AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #1 Skrevet 30. april 2017 Jeg har gått til dyrlegen flere ganger, sist var vel i februar. Da fikk den antibiotikasprøyte og noe som skulle hjelpe på immunforsvaret. Nå er den forkjøla igjen. (Det er en innekatt.) Den nyser og er tett og blir (ekstra) slapp. Jeg har gått til dyrlegen med den flere ganger i året for dette de siste åra og begynner jo å bli litt frustrert. Det virker som om den ikke klarer å bli frisk fra små forkjølelser selv. Er det noen som har erfaringer med dette? Eventuelt noe som kan hjelpe med å få løsnet slim, etc.? Eller er det rett og slett ikke så farlig? Sist hadde den feber, tror nok den har det litt nå og. Jeg er ikke den som ikke går til dyrlege, men nå som det har skjedd så mange ganger, og sist trodde jeg virkelig han skulle bli frisk lenger, er det litt irriterende å bruke så mye tid og penger på for ingenting. Blir utrolig glad for tips! Anonymkode: 3bd16...1e1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #2 Skrevet 30. april 2017 Sikker på det ikke er en luftveisinfeksjon da? Om katten 'snørrer' gule eller grønt så må det tas prøver av snørret for å identifisere bakterien (om det er en bakteriell infeksjon) eller viruset. Enkelte av disse infeksjonene trenger spesielle medisiner for å bli kurert. Hvordan er det med støv? Katter kan også være allergiske. Anonymkode: 58765...f6d
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #3 Skrevet 30. april 2017 Tid og penger på ingenting? Katten din er ingenting? Kanskje den er allergisk mot støv eller noe? Anonymkode: c1e33...893 2
Gjest kattehviskeren Skrevet 1. mai 2017 #4 Skrevet 1. mai 2017 Åh, så unødvendig med slike angrep med en gang. Selvfølgelig er ikke katten min ingenting! Derfor har jeg gått med den til dyrlege flerfoldige ganger hvert år de siste årene! Hvorfor MÅ alltid noen AB'er her alltid lira av seg sånn drit? Det er ikke meninga at man skal gå til dyrlege ørten ganger i året med en forkjøla katt, det skjønner du vel? Jeg tørket han litt med saltvannsoppløsning under nesa i hele går, i dag virker han bedre igjen, men det kommer tilbake. Kanskje den er allergisk, rett og slett? Hvordan tester man det? HVis det er for støv er det jo litt ironisk, for det er definitivt den som lager mest støv her, hehe. Den er langhåret.
Tvist Skrevet 1. mai 2017 #5 Skrevet 1. mai 2017 Mulig katten er kronisk forkjølet. Kanskje du kan ta den til en annen dyrlege for å be om tips?
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 2. mai 2017 #6 Skrevet 2. mai 2017 Hva spiser den? Har du noe inne i huset som kan være irriterende? Anbefaler Are Thoresen (Vestfold) eller Turid Løvøy Skogvold (Feiring/Oslo) om du bor i nærheten av noen av dem.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #7 Skrevet 2. mai 2017 At hun føler hun bruker penger på "ingenting" når alle dyrlegebesøkene ikke hjelper, betyr da ikke at hun ikke bryr seg om katten. KG består av 60% kverulanter, virker det som. For det blir dyrt i lengden av masse dyrlegebesøk og når det i tillegg ikke har noe for seg, så er det klart det er frustrerende. Har ingen gode råd, dessverre, ville bare gnåle litt tilbake. Anonymkode: 1dd20...29c 1
MissPierce Skrevet 2. mai 2017 #8 Skrevet 2. mai 2017 Kan være at pus er ekstra sensitiv for trekk. Katten til ei venninne av meg er det, så hun må passe på det. Hun ble forkjølet hele tiden til de fant ut av det. De må brå lufte, i stede for å ha vinduer eller dører på gløtt. Ellers så kan det være allergier. Forstår at det er frustrerende å føle at man bruker penger på ikke noe. For dyrlege er ikke akkurat billig, og man vil jo at dyre sitt skal bli bra etter flere turer for det samme.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #9 Skrevet 3. mai 2017 Er med på den at det kan være frustrerende å ikke få resultater. Har selv brukt 60.000 på røntgen av hode og bryst og blodprøver her og der uten å finne noe på en katt med astmalignende anfall med kramper. Greit nok, nå vet vi hva som ikke feilet han, men det hadde vært så fint å bare få et svar. Uten svar blir det jo som å kaste bort penger. Nå har han heldigvis sluttet å få disse anfallene. Fant aldri ut hva det var. Allergier hos dyr kan være vanskelig å påvise. Er den slik hele året? Har du prøvd å bytte fôr? Merker du noe forskjeller i rutiner når han er frisk igjen? F. Eks at han er mere ute eller mere inne? Anonymkode: 92c8e...807
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #10 Skrevet 3. mai 2017 17 timer siden, Den Lille Heksa skrev: Hva spiser den? Har du noe inne i huset som kan være irriterende? Anbefaler Are Thoresen (Vestfold) eller Turid Løvøy Skogvold (Feiring/Oslo) om du bor i nærheten av noen av dem. Nå er det langt i fra alle som er villig til å kaste bort penger på humbug og alternativ medisin... Anonymkode: b7ae7...65d
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 3. mai 2017 #11 Skrevet 3. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er det langt i fra alle som er villig til å kaste bort penger på humbug og alternativ medisin... Anonymkode: b7ae7...65d Ta og google Are Thoresen du og se hvor mange som skriver på forum at de har fått hjelp av han når ingen andre kunne hjelpe. Og han er veterinær btw, så du aner ikke hva du snakker om heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå