Gå til innhold

Er det som regel de virkelig pene som blir sjekket opp på gaten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kalle meg gjennomsnittlig og har ikke opplevd å bli sjekket opp på gaten, ikke av utlendinger heller. Er det som oftest kun de vakre som opplever det?

Anonymkode: 65f8b...b2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er og ganske gjennomsnittlig. Og har blitt sjekket opp på gaten, flere ganger. Men har fått høre at jeg har bra utstråling.

Anonymkode: 58275...a10

• Liker 1
Skrevet

Alle har ulikt syn på hva som er gjennomsnittlig og vakkert da. Men jeg vil jo tro at de som sjekker opp personen synes hun/han er vakker/attraktiv på et vis. :)

Det er garantert mange som ser på deg som vakker.

Men å sjekke opp folk på gaten på en mandags ettermiddag er kanskje ikke like vanlig som f.eks ute på byen. Vi norsker er litt tilbakeholden, sånn generelt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er mest utstråling, har jeg en bra dag så har jeg en tendens til å gå rundt og smile og ser gjerne andre blide folk rett i øynene. De gangene det har skjedd at jeg har blitt sjekket opp midt på lyse dagen av edru nordmenn så kan jeg ikke huske at det bare har kommet noen bakfra og pirket meg på skulderen liksom, man har hatt øyekontakt først. Så du må virke såkalt "approachable" (tilnærmelig er visst ikke et norsk ord, burde være det!) tenker jeg. Og omvendt, glo intenst i bakken om du ikke vil at en kjeft skal snakke til deg.

Noen av våre respektløse nye landsmenn skråler bare etter hvilke som helst damer som de synes har litt sexy (AKA horete) outfit på seg, så du skal ikke ta det så tungt at det ikke har skjedd.. heng litt rundt i brugata i en kort skinnkjole eller noe, så skal du se du blir "sjekket opp".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I Norge blir nesten ingen sjekket opp på gaten, men med god grunn. Bare se her inne hvor mye folk er imot at man blir sjekket opp på gaten når det er sånne date tråder der dette blir tatt opp. Så det betyr nok ikke noe :)

Anonymkode: 2c67a...aab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror heller det skjer om en person ser noen de virkelig faller for eller synes virker kjempeinteressant. Jeg tror at en person som sjelden møter et menneske han/ hun virkelig liker, så kan det gjøre at man forsøker innlede en samtale med noen som ser ut som en person man ville likt.

Onkelen min møtte tanten min på den måten. Han gikk bort til henne og startet en samtale. Vil ikke si at noen av dem er veldig over gjennomsnittlig pene. 

Anonymkode: a6d87...2bf

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville kalle meg gjennomsnittlig og har ikke opplevd å bli sjekket opp på gaten, ikke av utlendinger heller. Er det som oftest kun de vakre som opplever det?

Anonymkode: 65f8b...b2a

Bor du i ghettoen aka oslo da?

Ellers så er det sånn at det viktigste for å bli sjekket opp er å vise tydlig interesse. Se på mannen, direkte øyekontakt over flere sekunder og smil. Ikke se ned i bakken eller unngå øyenkontakt som så mange nordmenn bruker å gjøre. Når jeg er i utlandet får jeg alltid mer tydelig interesse fra jenter og da er det lettere å ta kontakt

• Liker 2
Skrevet

Tror det går på alt som er nevnt tidligere i tråden. Samtidig tror jeg det også handler om hvem man møter på. De fleste norske menn vil jo ikke sjekke opp damer på gata uansett hvor pen han synes hun er og hvor fin utstråling hun har. Ikke at jeg klandrer dem, jeg ville ikke turt det selv heller. 

Skrevet

Av randoms blir jeg som regel kun sjekket opp på byen eller i utlandet. Og fylliker som henger på kjøpesenteret på dagtid :P
Vel, de sjekker kanskje ikke opp, de mer roper. Men ikke alle er like flink med damene :fnise:

Har ikke mistet noe selvtillitt av å få gå i fred på gata på dagtid. Det burde nok ikke du heller : ) Nordmenn er bare mer sjenerte og sofistikerte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...