Gå til innhold

Er det vanskelig å sy sammen badetøy?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har i en stund nå hatt et ønske om å sy sammen flere badetøy-plagg slik at jeg kan lage en perfekt badedrakt til meg selv. Jeg er ikke komfortabel med å vise frem mage, rygg og rumpe og finner ingen fine badetøy som er moderne og fine for en på min alder, så det er grunnen.

Lurer på om noen har gjort dette før? Evt. vet om det er mulig med tanke på materiale badetøy er laget av? Jeg er helt amatør når det kommer til å sy og slik... Har heller ikke noe badetøy hjemme slik at jeg kan teste selv hehe

Anonymkode: abb00...050

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kunne kjøpt en burkini? Da er det veldug lite som syns.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har i en stund nå hatt et ønske om å sy sammen flere badetøy-plagg slik at jeg kan lage en perfekt badedrakt til meg selv. Jeg er ikke komfortabel med å vise frem mage, rygg og rumpe og finner ingen fine badetøy som er moderne og fine for en på min alder, så det er grunnen.

Lurer på om noen har gjort dette før? Evt. vet om det er mulig med tanke på materiale badetøy er laget av? Jeg er helt amatør når det kommer til å sy og slik... Har heller ikke noe badetøy hjemme slik at jeg kan teste selv hehe

Har aldri sydd....skal lage en perfekt badedrakt til deg selv.

Keep us posted:fnise:

Anonymkode: 64b3b...9a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, QQbaby skrev:

Du kunne kjøpt en burkini? Da er det veldug lite som syns.

Nei herregud vil absolutt ikke ha burkini...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri sydd....skal lage en perfekt badedrakt til deg selv.

Keep us posted:fnise:

Hallo selvsagt blir den ikke perfekt hvis jeg gjør alt selv, men har familiemedlemmer som er kjempe flinke til å sy, så kommer til å spørre de om hjelp. Og hvor vanskelig kan det være å sy to plagg sammen? Har gjort det før uten problemer. Forskjellen nå er at det blir et helt annet stoff... 

(Har spurt familiemedlemmene mine, mn de har sagt ag de faktisk ikke vet...)

Skrevet

Nei herregud vil absolutt ikke ha burkini...

Hallo selvsagt blir den ikke perfekt hvis jeg gjør alt selv, men har familiemedlemmer som er kjempe flinke til å sy, så kommer til å spørre de om hjelp. Og hvor vanskelig kan det være å sy to plagg sammen? Har gjort det før uten problemer. Forskjellen nå er at det blir et helt annet stoff... 

(Har spurt familiemedlemmene mine, mn de har sagt ag de faktisk ikke vet...)

Det er mye vanskeligere å sy et plagg enn å sy to biter sammen. Et plagg er 3d mensjonelt og skal være tilpasset din kroppsfasong. I tillegg vil stoffet dra seg om du ikke tar hensyn til trådretning. 

Å sy en badedrakt som er tettsittende er veldig avansert. Det at du skriver "hvor vanskelig kan det være" sier meg at du ikke fatter å se hvor anansert og vanskelig dette faktisk er. 

Så eneste utvei er

1) kjøpe burkini

2) godta det de selger i butikken

3) gå til skredder og bruke tusenvis 

• Liker 1
Skrevet

Er det slik at du kan få tak i to plagg som til sammen dekker det du ønsker? Tror det er ganske vanskelig å få sydd slikt stoff pent sammen på maskin dersom du har lite erfaring og kanskje ikke verdens beste symaskin, men du kan kanskje få det ok for hånd. Ville i alle fall tråklet først. Jeg ville også unngått mest mulig å klippe i plaggene, for å slippe ekstra sømmer for å stoppe stoffet i å rakne.

Gjest førstedamen
Skrevet

Om du syr sammen en bikini blir den vel litt liten? Skal du legge på ekstra stoff på magen bare? Jeg tror det fint kan se veldig rart ut. ,en prøv så ser du jo!

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ha en god symaskin og være trenet for å sy i badetøymaterialer. De er eleastiske, syntetiske, tynne, rakner lett etter klipping, krever elastisk overlook tråd og sting m.m. 

For en amatør anbefaler jeg ikke å prøve på et slikt prosjekt. Jeg syr og har sydd mye. Etter å ha prøvd å bytte et ryggfeste hekte på en bikinioverdel så syr ikke jeg mer i bikinistoff. 

Anonymkode: 10e70...451

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, QQbaby skrev:

Det er mye vanskeligere å sy et plagg enn å sy to biter sammen. Et plagg er 3d mensjonelt og skal være tilpasset din kroppsfasong. I tillegg vil stoffet dra seg om du ikke tar hensyn til trådretning. 

Å sy en badedrakt som er tettsittende er veldig avansert. Det at du skriver "hvor vanskelig kan det være" sier meg at du ikke fatter å se hvor anansert og vanskelig dette faktisk er. 

Så eneste utvei er

1) kjøpe burkini

2) godta det de selger i butikken

3) gå til skredder og bruke tusenvis 

4) man kan ha dritflaks og få det til:fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Prøv deg fram, dette klarer du :-) er ikke så vanskelig som noen vil ha det til. Har sydd mye i badetøystoff, du trenger bare en symaskin og inspirasjon!

Anonymkode: 0e260...10c

AnonymBruker
Skrevet

Prøv deg fram, dette klarer du :-) er ikke så vanskelig som noen vil ha det til. Har sydd mye i badetøystoff, du trenger bare en symaskin og inspirasjon!

Anonymkode: 0e260...10c

Badetøy er som en nevnte over noe av det vanskeligste man kan sy i. Det er både elastisk og syntetisk. 

Å ha en symaskin og inspirasjon er langt ifra nok. For å få til dette kreves det lang erfaring, ikke noe man begynner på som nybegynner.

Til trådstarter, vi som sier dette er vanskelig sier det ikke for å være slemme. Begynn med noe enklere, f.eks. en topp, slik at du ikke ødelegger sygleden. Så kan badetøy bli noe du kan arbeide deg mot ettervært som du blir flinkere til å sy ;)

Anonymkode: 77109...a3e

Skrevet

Og nylon tråd.

Under krigen var badetøy mangelvare. Noen klarte å stjele fallskjermer og sydde dem til bade tøy. Tror det var silke faktisk

• Liker 1
Skrevet

Du må¨bruke en elastisk søm på symaskinen din. 

Noe alla dette: IMG_3733.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...