AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #1 Skrevet 1. mai 2017 Hei! Overhørte nylig et par med barn ute til lunch. Pappaen satt der med barnet først de to, så kom barnets mor etterpå. Travelt sted, servitørene flyr raskt fram og tilbake. Følgende scenarie: Hun til svinsende servitør i farta: "En kaffe latte med soja", servitøren nikker, har sett de og raser bare avgårde ☕️ Han: "Å, hvorfor bestilte du ikke til meg også da, du må jo være tilstede! Åh..så dum du er". Hun: "Jeg hadde tenkt til det, men servitøren stoppet ikke opp, hun løp jo bare forbi" Han: "Så dum du er!" Hun: "Unnskyld, men servitøren løp faktisk bare avgårde før jeg rakk å si mer. Men jeg gikk jo bort til henne og fikk bestilt riktig kaffe til oss begge, så da burde alt være greit, så lenge jeg ordnet opp." Han: "Du er jo ikke tilstede!" Hun: "Du behøver jo ikke si at noen er dumme av den grunn og jeg ordnet jo opp. Hva er problemet?" Han: "Vær stille! Vi hadde det hyggelig før du kom også ble det som vanlig bråk". 😧😳😯 Hva skjedde? Anonymkode: e985d...496
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #2 Skrevet 1. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei! Overhørte nylig et par med barn ute til lunch. Pappaen satt der med barnet først de to, så kom barnets mor etterpå. Travelt sted, servitørene flyr raskt fram og tilbake. Følgende scenarie: Hun til svinsende servitør i farta: "En kaffe latte med soja", servitøren nikker, har sett de og raser bare avgårde ☕️ Han: "Å, hvorfor bestilte du ikke til meg også da, du må jo være tilstede! Åh..så dum du er". Hun: "Jeg hadde tenkt til det, men servitøren stoppet ikke opp, hun løp jo bare forbi" Han: "Så dum du er!" Hun: "Unnskyld, men servitøren løp faktisk bare avgårde før jeg rakk å si mer. Men jeg gikk jo bort til henne og fikk bestilt riktig kaffe til oss begge, så da burde alt være greit, så lenge jeg ordnet opp." Han: "Du er jo ikke tilstede!" Hun: "Du behøver jo ikke si at noen er dumme av den grunn og jeg ordnet jo opp. Hva er problemet?" Han: "Vær stille! Vi hadde det hyggelig før du kom også ble det som vanlig bråk". 😧😳😯 Hva skjedde? Anonymkode: e985d...496 Det som skjedde har du jo skrevet? Det ble bråk. Anonymkode: 22148...da6 8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #3 Skrevet 1. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som skjedde har du jo skrevet? Det ble bråk. Anonymkode: 22148...da6 Er dette vanlig sjargong, er det slik man snakker med hverandre, liksom? Hvordan er det mulig, tenker jeg. Anonymkode: e985d...496
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #4 Skrevet 1. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er dette vanlig sjargong, er det slik man snakker med hverandre, liksom? Hvordan er det mulig, tenker jeg. Anonymkode: e985d...496 Som du så, fullt mulig. Ikke noe å dvele ved, og heller ikke noe å lage en tråd om her:-) Anonymkode: 22148...da6 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #5 Skrevet 1. mai 2017 Jeg er ute etter folks betraktninger, en slags generell diskusjon. Jeg synes heller ikke det er Ok å kalle andre "dum" foran barn. Virker som om jeg har berørt et tabuområde(?): "kvinner som blir forsøkt holdt nede"? Anonymkode: e985d...496 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #6 Skrevet 1. mai 2017 Han hørtes barnslig ut og hun hørtes patetisk ut som gidder å være sammen med en så barnslig mann. Anonymkode: f0dde...c1e 8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #7 Skrevet 1. mai 2017 Jeg synes dette høres ut som en diskusjon, mer enn krangling. Og det er tydelig en mann som sikkert av flere grunner ser på sin partner som ikke tilstede. Altså skurrer noe i forholdet. Jeg synes også det høres ut som om kommunikasjonen dem i mellom ligger på et barnslig nivå. Anonymkode: c445f...eb1 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #8 Skrevet 1. mai 2017 Jeg tenker at dette er noe du ikke har noe med. Relativt frekt å lytte til andres samtaler.. Anonymkode: 48836...dee 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #9 Skrevet 1. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at dette er noe du ikke har noe med. Relativt frekt å lytte til andres samtaler.. Anonymkode: 48836...dee Greit at du tenker det. Men hva mener du EGENTLIG? Anonymkode: 22148...da6 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #10 Skrevet 1. mai 2017 Takk for betraktningene..synes de bidrar, ja. Jeg ønsker å forstå! Dette var et godt voksent par. Jeg satt tett inntil ved nabobordet ute i solen og ordvekslingen fikk man med seg enten en ville eller ikke. Anonymkode: e985d...496
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #11 Skrevet 1. mai 2017 Hvorfor i all verden lage tråd om dette? Paret har kanskje hatt gnisninger før de ankom serveringsstedet. Anonymkode: 6e38a...a1e 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #12 Skrevet 1. mai 2017 Som TS så tenker jeg at det var mannen som startet krangelen/diskusjonen ved at han reagerte med å kalle hun som lunchet med for "dum". Jeg tenker at voksne folk ikke kaller en annen for "dum"? Det er jo så utrolig lavmål og respektløst. Hadde en voksen som sto meg nær kalt med for "dum", attpåtil foran barnet", så ville jeg bare ha gått. Anonymkode: e985d...496 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #13 Skrevet 1. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden lage tråd om dette? Paret har kanskje hatt gnisninger før de ankom serveringsstedet. Anonymkode: 6e38a...a1e Diskusjonen handler jo på mange måter generelt om det å si "du er dum" til en annen. I barnehagen, for eksempel, så er ikke det lov. Anonymkode: e985d...496
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #14 Skrevet 1. mai 2017 herregud, bestill et du vil ha, må man lage drama av alt Anonymkode: 9df8e...e83
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #15 Skrevet 1. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: herregud, bestill et du vil ha, må man lage drama av alt Anonymkode: 9df8e...e83 Så, du er blant de som ikke evner en generell debatt om hvorvidt det er Ok å oppføre seg slik mot en annen? Da bør du holde deg unna tråden. Anonymkode: e985d...496 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #16 Skrevet 1. mai 2017 Jeg tenker at det er uakseptabelt å prate til hverandre slik. Og så mistenker jeg TS for å være moren... Anonymkode: 924bb...708 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #17 Skrevet 1. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Overhørte nylig et par med barn ute til lunch. Pappaen satt der med barnet først de to, så kom barnets mor etterpå. Travelt sted, servitørene flyr raskt fram og tilbake. Følgende scenarie: Hun til svinsende servitør i farta: "En kaffe latte med soja", servitøren nikker, har sett de og raser bare avgårde ☕️ Han: "Å, hvorfor bestilte du ikke til meg også da, du må jo være tilstede! Åh..så dum du er". Hun: "Jeg hadde tenkt til det, men servitøren stoppet ikke opp, hun løp jo bare forbi" Han: "Så dum du er!" Hun: "Unnskyld, men servitøren løp faktisk bare avgårde før jeg rakk å si mer. Men jeg gikk jo bort til henne og fikk bestilt riktig kaffe til oss begge, så da burde alt være greit, så lenge jeg ordnet opp." Han: "Du er jo ikke tilstede!" Hun: "Du behøver jo ikke si at noen er dumme av den grunn og jeg ordnet jo opp. Hva er problemet?" Han: "Vær stille! Vi hadde det hyggelig før du kom også ble det som vanlig bråk". 😧😳😯 Hva skjedde? Anonymkode: e985d...496 Du kunne ha gått bort til mannen og sagt at man sier ikke at andre er dumme med barn tilstede. Anonymkode: 6e38a...a1e
Gjest Ari Loys Skrevet 1. mai 2017 #18 Skrevet 1. mai 2017 Jeg syns ikke det var ok å bare bestille til seg selv når hun først fikk huket tak i en servitør, mens han hadde sittet der og passet på ungen.
Gjest noe tilfeldig Skrevet 1. mai 2017 #19 Skrevet 1. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Greit at du tenker det. Men hva mener du EGENTLIG? Anonymkode: 22148...da6 Stressa småbarnsforeldre. Han refererer til noe fra før av ("du er ikke tilstedet".) ikke en setning som er vanlig å si med mindre noe annet ligger i bunn. Ikke døm. De skjemtes sikkert begge etterpå like mye.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #20 Skrevet 1. mai 2017 1 time siden, Raven.WritingDesk skrev: Stressa småbarnsforeldre. Han refererer til noe fra før av ("du er ikke tilstedet".) ikke en setning som er vanlig å si med mindre noe annet ligger i bunn. Ikke døm. De skjemtes sikkert begge etterpå like mye. For så vidt enig, men voksne mennesker bør uansett ikke bruke ordet "dum" om den andre - spesielt ikke når et barn hører på! Anonymkode: e985d...496 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå