AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #1 Skrevet 1. mai 2017 Eller rettere sagt, en stripe grått hår! Åhhhh ikke kjekt! Hva er deres erfaring? Går det raskt videre nå og en er grå om et års tid? Jeg har naturlig farge, hår til ned forbi brystene, har aldri farget håret, men hører andre betaler ca 1300 kr for farging. Jeg kan ikke legge opp til slike summer fast hver x uke på uføretrygd, og gjøre det selv, vet jeg ikke om jeg klarer med mine begrensninger. Dette ble ikke en god dag, er fortvilet her nå Anonymkode: ec7dd...296
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #2 Skrevet 1. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller rettere sagt, en stripe grått hår! Åhhhh ikke kjekt! Hva er deres erfaring? Går det raskt videre nå og en er grå om et års tid? Jeg har naturlig farge, hår til ned forbi brystene, har aldri farget håret, men hører andre betaler ca 1300 kr for farging. Jeg kan ikke legge opp til slike summer fast hver x uke på uføretrygd, og gjøre det selv, vet jeg ikke om jeg klarer med mine begrensninger. Dette ble ikke en god dag, er fortvilet her nå Anonymkode: ec7dd...296 Det vil gå gradevis. For hvert år vil du bli gråere og om 10 år er du kanskje grå. Du trenger ikke gå til frisøren for å farge håret om du ikke har råd. Kan kjøpe hjemme farge Anonymkode: 6b632...9d9 1
Gjest Tigress Skrevet 3. mai 2017 #3 Skrevet 3. mai 2017 Eg vil tilrå deg å berre la det bli grått, eg. Det er definitivt liv etter grått hår, eg fann dei første grå håra då eg var 18, eg er 41 no, og let det grå berre komme fram. Eg har mørkebrunt hår frå før, og har ei etter kvart ganske markant grå grevlingstripe i luggen. Eg er framleis mørkare enn eg er grå, då, men no ser ein det grå i heile manken, liksom. Det er litt rart, så klart, for vi som ikkje er 60 har jo så og seie INGEN rollemodellar rundt oss, mest alle fargar håret, så det er mest ingen flotte damer med grått hår på vår alder. Men så får vi vere våre eigne rollemodellar, då. Mange er redde for å sjå ut som om dei har gitt opp, men det er mange andre måtar å unngå at ein ser ut som om ein har gitt opp på. Eg har alltid pene klede, pen sminke, eg prøvar å style håret kvar dag (litt vanskeleg i luemånadene, det må eg vedgå), har pen hud og veltrena kropp. Eg blir sjeldan tatt for å vere over 35, sjølv om eg har grått i håret, det er heilskapen som teljer. Ønsk dei grå håra velkomne!
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #4 Skrevet 3. mai 2017 11 timer siden, Tigress skrev: Ønsk dei grå håra velkomne! Takk for fint innlegg Jeg er jo litt inne på tanken selv, og kjenner stor motstand inni meg til å begynne å farge håret nå, for resten av livet, legge opp til frisørbesøk hver 3 mnd eller så inn i evigheten, dyrt er det også. Så et program fra Island nylig, og der var det i to forskjellige intervju to kvinner i 40-50 årene med grått hår. Kanskje det er mer vanlig der å ha sitt naturlige grå hår. Likeså som i asiatisk kultur. Men tenker også at om man er gift / har funnet sin livspartner, så er det rom for de fasene man går igjennom i livet, som f.eks å bli grå i håret. Jeg er i datingfase, og tenker at dette kan fort påvirke min selvtillit som singel. Så jeg vet ikke enda hva jeg kommer til å gjøre. Jeg får sove litt på det, og se det litt an Anonymkode: ec7dd...296
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 3. mai 2017 #5 Skrevet 3. mai 2017 (endret) Jeg bærer de få grå hår jeg har med stolthet. Forstår ikke hva som er så ille med at man får grått hår. Jeg så mine første grå hår for 6 år siden. Endret 3. mai 2017 av Aragorn II Elessar
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #6 Skrevet 3. mai 2017 Jeg har hatt en stripe med grått hår siden jeg var 13. Det kommer av et slag i hodet. Er ikke sikkert du blir sølvrev enda Uansett er jo grått hår pent Anonymkode: 201c6...10a 1
skogsvandreren Skrevet 3. mai 2017 #7 Skrevet 3. mai 2017 Helt naturlig og ikke nødvendig å farge, bortkastede penger. Selv jeg på 22 år har begynt å få et og annet grått hår uten å bry meg om det 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #8 Skrevet 3. mai 2017 Det som er urettferdig er at på kvinner er grått hår ofte ikke flatterende, mens på menn så er det helt ok, ofte bare fint. TS Anonymkode: ec7dd...296
Forundret.. Skrevet 3. mai 2017 #9 Skrevet 3. mai 2017 Vil heller ha litt hvitt/ grått i håret, er mørk, enn å holde på å farge håret. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #10 Skrevet 3. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som er urettferdig er at på kvinner er grått hår ofte ikke flatterende, mens på menn så er det helt ok, ofte bare fint. TS Anonymkode: ec7dd...296 Det er ikke sant. Mange unge kvinner farger håret med vilje grått. Anonymkode: 201c6...10a 1
Gjest Tigress Skrevet 3. mai 2017 #11 Skrevet 3. mai 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som er urettferdig er at på kvinner er grått hår ofte ikke flatterende, mens på menn så er det helt ok, ofte bare fint. TS Anonymkode: ec7dd...296 Dette er jo berre eit utslag av vane. Om ein kler ein hårfarge kjem an på hudtone, ikkje kjønn. Og så er det jo slik at dei fleste kler den hårfargen dei har naturleg best. Men vi er ikkje vante med å sjå kvinner i fertil alder med grått hår. Det burde vi eigentleg snu, det er ikkje sunt at ein skal gå rundt og tru at berre menn kan bli gråhåra på ein pen måte. Det er berre sprøyt. Og dette har med vane å gjere, nett som med all mote, til dømes: når ein har sett skinny jeans lenge nok, så trur ein at det er standardjeansen, har ein sett mange nok med empireskjæring, så trur ein det er fint, i alle fall er det fint nok til at alle kjøper det. Det ville ikkje vore så forbanna "lite flatterande" om ein såg nok flotte damer med grått hår. Sjekk ut Pinterest for inspirasjon.
Persephone Skrevet 3. mai 2017 #12 Skrevet 3. mai 2017 Gratulerer! Jeg har ei tante som har hatt grått hår så lenge jeg kan huske. Nå er hun vel over 60 og er fortsatt den stiligste dama jeg vet om. Jeg gleder meg nesten til jeg begynner å få mine første grå hår selv. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #13 Skrevet 4. mai 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for fint innlegg Jeg er jo litt inne på tanken selv, og kjenner stor motstand inni meg til å begynne å farge håret nå, for resten av livet, legge opp til frisørbesøk hver 3 mnd eller så inn i evigheten, dyrt er det også. Så et program fra Island nylig, og der var det i to forskjellige intervju to kvinner i 40-50 årene med grått hår. Kanskje det er mer vanlig der å ha sitt naturlige grå hår. Likeså som i asiatisk kultur. Men tenker også at om man er gift / har funnet sin livspartner, så er det rom for de fasene man går igjennom i livet, som f.eks å bli grå i håret. Jeg er i datingfase, og tenker at dette kan fort påvirke min selvtillit som singel. Så jeg vet ikke enda hva jeg kommer til å gjøre. Jeg får sove litt på det, og se det litt an Anonymkode: ec7dd...296 Hilsen TS Begynner forresten å venne meg til tanken litt nå, fortvilelsen er nesten borte Anonymkode: ec7dd...296
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #14 Skrevet 4. mai 2017 Jeg er 25 år og fikk mine første grå hår for et par år siden. Nå tror jeg det er litt flere hårstrå, men er ikke synlig enda heldigvis. Jeg kommer til å farge det når tiden kommer. Anonymkode: 8a71d...492
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #15 Skrevet 4. mai 2017 Det er jo bare fint! Det utstråler modenhet og selvsikkerhet Anonymkode: ff477...445
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #16 Skrevet 4. mai 2017 Jeg er overrasket over hvor tidlig folk får grå hår. Jeg har aldri hatt ett grått hår! Foreldrene mine fikk ikke grå hår før de var over 65. Ei i familien har fantastsik kjukt langt hår, er 55 år nå, hun har ingen grå hår, hun har aldri farget håret som hun sier, og jeg ser at det er helt naturlig. Anonymkode: e1b49...3cc
Sillyline Skrevet 4. mai 2017 #17 Skrevet 4. mai 2017 Grå hår er helt ufarlig. Har hatt et lite område i håret mitt som har vært grått siden jeg var 14. Og nå som jeg straks er 30, popper de jammen opp andre steder også. Plager ikke meg, JEG er jo den samme uansett. Tenk heller på det som "sølvhår" Off-topic info, men akkurat nå har jeg langt hår. Nesten ned til rompa. Men jeg vurderer å klippe det kort. Har hatt langt hår hele livet, men jeg er egentlig lei. Aaaaaner ikke om jeg kommer til å kle det, og vet ikke om gubben er enig i at det skal klippes så kort, hehe. Men skal alltids høre med frisøren hva hun tenker neste gang jeg er der. Uansett... Om jeg finner ut at jeg vil ha kort hår, skal jeg jammen få frisøren til å farge hele det området sølv/grått, slik at det blir som ei stripe foran. Kan liksågodt eldes med stil Eller gjøre noe ut av det, som jeg egentlig mener. 1
Arabella Skrevet 4. mai 2017 #18 Skrevet 4. mai 2017 På 3.5.2017 den 20.48, Aragorn II Elessar skrev: Jeg bærer de få grå hår jeg har med stolthet. Forstår ikke hva som er så ille med at man får grått hår. Jeg så mine første grå hår for 6 år siden. Du er mann og får de grå tinningers sjarm.
Persephone Skrevet 5. mai 2017 #19 Skrevet 5. mai 2017 På 4.5.2017 den 19.10, Silje Lien skrev: Grå hår er helt ufarlig. Har hatt et lite område i håret mitt som har vært grått siden jeg var 14. Og nå som jeg straks er 30, popper de jammen opp andre steder også. Plager ikke meg, JEG er jo den samme uansett. Tenk heller på det som "sølvhår" Off-topic info, men akkurat nå har jeg langt hår. Nesten ned til rompa. Men jeg vurderer å klippe det kort. Har hatt langt hår hele livet, men jeg er egentlig lei. Aaaaaner ikke om jeg kommer til å kle det, og vet ikke om gubben er enig i at det skal klippes så kort, hehe. Men skal alltids høre med frisøren hva hun tenker neste gang jeg er der. Uansett... Om jeg finner ut at jeg vil ha kort hår, skal jeg jammen få frisøren til å farge hele det området sølv/grått, slik at det blir som ei stripe foran. Kan liksågodt eldes med stil Eller gjøre noe ut av det, som jeg egentlig mener. Gå for det!
Undermann Skrevet 8. mai 2017 #20 Skrevet 8. mai 2017 Har hørt at å farge håret fast, gjør at du mister det fortere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå