AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #1 Skrevet 1. mai 2017 Hei. Jeg og kjæresten har bestemt oss for å prøve å bli gravid. Jeg har gått på p-pillene Mercillon i ca 7-8 år sammenhengende. Jeg sluttet på pillene på 2. "rad" av brettet og fikk mensen 5 dager etterpå, men den varte i bare 3 dager! Varer vanligvis 6 dager. Så gikk det 3 dager og jeg fikk en blødning til! (idag). Noen som vet hva som skjer? Er dette normalt? Har aldri opplevd lignende. Alltid mens til samme tid og alltid like lenge og mengde. Nå er det helt an farge, lukt og mengde på mensen. Ikke minst smertene er like vonde som før jeg begynte på pillene. (beklager detaljer). PS. Vi har sex hver dag i håp om at det skal klaffe rundt eggløsning om jeg får det denne mnd. Anonymkode: dd2ac...54f
Million Skrevet 1. mai 2017 #2 Skrevet 1. mai 2017 Det er helt normalt at mensen blir rar og kan variere/være uregelmessig etter en p-pilleslutt. Det kan ta mange måneder før kroppen finner normal og naturlig rytme igjen og mensen kommer regelmessig. Særlig hvis man har gått på pillen i mange år og "styrt" de månedlige blødningene på den måten.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #3 Skrevet 1. mai 2017 Den mensen du fikk 5 dager etterpå er ikke ordentlig mensen, siden du ikke har hatt EL på pilla. Tenker det går seg til for deg! Jeg sluttet i mars og spottet i tre dager før "pillemensen" kom. Denne var ganske langvarig og "rar". Mensen kom etter 28 dager, veldig glad for det. Har født en gang også og mensen har sluttet å gjøre vondt etter fødsel Anonymkode: 50c8d...f27
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #4 Skrevet 1. mai 2017 Takk for svar! :-) Ja, vet at det ikke er "ordentlig" mens når man går på pilla. Men den var bare så rar. Har aldri opplevd lignende, men regner med det er pga jeg sluttet midt i brettet :-) Håper virkelig jeg kommer tilbake med 28 dager syklus som før jeg begynte på p-piller. Har aldri hatt noen store mens smerter når jeg har gått på piller, så fikk bare et stort sjokk når det skjedde nå. Alt til sin tid. Takk for svar :-) Anonymkode: dd2ac...54f
Catnip Skrevet 2. mai 2017 #5 Skrevet 2. mai 2017 Jeg slutta for 6 måneder siden og har fortsatt ikke kommet inn i en ordentlig syklus, alt er helt bananas. Sier ikke at det tar lang tid for alle, men jeg var IKKE forberedt på hvor mye plager man kan få etterpå og hvor lang tid det kan ta
theSchrimp Skrevet 4. mai 2017 #6 Skrevet 4. mai 2017 Jeg sluttet på pilla juni ifjord og min syklus er fortsatt på bærtur
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #7 Skrevet 6. mai 2017 Heihei! Meg igjen. Har nå hatt blødninger annenhver dag siden jeg skrev innlegget. Har visst vært en meget spesiel "bortfallsblødning" som så mange kaller det. Er dette bare et tegn på at kroppen kvitter seg med pillen? Er mørke brunt blod og bare en "dæsj" med blod. Anonymkode: dd2ac...54f
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #8 Skrevet 6. mai 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heihei! Meg igjen. Har nå hatt blødninger annenhver dag siden jeg skrev innlegget. Har visst vært en meget spesiel "bortfallsblødning" som så mange kaller det. Er dette bare et tegn på at kroppen kvitter seg med pillen? Er mørke brunt blod og bare en "dæsj" med blod. Anonymkode: dd2ac...54f Det er bare fordi hormonene er i ubalanse til du får justert deg. Det vil ta mye lenger tid enn én uke. Anonymkode: 0179c...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #9 Skrevet 9. mai 2017 Jeg sluttet på pillen i januar 15. Begynte (som normalt) å blø nesten med en gang, og fikk mensen 6 uker etterpå.. og så stopp! Fikk ikke mensen, så til slutt gikk jeg til gynekolog i mai, som ikke kunne se noe galt, men som gav meg resept på provera (fordi det er uheldig for kroppen å gå for lenge uten blødning). Brukte dette i juni + september for å få noen blødninger, og i desember ble syklusen helt normal han gynekologen sa at blodprøvene viste at jeg ikke hadde eggløsning, og at dette skjedde en sjelden gang etter p-pilleslutt, men at det nok gikk seg til. Han sa også at det vanligste er å komme kjapt inn i normal syklus. For min del tok det nesten et år, men jeg ønsket ikke å bli gravid på det tidspunktet. Dersom jeg hadde ønsket det kunne jeg fått medikamenter for å få eggløsning dette ordner seg nok for deg! Lykke til! Anonymkode: 934c1...f9f
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #10 Skrevet 9. mai 2017 Det er rart hvor forskjellig disse kroppene våre er. Nesten litt godt å lese at du ikke ønsket og bli gravid der og da, der alt for mange som sliter. Jeg har fortsatt blødninger jeg veksler mellom brunt og "vanlig" blod. Men jeg tenkte jeg skulle prøve på det umulige og teste clearblue eggløsningstest med dobbel hormonindikator. Tok utgangspunkt i 28 dagers og begynte og teste meg og fikk runding i noen dager, men i går så blinket smilefjeset så nå håper jeg på at det skjer en eggløsning hvert øyeblikk! Synes det er rart at man ikke har eggløsning når man går på p-piller er jo "veldig" mange som blir gravid bare de glemmer en eller to piller, det vil jo si at de har hatt en eggløsning mens de går på pilla. Men jeg tar livet med ro, blir gravid når jeg blir gravid. :-) Anonymkode: dd2ac...54f
Nikketutta Skrevet 10. juli 2017 #11 Skrevet 10. juli 2017 På 9.5.2017 den 8.30, AnonymBruker skrev: Jeg sluttet på pillen i januar 15. Begynte (som normalt) å blø nesten med en gang, og fikk mensen 6 uker etterpå.. og så stopp! Fikk ikke mensen, så til slutt gikk jeg til gynekolog i mai, som ikke kunne se noe galt, men som gav meg resept på provera (fordi det er uheldig for kroppen å gå for lenge uten blødning). Brukte dette i juni + september for å få noen blødninger, og i desember ble syklusen helt normal han gynekologen sa at blodprøvene viste at jeg ikke hadde eggløsning, og at dette skjedde en sjelden gang etter p-pilleslutt, men at det nok gikk seg til. Han sa også at det vanligste er å komme kjapt inn i normal syklus. For min del tok det nesten et år, men jeg ønsket ikke å bli gravid på det tidspunktet. Dersom jeg hadde ønsket det kunne jeg fått medikamenter for å få eggløsning dette ordner seg nok for deg! Lykke til! Anonymkode: 934c1...f9f Godt å lese at det ikke bare er meg, (man føler gjerne det bare er seg selv det er noe galt med, når folk rundt deg blir gravide hytt og pine). Jeg slutta på pillene i februar og har hatt en blødning etter p-pille slutt (bortfallsblødning), nå vurderer jeg GU og legetime for å få sjekka dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå