AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #1 Skrevet 1. mai 2017 Jeg har blitt forkjølet og skal ut å reise om et par dager. Det er ikke ferietur, og jeg kan derfor ikke avlyse den lange flyreisen. Prøver å holde kroppen varm da jeg fryser, drikker masse væske og slapper av. Skal bruke maske på flyet hjem. Er det noen som har noen gode tips? Er jeg kjip som ikke avlyser pga forkjølelse og smittefaren? Anonymkode: e01ff...c14
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #2 Skrevet 1. mai 2017 Mente på flyet ned, altså første flystrekning. Ts Anonymkode: e01ff...c14
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #3 Skrevet 1. mai 2017 Ta med mengder av paracet og nesespray og sett deg ved midtgangen så du kan komme deg opp ofte. Det hjelper å gå litt, og du bør innom toalettet ofte for å pusse nesen og vaske deg. Det er ikke moro å være nærmeste medpassasjer til noen som pusser nesa 30 cm unna gjennom hele turen og tar på alt mulig uten å vaske hender. Men det er virkelig jævlig å være forkjølet på fly, og bør unngås hvis man kan. Hvorfor kan du ikke avlyse hvis det ikke er ferie? Er det flytting eller noe sånt? Viktig begivenhet i familien? Er det jobbtur hadde jeg i hvert fall avlyst, om ikke hele karrieren sto og hang på turen. Anonymkode: 0963d...faa 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #4 Skrevet 1. mai 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta med mengder av paracet og nesespray og sett deg ved midtgangen så du kan komme deg opp ofte. Det hjelper å gå litt, og du bør innom toalettet ofte for å pusse nesen og vaske deg. Det er ikke moro å være nærmeste medpassasjer til noen som pusser nesa 30 cm unna gjennom hele turen og tar på alt mulig uten å vaske hender. Men det er virkelig jævlig å være forkjølet på fly, og bør unngås hvis man kan. Hvorfor kan du ikke avlyse hvis det ikke er ferie? Er det flytting eller noe sånt? Viktig begivenhet i familien? Er det jobbtur hadde jeg i hvert fall avlyst, om ikke hele karrieren sto og hang på turen. Anonymkode: 0963d...faa Opptaksprøve i forbindelse med opptak til et studie. Bor i utlandet men må ta prøven i Norge. Det er ca 5 timer flytur fra der jeg bor. Takk for tips. Skal be om sete i midtgangen og ha med antibac i tillegg Anonymkode: e01ff...c14
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #5 Skrevet 1. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Opptaksprøve i forbindelse med opptak til et studie. Bor i utlandet men må ta prøven i Norge. Det er ca 5 timer flytur fra der jeg bor. Takk for tips. Skal be om sete i midtgangen og ha med antibac i tillegg Anonymkode: e01ff...c14 Da hadde jeg nok dratt ja, men vær forberedt på kraftig hodepine og tett nese og ører. Ta nesespray så nær avgangen som mulig, så varer den lengst mulig. Og innta plassen din så sent du kan. Lykke til på prøven, håper du er frisk til returen Anonymkode: 0963d...faa
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #6 Skrevet 1. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Da hadde jeg nok dratt ja, men vær forberedt på kraftig hodepine og tett nese og ører. Ta nesespray så nær avgangen som mulig, så varer den lengst mulig. Og innta plassen din så sent du kan. Lykke til på prøven, håper du er frisk til returen Anonymkode: 0963d...faa Tusen takk! Anonymkode: e01ff...c14
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #7 Skrevet 1. mai 2017 Er det noen andre som har gode tips? Evnt gode kjerringråd så jeg kan bli kvitt forkjølelsen på 2-3 dager? Anonymkode: e01ff...c14
dillyduzit Skrevet 1. mai 2017 #8 Skrevet 1. mai 2017 Ingefærte med sitron, gjør deg ikke nødvendigvis frisk, men føler at det hjelper med å rense opp i systemet. Sov så mye som mulig, slapp fullstendig av, paracet/ibux, mye væske. Er du heldig vil forkjølelsen være i nedgangsperioden i morgen eller om to dager.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #9 Skrevet 1. mai 2017 Jeg har hørt at det å knaske hele kaffebønner hjelper for forkjølelse. Evt tatt noen skjeer med kaffepulver Anonymkode: dc227...7ea
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #10 Skrevet 1. mai 2017 Oppdages det at du er dårlig vil du bli nektet ombordstigning. Både fordi du kan smitter andre passasjerer og fordi du kan bli betydleig dårligere i den tynne flyluften og flyet kan risikere å måtte mellomlande på grunn av deg. I tillegg kommer problemene og de intense smertene du kan få i ørene når flyet tar av og særlig når flyet lander igjen. Spukne trommehinner kan du oppleve i verste tenkelige tilfelle. Når det er noen dager til du skal reise, kan du bli bedre, men tenk deg om. Du kan få regningen om du vet du er dårlig og flyr og flyet må mellomlande. Eventuelt snakk med lege dagen før du drar, og få legens vurdering på om du kan reise eller ikke. Anonymkode: 4e533...022 1
Duckie Skrevet 1. mai 2017 #11 Skrevet 1. mai 2017 Ærlig talt, TS er forkjøla, man gjør ikke en nødlanding av den grunn. Forkjølelsen roer seg nok i løpet av et par dager, men gjør som andre har nevnt lengre opp, og ta hensyn til medpassasjerer så går det helt fint!
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #12 Skrevet 1. mai 2017 Takk for gode tips! Det er bare en forkjølelse ja. Sjansen for at noen blir smittet av andre medpassasjerer er der, det er tross alt mange mennesker ombord i et fly. Hadde jeg hatt spysyken, akutt diare osv så hadde jeg tenkt meg om 2 ganger, men forkjølelse er så alminnelig og mest sannsyneligvis får du det selv i dette skiftende været. Hadde dette ikke vært "livsviktig" så hadde jeg heller ikke dratt. Men deenne mulighet har jeg kun 1 gang i år. Anonymkode: e01ff...c14
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #13 Skrevet 1. mai 2017 Nødlanding pga forkjølelse har jeg aldri hørt om, da tror jeg de fleste fly måtte gått ned så mange som hoster og harker rundt omkring. Er man allerede i utlandet og skal hjem ser jeg ikke for meg at mange går til legen i det andre landet og utsetter hjemreisen med en uke. Får man i det hele tatt igjen på forsikringen på det? Man burde jo, fordi det er ganske ille å fly med kraftig forkjølelse. Men erfaringsmessig er det jo forkjølede folk på alle fly. I Asia er man vel strengere på sånt, spesielt hvis man har feber. Finnes vel flyplasser der de faktisk sjekker folk for det. Anonymkode: 0963d...faa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå