AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #1 Skrevet 30. april 2017 Hei! Jeg har fått en katt som er 8 måneder, hun har gått på p-piller hos den gamle eieren. Jeg tok ho til meg for ca 2 uker siden. Allerede første dagen la vi merke til at hun var litt rund rundt magen. Pattene er ikke så store, men veldig strutta ut (?) og lyserosa. Hun er veeeldig kosete, og maler hele tiden! Hun sover omtrent hele tiden, og er veldig på at hunden vi har ikke skal komme i nærheten av henne. Magen er veldig hard og kjennes ikke ut som fett. Kjennes mer ekstremt oppblåst og hard ut(?). Jeg tenker å ringe dyrlegen på tirsdag for å få time, men vil dere se på bildene og evnt komme med egne erfaringer? skal sies at jeg har sendt mld til gamle eier å spurt, siden hun liksom gikk på p-piller. Men får ikke noe svar. Anonymkode: a9351...a8d
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #2 Skrevet 30. april 2017 Sannsynligvis drektig, ja. Men det er ikke noe i veien for å få kastrering selv om katten er drektig. Flott at du har bestilt time hos veterinæren. Så rart at naboen har gitt p-piller, det gir veldig høy kreftrisiko. P-piller er også usikker prevensjon for katt, de kan for eksempel kaste den opp eller bli borte noen dager slik at de ikke får pillen til riktig tid. Hvis katten har fått p-piller mens den har vært drektig kan kattungene ta skade av det. Men veterinæren vil gi deg råd om dette. Lykke til! Anonymkode: 32580...716 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #3 Skrevet 30. april 2017 Leste litt fort, jeg mente selvfølgelig den gamle eieren, ikke naboen. Anonymkode: 32580...716
Tvist Skrevet 30. april 2017 #4 Skrevet 30. april 2017 Mest sannsynlig drektig ja. Tipper eier visste om det, og ville kvitte seg med katten før det ble for synlig. I og med at hun er 8 mnd er hun veldig ung. Stor sannsynlighet for problemer ved fødsel, så rådfør deg med dyrlege. 3
TheGirlWhoWaited Skrevet 30. april 2017 #5 Skrevet 30. april 2017 Kan være livmorbetennelse, det fikk vår katt og magen ble større og større. Fint at du har time hos veterinær, så du får sjekket det ut - livmorbetennelse er skummelt...
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #6 Skrevet 30. april 2017 Bra du har time hos dyrlegen det kan være mye rart. Å når hu har gått på p-piller så lenge så er det ikke godt å si om det komemr av dem eller om hun har spydd opp en slik at den ikke har hatt effekt. Anonymkode: 5aefc...231
Djungelvrål Skrevet 30. april 2017 #7 Skrevet 30. april 2017 Så typisk drektig ut.....hvordan går det når hun har gått på p-piller. Kan de forårsake noen skade? 2
Solstrålenjeg Skrevet 30. april 2017 #8 Skrevet 30. april 2017 DYRLEGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #9 Skrevet 30. april 2017 1 time siden, Solstrålenjeg skrev: DYRLEGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TS SKAL RINGE DYRLEGEN PÅ TIRSDAG!!!!!!!!!!!!!! Anonymkode: 5aefc...231 6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #10 Skrevet 30. april 2017 1 time siden, Mystix skrev: Så typisk drektig ut.....hvordan går det når hun har gått på p-piller. Kan de forårsake noen skade? Ja. Det kan det absolutt. Derfor er det så flott at TS tenker ringe veterinær på tirsdag og få time. Så, til TS: Klokt valg å ringe veterinær på tirsdag og bestille time. Ros til deg som fersk eier av en ung (og sannsynligvis drektig) hunkatt. Anonymkode: 8e50e...d0a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #11 Skrevet 3. mai 2017 Har fått time til neste mandag.. MEN idag så både jeg og kjæresten små dunk fra magen, nesten helt nederst i magen (ved bakbena), når hun lå på siden. En time før dette så jeg ett dunk, og tok hånda mi der jeg så dunket. Og da kjente jeg små dult noen ganger. Kjæresten min er så sta på at det kan være noe annet, så må bare spørre dere! Kan det være noe annet enn kattunger som lager disse dunkene i magen? Hun er også veldig lite glad i å bli holdt og kjent akkurat på magen .. Anonymkode: a9351...a8d
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #12 Skrevet 3. mai 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har fått time til neste mandag.. MEN idag så både jeg og kjæresten små dunk fra magen, nesten helt nederst i magen (ved bakbena), når hun lå på siden. En time før dette så jeg ett dunk, og tok hånda mi der jeg så dunket. Og da kjente jeg små dult noen ganger. Kjæresten min er så sta på at det kan være noe annet, så må bare spørre dere! Kan det være noe annet enn kattunger som lager disse dunkene i magen? Hun er også veldig lite glad i å bli holdt og kjent akkurat på magen .. Anonymkode: a9351...a8d Tror nok det er kattunger ja Anonymkode: 5aefc...231 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #13 Skrevet 3. mai 2017 Spennende! Men synes hun er litt vel ung.. skulle vel helst sterilisert ho, men litt vanskelig når jeg får en drektig katt.. men hvor lenge av tiden er det igjen sånn ca når man ser og kjenner svake bevegelser? Takk for svar!! :D Anonymkode: a9351...a8d
Million Skrevet 3. mai 2017 #14 Skrevet 3. mai 2017 Du får bestille time til sterilisering/kastrering rett etter at kattungene er født. Så slipper du dette igjen. Ikke bruk p-piller. P-piller for katter er kreftfremkallende. Du er heldig at katten er så ung ennå, så pillene har forhåpentligvis ikke rukket å gjøre noen skade. 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #15 Skrevet 3. mai 2017 1 time siden, Million skrev: Du får bestille time til sterilisering/kastrering rett etter at kattungene er født. Så slipper du dette igjen. Ikke bruk p-piller. P-piller for katter er kreftfremkallende. Du er heldig at katten er så ung ennå, så pillene har forhåpentligvis ikke rukket å gjøre noen skade. Ja, det er jo det jeg skal. Men det jeg lurer på er om det er noe måte å finne ut hvor lenge hun har vært drektig. Hun er ganske så stor og pæreformet (?), og magen henger en del😂 Men det er veldig sjeldent vi ser og kjenner bevegelser Anonymkode: a9351...a8d
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #16 Skrevet 3. mai 2017 2 timer siden, Million skrev: Du får bestille time til sterilisering/kastrering rett etter at kattungene er født. Så slipper du dette igjen. Ikke bruk p-piller. P-piller for katter er kreftfremkallende. Du er heldig at katten er så ung ennå, så pillene har forhåpentligvis ikke rukket å gjøre noen skade. Man skal vente med å kastrere til etter st kattungene er avvendt Anonymkode: 5aefc...231
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #17 Skrevet 3. mai 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jo det jeg skal. Men det jeg lurer på er om det er noe måte å finne ut hvor lenge hun har vært drektig. Hun er ganske så stor og pæreformet (?), og magen henger en del😂 Men det er veldig sjeldent vi ser og kjenner bevegelser Anonymkode: a9351...a8d hvis magen brått henger mer en dagen før så nermer det seg fødsel. Da er det om å gjøre å holde henne inne (hun burde nok være inne allerede). Lag masse kasser med pledd som kan kastes slik at hun får velge fødested Anonymkode: 5aefc...231
Million Skrevet 4. mai 2017 #18 Skrevet 4. mai 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jo det jeg skal. Men det jeg lurer på er om det er noe måte å finne ut hvor lenge hun har vært drektig. Hun er ganske så stor og pæreformet (?), og magen henger en del😂 Men det er veldig sjeldent vi ser og kjenner bevegelser Anonymkode: a9351...a8d Det kan veterinæren finne ut med ultralyd eller røntgen.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #19 Skrevet 4. januar 2023 Hvordan gikk det og ble det kattunger? Vet at dette er en gammel tråd.. Anonymkode: 2eb2a...cdd
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #20 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hvordan gikk det og ble det kattunger? Vet at dette er en gammel tråd.. Anonymkode: 2eb2a...cdd Du tror en ab som skrev innlegget for 6 år siden, får med seg at du spør hvordan det gikk? Anonymkode: 1e60b...6ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå