AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #1 Del Skrevet 30. april 2017 Har du blitt utsatt for mobbing før? Da har jeg noen spørsmål til deg (om du vil svare): Når startet mobbingen? Over hvor langt tidsrom varte det? Hvilken type mobbing opplevde du? Ble du mobbet av begge kjønn (gutter/menn og jenter/damer)? Ble du mobbet av mange, eller kun noen få? Var det noen spesielle persontyper som var gjengangere i mobbingen? Måtte du ta noen drastiske grep i livet ditt som følge av dette? Har det preget deg i etterkant? Har du fått noen mer eller mindre permanente bivirkninger som følge av mobbingen? Hvordan ser livet ditt ut per dags dato? Anonymkode: a9466...851 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #2 Del Skrevet 1. mai 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du blitt utsatt for mobbing før? Da har jeg noen spørsmål til deg (om du vil svare): Når startet mobbingen? Når jeg var 16 år. Over hvor langt tidsrom varte det? 1 år Hvilken type mobbing opplevde du? Utestengelse, lapper med stygge kommentarer, å bli ledd av foran mange, gjort narr av, falske rykter. Ble du mobbet av begge kjønn (gutter/menn og jenter/damer)? Mest guttene, men jentene (spesielt ei) var den som startet det hele, men jentene lot være å bryte inn, de bare ignorerte meg. Ble du mobbet av mange, eller kun noen få? Tja var ingen i klassen som pratet med meg så føltes som det var alle, men det var kanskje 5-10 stykk som aktivt mobbet. Var det noen spesielle persontyper som var gjengangere i mobbingen? "Tøffe gutter" noen av de hadde problemer hjemme. Måtte du ta noen drastiske grep i livet ditt som følge av dette? Nja byttet videregående skole så måtte gå en linje jeg egentlig ikke hadde tenkt. Har det preget deg i etterkant? Ja mye dårligere selvtillit, men klart meg bra ellers. Har du fått noen mer eller mindre permanente bivirkninger som følge av mobbingen? De første årene veldig usikker, nå ikke så mye. Hvordan ser livet ditt ut per dags dato? Livet mitt er bra. Flere fra den klassen har kommet bort til meg ute på byen for eks og bedt om unnskyldning. Dvs mange av guttene, jentene har aldri sagt unnskyld, men tror de føler de ikke mobbet. Selv om utestengelse er ille nok. Anonymkode: a9466...851 Anonymkode: 96e6b...b0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #3 Del Skrevet 1. mai 2017 Er det skolelekser som skal leveres i morgen? Anonymkode: 67da2...bb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #4 Del Skrevet 1. mai 2017 Nei, men 4-5 jenter ble mobbet for noen år tilbake og jeg tok dem i forsvar, fordi jeg ville og fordi mobberne tok feil. Mobberne fikk virkelig smake sin egen medisin. Revenge. Anonymkode: cb5a0...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #5 Del Skrevet 1. mai 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du blitt utsatt for mobbing før? Da har jeg noen spørsmål til deg (om du vil svare): Når startet mobbingen? 1 klasse på barneskolen Over hvor langt tidsrom varte det? Av og på til 6 klasse Hvilken type mobbing opplevde du? Ble kalt brunost fordi jeg ikke er hvit, ble bedt om å dra tilbake dit jeg kom fra, at jeg ikke var norsk, at jeg ikke fikk fargelegge mennesker i hudfarge fordi jeg var ikke lys, osv. Ble du mobbet av begge kjønn (gutter/menn og jenter/damer)? Gutter Ble du mobbet av mange, eller kun noen få? Varierte 2-4 stk Var det noen spesielle persontyper som var gjengangere i mobbingen? Gutter Måtte du ta noen drastiske grep i livet ditt som følge av dette? Hm nei jeg svarte tilbake at hvis jeg var brunost så måtte de være hvitost, at jeg var hjemme jeg var jo født i "Bergen" osv Har det preget deg i etterkant? Litt - ble veldig sårbar for kommentarer/spørsmål om etnisitet i ungdomsårene Har du fått noen mer eller mindre permanente bivirkninger som følge av mobbingen? Nei kan ikke si det nå men jeg har det i bakhodet når jeg snakker med mennesker av ulik bakgrunn. Du skal ikke dømme Hvordan ser livet ditt ut per dags dato? Helt greit Har klart meg bra Anonymkode: a9466...851 Anonymkode: be47d...2a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #6 Del Skrevet 1. mai 2017 Når startet mobbingen? I 1 klasse Over hvor langt tidsrom varte det? i 7-8 år Hvilken type mobbing opplevde du? mest verbalt, kallenavn og skjellord, utestegning Ble du mobbet av begge kjønn (gutter/menn og jenter/damer)? mest eldre gutter Ble du mobbet av mange, eller kun noen få? mange Var det noen spesielle persontyper som var gjengangere i mobbingen? Har skjønt etterpå at noen av mobberene selv ble mobbet eller hadde andre problemer Måtte du ta noen drastiske grep i livet ditt som følge av dette? Har det preget deg i etterkant? Ja, var innlagt på psyk i 2 mnd Har du fått noen mer eller mindre permanente bivirkninger som følge av mobbingen? Ja, ble sent sosialt utviklet, liten selvtillit, mye i forsvar, tar enda tid å skjønne at noen liker meg. Trodde jeg var stygg helt til jeg var i 20 åra. Hvordan ser livet ditt ut per dags dato? Helt greit, et barn, fast jobb, forlovet, hus Anonymkode: 44348...87d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 2. mai 2017 #7 Del Skrevet 2. mai 2017 Når startet mobbingen? I 1 klasse. Over hvor langt tidsrom varte det? 10 år Hvilken type mobbing opplevde du? Utestengelse og verbal. Ble du mobbet av begge kjønn (gutter/menn og jenter/damer)? Ja Ble du mobbet av mange, eller kun noen få? Stort sett hele alderstrinnet på skolen og noen eldre/yngre. Det var verst på ungdomsskolen. Var det noen spesielle persontyper som var gjengangere i mobbingen? Mellomsiktet populæritetsmessig. Gjerne de som ikke hadde det så bra selv, men ble bedre likt av å ikke like meg. Måtte du ta noen drastiske grep i livet ditt som følge av dette? Burde kanskje, men nei. Har det preget deg i etterkant? Noe. Jeg har dårligere selvtillit, utrolig opptatt av at folk skal like meg, senere sosialt utviklet (uten at det merkes om vi ikke er nære) og litt lavere selvverd. Har du fått noen mer eller mindre permanente bivirkninger som følge av mobbingen? Kan slite noe psykisk til tider, men ikke noe ekstremt. Hvordan ser livet ditt ut per dags dato? Bra. Jeg har samboer og en håndfull venner. Har kanskje færre nære enn andre, men de jeg har er fantastiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 3. mai 2017 #8 Del Skrevet 3. mai 2017 På 1.5.2017 den 0.45, AnonymBruker skrev: Har du blitt utsatt for mobbing før? Da har jeg noen spørsmål til deg (om du vil svare): Når startet mobbingen? Rundt 2./3. klasse på barneskolen. Over hvor langt tidsrom varte det? Ut ungdomsskolen + litt på videregående. Hvilken type mobbing opplevde du? Alt fra verbalt og psykisk til vold, folk som spyttet, kastet poser med urin på meg og så videre. Ble du mobbet av begge kjønn (gutter/menn og jenter/damer)? Ja. Ble du mobbet av mange, eller kun noen få? Så mange at jeg ble mobbet av folk jeg aldri hadde sett før. Var det noen spesielle persontyper som var gjengangere i mobbingen? Leser/hører alltid at "mobbere sliter selv" men jeg fikk aldri inntrykk av dette, de som mobbet meg mest var de mest populære som så ut til å ha problemfrie liv, flinke på skolen og så videre. Måtte du ta noen drastiske grep i livet ditt som følge av dette? Nja, egentlig ikke... ble så redd for å gå på skole at jeg valgte å jobbe i stedet. Har det preget deg i etterkant? Ja. Jeg har for eksempel fortrengt veldig mye og kan plutselig huske ting når jeg minst venter det. Har du fått noen mer eller mindre permanente bivirkninger som følge av mobbingen? Jeg har diagnoser som depresjon, PTSD, sosial fobi, unnvikende personlighetsforstyrrelse... får noen ganger angstanfall. Hvordan ser livet ditt ut per dags dato? Privat så har jeg det ikke så ille, jeg er frivillig singel, bor i et fint lite hus ute på landet med hunden min og liker å drive med diverse hobbyer. Blir mest sannsynlig uføretrygdet snart fordi min mentale helse er såpass skakkjørt. Liker ikke å omgås andre mennesker. Anonymkode: a9466...851 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå