AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #1 Skrevet 1. mai 2017 Hei! Jeg er ganske ny på jobb og vil skrive så anonymt som mulig. På jobben har de jobbet på en bestemt måte i alle år. I september ble det bestemt at de fleste rutiner skulle endres. Noe de fleste var imot. Nå er de ikke så lenge siden jeg begynte i jobben. Rutinene er endret på papiret, men ikke gjennomfört. Det er jeg som skal gjennomföre de store endringene. Jeg gjore mange store endringene forrige uke ( akuratt som sjefen min har sakt jeg skal) og nå gruer jeg meg skikkelig til å gå på jobb i mårra, for det er da de fleste kommer til å lördags det... For bare med små ubetydlige endringer ( jeg har ikke oppfört meg som om jeg syns det er ubetydlig, fordi jeg skjönner at det ikke er det for de) så har kollegaer blitt skikkelig sure og ubehagelig, kanskje ikke egentlig på med men på systemet. Men de tar det ut på alle i närheten. Jeg har tatt opp dette med sjefen som sier jeg bare skal henvise de til han. Men det er forsatt ganske ubehaglig. Tar gjerne i mot tips og råd ! Anonymkode: 85c35...0d0
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #2 Skrevet 1. mai 2017 Jeg har det litt som deg. Det er vanskelig fordi jeg også må prøve å oppmuntre alle til å gjøre en god jobb. Foreløpig strategi er å være tydelig, imøtekommende og hyggelig, men også bestemt. Jeg trenger ikke være bestevenninne med alle og det er viktig å ikke begynne å baksnakke noen på en negativ måte selv om det er fort gjort å gå i den fella. Etter hvert så tror jeg det meste går seg til når folk ser at det funker. Anonymkode: f6314...8d3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #3 Skrevet 1. mai 2017 Det blir jo en flott anledning på å trene seg på å takle de følelsene, noe som kommer godt med om du sikter etter lederstillineger. Du må akseptere at du føler ubehag, disse følelsene er ikke farlige og går over. ja, det er ekkelt mens det skjer, men det er midlertidig Anonymkode: ce4f7...42b
Rosalie Skrevet 1. mai 2017 #4 Skrevet 1. mai 2017 Å få oppgulpet fra misfornøyde kolleger er en del av jobben din. Dersom du ikke takler det, bør du se deg om etter en annen rype jobb, hvor du ikke er direkte involvert i endringsprosesser. 4
SunnivaOslo Skrevet 1. mai 2017 #5 Skrevet 1. mai 2017 Går det ann at du eller sjefen finner ut spesifikt hva kollegaene misliker?Hva er det de hater mest og hva er det som er positivt? Når det er endringer er det lett å se negativt på det. Kan være flere grunner til det som feks dårlig info på forhånd,lite involvering av og med de ansatte,nye ting å lære seg. Noen tilpasser seg fort og prøver sitt beste og andre synes alt er håpløst. Det går seg til,men kan være greit å få til prat om spesifikke ting som burde ordnes opp/hva de misliker/hva som mangler.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #6 Skrevet 1. mai 2017 Dette er jo en del av jobben din. I slike jobber må man noen ganger være den kjipe som tar upopulære avgjørelser, videreformidle dårlige nyheter og gjennomføre endringer som ikke er godt likt. Det er ikke lett, men som nevnt, det er en del av jobben din og du skal forholde deg til det på en profesjonell måte. Generelt sett møter man mindre motstand når man lytter og viser (og sier) at man har forståelse for deres ståsted. Men man skal ikke gi etter eller gå ned i kjelleren fordi noen sutrer og er frustrert. Anonymkode: af2bf...aa7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå