er ikke alltid like ille som man vil ha det til. Man kan ikke tenke hva, hvis, hvem, hvorfor osv hele tiden. Da vil man ikke få noe glede ut av livet.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #3 Skrevet 1. mai 2017 Det er hva du bstemmer deg for, jeg har opplevd mye tragedier for og si det mildt, men jeg velger og gjøre det beste ut av livet, slik blir det en dans på roser. Setter meg mål, og gir meg ikke før de er oppnådd. Anonymkode: 5f31f...1d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå