AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #1 Skrevet 1. mai 2017 Hei, hvilke klær passer til petite jenter? Jeg leter etter bukse, jakke og kjoler. Jeg liker ikke skinny jeans. Stilen min er relaxed men samtidig feminin, ikke preppy. Er 27 år. Takk for svar Anonymkode: 5c985...395
Majott Skrevet 1. mai 2017 #2 Skrevet 1. mai 2017 Kroppsform og størrelse er viktige faktorer for å kunne gi et bra svar. Og hva er høyden din? Har du lange ben? Hva er du fornøyd med når det gjelder kroppen din (og vil fremheve) og hva er du mindre fornøyd med (og vil skjule)? 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #3 Skrevet 1. mai 2017 37 minutter siden, Majott skrev: Kroppsform og størrelse er viktige faktorer for å kunne gi et bra svar. Og hva er høyden din? Har du lange ben? Hva er du fornøyd med når det gjelder kroppen din (og vil fremheve) og hva er du mindre fornøyd med (og vil skjule)? Jeg er petite. 160 cm og ca. 47 kg. Alt er lite hos meg. Liker å fremheve midje, og liker ikke mine pipestilker ben (derfor ikke skinny jeans), har relativt lange ben i forhold til overkropp. Anonymkode: 5c985...395
Majott Skrevet 1. mai 2017 #4 Skrevet 1. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er petite. 160 cm og ca. 47 kg. Alt er lite hos meg. Liker å fremheve midje, og liker ikke mine pipestilker ben (derfor ikke skinny jeans), har relativt lange ben i forhold til overkropp. Anonymkode: 5c985...395 Da er du på god vei selv når du ikke liker skinny jeans. Samtidig bør du framheve dine lange og fine ben! F.eks ved å bruke sko med litt hæl på. Jeg har også veldig tynne ben i forhold til resten av kroppen. Har brede skuldre og smale hofter, store bryst, men heldigvis en greit definert midje, selv om jeg ikke har timeglassfigur. Dermed er jeg større oventil enn nedentil. Så jeg går mye i "boyfriend" jeans. De er litt løsere i fasongen nedover lårene, men de sitter veldig fint i midje og over baken. Da gir det ikke inntrykk av at jeg har pipestilkbein (som jeg også har). For meg er Mos Mosh sine bukser flotte. De er liksom "beregnet" på damer som meg, som ikke har så smal midje, og som heller ikke har så brede hofter. Jeg har også fine bukser fra Lee, Riccovero og andre, men jeg ser at de fleste merker er ment for de som har smalere midje og større hofter enn jeg har. Mitt problem er ofte å finne klær som passer mine smale hofter. Da er klærne ofte for vide over hoftene og for trange i midjen. Eller skjorter som jeg kan knappe igjen uten at det blir en glipe, mens den fortsatt sitter bra ellers. Jeg har ofte måttet gå opp i størrelse for at det skal passe over brystet. Hva er dine "problemområder"? Hva vil du IKKE fremheve? Har du veldig smal midje, eller er du bredere oventil enn nedentil, sånn som meg? Jeg tror dette vel så mye handler om din kroppsform som at du er petite. Små størrelser finner man hos de fleste merkene. Men det handler også om hvilke merker som kan passe for akkurat deg. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #5 Skrevet 1. mai 2017 1 time siden, Majott skrev: Da er du på god vei selv når du ikke liker skinny jeans. Samtidig bør du framheve dine lange og fine ben! F.eks ved å bruke sko med litt hæl på. Jeg har også veldig tynne ben i forhold til resten av kroppen. Har brede skuldre og smale hofter, store bryst, men heldigvis en greit definert midje, selv om jeg ikke har timeglassfigur. Dermed er jeg større oventil enn nedentil. Så jeg går mye i "boyfriend" jeans. De er litt løsere i fasongen nedover lårene, men de sitter veldig fint i midje og over baken. Da gir det ikke inntrykk av at jeg har pipestilkbein (som jeg også har). For meg er Mos Mosh sine bukser flotte. De er liksom "beregnet" på damer som meg, som ikke har så smal midje, og som heller ikke har så brede hofter. Jeg har også fine bukser fra Lee, Riccovero og andre, men jeg ser at de fleste merker er ment for de som har smalere midje og større hofter enn jeg har. Mitt problem er ofte å finne klær som passer mine smale hofter. Da er klærne ofte for vide over hoftene og for trange i midjen. Eller skjorter som jeg kan knappe igjen uten at det blir en glipe, mens den fortsatt sitter bra ellers. Jeg har ofte måttet gå opp i størrelse for at det skal passe over brystet. Hva er dine "problemområder"? Hva vil du IKKE fremheve? Har du veldig smal midje, eller er du bredere oventil enn nedentil, sånn som meg? Jeg tror dette vel så mye handler om din kroppsform som at du er petite. Små størrelser finner man hos de fleste merkene. Men det handler også om hvilke merker som kan passe for akkurat deg. Tusen takk for svar! Jeg har smale skuldre, små pupper, smal midje, og hoftene mine er vel større i forhold til overkroppen, men små i forhold til andre kvinner. Hvilke jakker tror du kler meg? Og hvilke sko og topper bruker du til boyfriend jeans? Og hvilken jakke? Jeg kan synes mye er fint, men er dårlig på å kombinere.. Anonymkode: 5c985...395
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #6 Skrevet 1. mai 2017 Jeg er litt høyere enn deg, men også slank/spinkel med med smal og buet midje. Du bør prøve jakker med belte i midjen da dette vil fremheve den smale midjen fint. Høres ut som om du kan kle korte jakker som ikke dekker baken - på denne måten vil beina dine fremheves fint. Ellers bør du prøve omslagstopper/topper med drapering da det fremhever en smal midje. Formsydde topper med innsving i midjen vil nok passe deg fint som har smal midje. Etter min mening og egne erfaring synes jeg ikke oversize topper og jakker er særlig fint når man er petite. Anonymkode: 4ca27...176
Majott Skrevet 1. mai 2017 #7 Skrevet 1. mai 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Jeg har smale skuldre, små pupper, smal midje, og hoftene mine er vel større i forhold til overkroppen, men små i forhold til andre kvinner. Hvilke jakker tror du kler meg? Og hvilke sko og topper bruker du til boyfriend jeans? Og hvilken jakke? Jeg kan synes mye er fint, men er dårlig på å kombinere.. Anonymkode: 5c985...395 Jeg tror du kler jakker som gir deg mer over skuldrene, hvis du har for smale skuldre i forhold til hofter. Bygg på overkroppen litt der. Jeg tror du vil kle både blazere og trenchcoats fint. Du kan godt gå med en trench som har belte i livet : https://www.miinto.no/p-708783-tan-riccovero-trench Denne har jeg selv på 3 året, og den er fortsatt like aktuell. Uansett hva jeg kler meg i, så ser jeg alltid flott ut om jeg har på denne utenpå! Bruk den gjerne med litt høye ankelstøvletter. Jeg tror også at du kler strikkejakker som er korte. Jeg tror du vil bli litt unett i lange strikkejakker, fordi de vil se litt klumsete ut på deg. Og en blazer kombinert med jeans eller annet, vil bli fint! Det handler om materiale de ulike plaggene er lagd av. Du vil antagelig se bedre ut i en kort strikket jakke enn i en lang. https://www.miinto.no/new-k?categories=Blazer&sort=created desc Her har du mange blazere. Disse der du bra ut i selv om du har jeans og t-skjorte under, og de er også fine over kjoler og skjørt. Jeg liker Mos Mosh og Riccovero, fordi jeg kjenner de merkene, men de andre er sikkert ok også. Skal du kjøpe trench eller blazer, så må du gå etter de gode merkevarene selv om de koster mer. Jeg har erfart at disse har gode sømmer og snitt, og de varer lenge. Du kan godt bruke bukser med litt vidde fra hoftene og ned. Men da bør du kombinere med litt høye hæler. Jeg vil anbefale Gabor når det gjelder høye hæler, for de merker du ikke at du går med. De er såpass gode at du like godt kunnet gå med flate. Ikke er de så dyre heller. https://www.zalando.no/damesko/gabor/ Du kan bruke alt av sko til jeans og de fleste kjoler og skjørt. Sneakers er fint både til jeans, cardigan, bluser, kjoler og det aller meste. Bruk sneakers med litt hæl. Det gjør jeg selv, til tross for at jeg er 170 høy. Hæler gir oss litt mer å gå på uansett. Ellers ville jeg også anbefalt et par sandaler som du kan gå i på varme dager. Birkenstock har jo mange. Men de er flate. Jeg har akkurat kjøpt et par fra Nude, Nadja sandal. https://www.suserisivet.no/display.aspx?menuid=-6164&prodid=35159 De likte jeg godt. Høy hæl, men såpass oppbygd at jeg ikke merket det. Jeg bruker linskjorter og alt ellers av bluser og singleter sammen med jeans og skjørt. Noe ser ikke bra ut, så da dropper jeg det. Det handler om hva DU ser fin ut, og det ser du best i speilet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå