Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #1 Skrevet 23. desember 2004 Enkelt og greit: Hvorfor valgte dere sykepleier? Jeg vurderer selv å begynne på nytt. Jeg har en utdannelse fra før. Men trenger gode råd på veien hvis jeg skal velge sykepleier... Vanskelig å bestemme seg...
Gjest baby-E Skrevet 23. desember 2004 #2 Skrevet 23. desember 2004 jeg valgte sykepleien fordi : - jeg elsker å jobbe med mennesker. - liker utfordringer. - Syns det er veldig artig å se at folk (eller evnt. sår) blir bedre, eller for de som ikke kan bli bedre, gjøre hverdagen enklere. - syns det er utrolig godt å gjøre noe for andre. Finnes jo også mange baksider ved det å jobbe som sykepleier, f.eks ugunstig arbeidstid, stess, dårlig samvittighet fordi man ikke får gjort alt man skal. Man får sjeldent takk, men når man først får høre det, så redder det hele uken En dag sa en mann til meg, etter jeg hadde stelt han, at uten meg, ville hverdagen hans vært noe helt annet. han sa at pga alle englene som jobber på avd har han igjen fått lyst til å leve. jeg kunne ALDRI tenke meg å jobbet med noe annet. Lykke til i ditt valg. En ting er sikkert. Velger du å bli sykepleier, kommer du aldri til å kjede deg på jobb. For det er så utrolig mange veier man kan gå.
Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2004 #3 Skrevet 27. desember 2004 * Jeg trives i rollen som hjelper og å være tett på andre mennesker * Jeg liker faget og utfordringene som det gir * Et yrke som aldri vil forsvinne * Utrolig mange jobbmuligheter * Mange videreutdanningsmuligheter
Gjest sykepl student:) Skrevet 1. januar 2005 #4 Skrevet 1. januar 2005 jeg går andre året på sykepl nå, trives godt. er et kjempespennende studie med mange utfordringer. intressant lærestoff mye av det fordi alt angår liksom en selv, alle kan bli syke... jeg valgte det pga av kort avstand fra hjemmet slik at jeg har anledning til å gjennomføre det selv om jeg har familie, men og fordi jeg synes det virker kjempeinteressant. lykke til videre uansett hva du velger:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå