AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #1 Skrevet 1. mai 2017 Jeg regner med at det er flere her der far snuser. Er det noen spesielle hensyn man bør ta? Han snuser Porsjonssnus, så det er ikke snakk om å sitte med løsningen snus sol både søler og setter seg i fingre osv. Foreningen for krybbedød har ikke noen konkrete advarsler mtp feks samsoving, men fraråder for å være sikker. Når kommer baby uansett til å ligge i seng på min side, så sånn sett ikke inntil far, men de vil jo kose med baby oppå far gjennom dagen og kvelden uansett. Tar dere noen spesielle hensyn? Ser jo at omtrent "alle" snuser, så vil gjerne høre hvordan andre gjør det. Eller om det ikke er noen spesielle hensyn man må ta. Anonymkode: 28d27...488
TML0802 Skrevet 1. mai 2017 #2 Skrevet 1. mai 2017 Dette er vel en typisk ting å ta opp med fastlege eller jordmor/helsestasjon heller enn å basere seg på en hel masse synsing på KG? 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #3 Skrevet 1. mai 2017 Her sluttet far med snus et par mnd før fødsel ☺ Anonymkode: df9e2...2f4 1
N85 Skrevet 1. mai 2017 #4 Skrevet 1. mai 2017 Vi har ikke tatt spesielle hensyn. Men far sover på eget rom da (for mest og best mulig søvn på alle tre). Far snuser et par porsjonssnuser per dag.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #5 Skrevet 1. mai 2017 Tror ikke det har noe å si i forhold til samsoving, MEN man skal være veldig forsiktig etterhvert som baby begynner å gripe tak i ting og putter det i munnen.. ville ikke hatt det i hus, men det er min mening. Anonymkode: b9278...b03 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #6 Skrevet 1. mai 2017 Det er ingen klare retningslinjer ift samsoving og snus fordi det ikke er foretatt noen store undersøkelser på dette. Snus er kun vanlig her i Norden, så det er ikke forsket på det på samme måte som røyk. Men, det blir oppfordret til å ta samme forholdsregler som vesentlig røyk. At nikotinet fra snus slettes gjennom huden på samme måte. Jeg var fast bestemt på samsoving, ergo måtte far slutte. Han ønsket også samsoving, så det var en god motivasjon i månedene før førstemann kom. Anonymkode: 9f888...8f9
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #7 Skrevet 1. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ingen klare retningslinjer ift samsoving og snus fordi det ikke er foretatt noen store undersøkelser på dette. Snus er kun vanlig her i Norden, så det er ikke forsket på det på samme måte som røyk. Men, det blir oppfordret til å ta samme forholdsregler som vesentlig røyk. At nikotinet fra snus slettes gjennom huden på samme måte. Jeg var fast bestemt på samsoving, ergo måtte far slutte. Han ønsket også samsoving, så det var en god motivasjon i månedene før førstemann kom. Anonymkode: 9f888...8f9 Svettes gjennom huden skulle det stå. Anonymkode: 9f888...8f9
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #8 Skrevet 1. mai 2017 Jeg sluttet da jeg ble gravid, samboer måtte også slutte da😉 Vet ikke om det er farlig, men jeg tenker som en lenger opp her, hva om barnet får tak i snusen og putter det i munnen😳 Farlig... få han til å slutte 😜 Anonymkode: 2cc42...514
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #9 Skrevet 1. mai 2017 Mannen min sluttet da jeg ble gravid. Vi risikerer ikke å ha det i hus i tilfelle lillejenta får tak i det og putter det i munnen.. som jo kan få fatale konsekvenser. Anonymkode: ec156...5f7
QQbaby Skrevet 1. mai 2017 #10 Skrevet 1. mai 2017 Hvorfor i helvete skal man ta hensyn til folk som er så dumme og ødelegger helsa si på snus?
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #11 Skrevet 1. mai 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg regner med at det er flere her der far snuser. Er det noen spesielle hensyn man bør ta? Han snuser Porsjonssnus, så det er ikke snakk om å sitte med løsningen snus sol både søler og setter seg i fingre osv. Foreningen for krybbedød har ikke noen konkrete advarsler mtp feks samsoving, men fraråder for å være sikker. Når kommer baby uansett til å ligge i seng på min side, så sånn sett ikke inntil far, men de vil jo kose med baby oppå far gjennom dagen og kvelden uansett. Tar dere noen spesielle hensyn? Ser jo at omtrent "alle" snuser, så vil gjerne høre hvordan andre gjør det. Eller om det ikke er noen spesielle hensyn man må ta. Anonymkode: 28d27...488 Er det mulig??!!! "Alle" snuser jo ikke - det er det kun noen få harry/vulgære som gjør! Er du sammen emd en "mann" som sover med snus??!! OMG. Så ekkelt. At du orker. Stakkars barn : - ( Samsoving? Nei, nei...la barnet få ligge og sove i fred i egen seng i eget, stille rom med god luft og rent sengetøy! Anonymkode: bb6bc...64f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #12 Skrevet 1. mai 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sluttet da jeg ble gravid, samboer måtte også slutte da😉 Vet ikke om det er farlig, men jeg tenker som en lenger opp her, hva om barnet får tak i snusen og putter det i munnen😳 Farlig... få han til å slutte 😜 Anonymkode: 2cc42...514 Jeg kjenner en som meldte i fra til Barnevernet da foreldrene til et barn røyket og snuste hjemme døgnet rundt...barnet hostet masse i skolen og lærerne reagerte. Snusen gjorde ikke at barnet hostet - men foreldrene som snuste og røykte var nok ganske...svake. Anonymkode: bb6bc...64f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #13 Skrevet 1. mai 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig??!!! "Alle" snuser jo ikke - det er det kun noen få harry/vulgære som gjør! Er du sammen emd en "mann" som sover med snus??!! OMG. Så ekkelt. At du orker. Stakkars barn : - ( Samsoving? Nei, nei...la barnet få ligge og sove i fred i egen seng i eget, stille rom med god luft og rent sengetøy! Anonymkode: bb6bc...64f Så sint da du (Og nei, han sover selvfølgelig ikke med snus...) Anonymkode: 28d27...488 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #14 Skrevet 1. mai 2017 49 minutter siden, QQbaby skrev: Hvorfor i helvete skal man ta hensyn til folk som er så dumme og ødelegger helsa si på snus? Hæ?... Anonymkode: 28d27...488
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå