AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #1 Skrevet 1. mai 2017 Jeg arrangerer for første gang i mitt liv champagnefrokost på 17. mai. Jeg har bodd noen år i utlandet så har ikke feiret 17. mai på lenge. Kan noen hjelpe meg med å komme med forslag til hva jeg bør servere? Tilleggsinfo: jeg får venner fra utlandet på besøk. Hva kan jeg servere som er "typisk norsk"? Vet ikke om rømmegrøt til frokost er så godt... OG! Hvilken champagne synes dere er best? Merci! Anonymkode: b1c8b...b07
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #3 Skrevet 1. mai 2017 Eggerøre, spekemat og flatbrød. Druer og waldorfsalat. Jordbær. Sikkert spennende for utenlandske gjester å smake brunost? ☺ Har forøvrig ingen snøring på champagne 😁 Anonymkode: a8272...926 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #4 Skrevet 1. mai 2017 Norsk mat er kjent for å være sær så jeg hadde hatt et alternativ på lur Anonymkode: 14af0...3bd
Gjest AvocadoMelon Skrevet 1. mai 2017 #5 Skrevet 1. mai 2017 (endret) Spekemat, melon, jordbær, eggerøre, loff, waldorfsalat, potetsalat, brie. Pleier å lage pavlova laget som det norske flagg med vanilje, blåbær og jordbær Endret 1. mai 2017 av AvocadoMelon
Gjest noe tilfeldig Skrevet 1. mai 2017 #6 Skrevet 1. mai 2017 Snitter som er smurt (med reker og majones, ost og druer, skinke og paprika osv osv) - og snitter uten noe (evnt kun smør) - så kan du ha endel av de overnevnte tingene (spekemat, eggesalat, osv) vedsidenav
LISJ Skrevet 2. mai 2017 #7 Skrevet 2. mai 2017 7 timer siden, AvocadoMelon skrev: Spekemat, melon, jordbær, eggerøre, loff, waldorfsalat, potetsalat, brie. Pleier å lage pavlova laget som det norske flagg med vanilje, blåbær og jordbær Dette pluss laks, ev røkelaks. Men røkt laks er jo vondt da, det synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #8 Skrevet 2. mai 2017 Typisk norsk er spekebord med masse god spekemat, skikkelig flatbrød, ekte smør og rømme osv. Anonymkode: c5e67...ef8
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #10 Skrevet 2. mai 2017 Ville laget et lite koldtbord, med: *Loff og litt grovere brød *Eggerøre *Utvalg oppskåret spekemat- fenalår, lysere spekeskinke, morr *Røkelaks eller ørret *Et par gode oster (brie, blåmugg), og kanskje noen kjeks *Honningmelon og druer *Potetsalat, waldorfsalat eller lignende *Kaffe, juice (ikke alle som klarer å bare drikke champis så tidlig) Enig i at brunost kan være gøy for utlendingene. Jeg ville ikke stresset med noen kake hvis frokosten er veldig tidlig, da det fort blir for mektig til frokost, men det er opp til deg Anonymkode: bd3ae...e13 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå