Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken treningsform er lurest å velge av jogging, ellipsemaskin og spinning, hvis jeg ønsker å holde på i feks. 40 min med intensitet på 70 % av makspuls? Tenker da med målsetting om å forbrenne mest. 

Skjønner at variasjon er best, men er her ute etter den ENE beste treningsformen av disse :)

Anonymkode: 3cb6e...526

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jogging forbrenner nok mest av disse treningsformene.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, King in the North skrev:

Jogging forbrenner nok mest av disse treningsformene.

Hvor mye mer forbrenner jogging enn ellipse? Jeg synes ellipse er en del tyngre enn jogging fordi jeg føler jeg må "ta i" mye mer med hele kroppen og alltid fokusere på å jobbe godt, mens ved jogging føler jeg meg mer fri og bare "løper i vei", og blir derfor ikke like sliten. Synes liksom det er litt merkelig :P

Skrevet

Jeg vil tro jogging eller elipse, da du gjerne bruker mer av kroppen. Ved spinning er det mest bena som blir kjørt. Jeg bruker i hvert fall både hofter og armer når jeg løper, og blir ofte sliten i armene på elipsemaskinen :) Det er kanskje best for knær også...

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye mer forbrenner jogging enn ellipse? Jeg synes ellipse er en del tyngre enn jogging fordi jeg føler jeg må "ta i" mye mer med hele kroppen og alltid fokusere på å jobbe godt, mens ved jogging føler jeg meg mer fri og bare "løper i vei", og blir derfor ikke like sliten. Synes liksom det er litt merkelig :P

Men da høres det ut som om jogging passer best for deg siden du forbrenner mer ved jogging, men følt intensitet er lavere. Selv synes jeg jogging føles mye tyngre enn ellipsemaskin. https://www.vektklubb.no/artikkel/disse-apparatene-forbrenner-mest-20319035

Anonymkode: 3f95f...533

Skrevet

Det er generelt dødfødt å trene for å forbrenne fett. Det er mye bedre å ta utgangspunkt i dietten. Du skal løpe LENGE for å forbrenne en liten sjokoladeplate eller en flaske brus. Så det er greit hvis du liker veldig godt å trene på den måten og har tid til det, og det er uansett sunt. Men som sagt er det ikke i den enden du bør begynne hvis målet er å gå ned i vekt.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvor høy intensitet du klarer å holde, men generelt forbrenner jogging mest av de tre treningsformene

Anonymkode: 2adb6...1f9

Skrevet
2 timer siden, linsejesus skrev:

Det er generelt dødfødt å trene for å forbrenne fett. Det er mye bedre å ta utgangspunkt i dietten. Du skal løpe LENGE for å forbrenne en liten sjokoladeplate eller en flaske brus. Så det er greit hvis du liker veldig godt å trene på den måten og har tid til det, og det er uansett sunt. Men som sagt er det ikke i den enden du bør begynne hvis målet er å gå ned i vekt.

Det fungerer for meg. Klart det krever en del, og mat er ikke uviktig. Jeg klarte ikke å gå ned uten trening. Jeg spiser så jeg går omtrent i balanse, muligens litt over. Men fordi jeg går mye og jogger flere ganger i uken går jeg ned i vekt. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Tvist skrev:

Det fungerer for meg. Klart det krever en del, og mat er ikke uviktig. Jeg klarte ikke å gå ned uten trening. Jeg spiser så jeg går omtrent i balanse, muligens litt over. Men fordi jeg går mye og jogger flere ganger i uken går jeg ned i vekt. 

Det er klart det er stor forskjell på å jogge og bevege seg generelt, og å sitte i ro. Fysisk aktivitet er viktig uansett og forbrenner noen kalorier. Men som man sier, man taper kilo på kjøkkenet og gram på trening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...