*nordby* Skrevet 30. april 2017 #1 Skrevet 30. april 2017 Jenta vår er ørebarn, og kommer til å få dren i mai/juni. Jeg lurer på hvor lang tid det tar før man er frisk? Hun får feber og ørebetennelse ca hver andre uke, og trommehinna har gått to ganger siden desember. Utrolig leit. Og kan hun bade til sommeren?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #2 Skrevet 30. april 2017 Mi fikk dren da hun var 10 måneder gammel. Da hadde hun gått på 14 penecilin kurer. Nå er hun straks 5 og hun har ørebetennelse hver 2.-3. måned og ikke annenhver uke lenger. Fått noe nedsatt hørsel på ene øret. Sover lett og våkner flere ganger på nettene. Aldri sovet en hel natt. Men igjen så våkner hun kanskje 2-3 ganger å ikke hver time. Blitt bedre med årene, men det tok laaaang tid. Jeg var kjempe skuffet etter at de satt inn dren, for jeg trodde hun skulle bli frisk med en gang, noe hun ikke ble. Fikk klar beskjed om ikke å bade i klorvann pga bakterier. I sjøvann har vi brukt silikon propper, kjøpt på apoteket. Det har fungert for oss. Øra er vonde så hun vil ikke ha vann i dem. Anonymkode: 6b882...235
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #3 Skrevet 5. mai 2017 På 30.4.2017 den 20.07, *nordby* skrev: Jenta vår er ørebarn, og kommer til å få dren i mai/juni. Jeg lurer på hvor lang tid det tar før man er frisk? Hun får feber og ørebetennelse ca hver andre uke, og trommehinna har gått to ganger siden desember. Utrolig leit. Og kan hun bade til sommeren? Jeg hadde dren da jeg var liten, "opererte" mange ganger, og jeg fikk ikke slutt på plagene før jeg var 11-12. Vokste det da vel av meg. Hadde konstant ørebetennelser og verk flere ganger i måneden, etter dren ble det en måned kanskje to hvor jeg var fin. Så det ble jo en liten endring, men det er ingen selvfølge at det hjelper for alle. Er nå 28 år oghar ikkehatt plager med ørene siden den gang. For ett styr... huff, unner ingen sånne problemer. Hun kan bade til sommeren ja, pass bare på at hun ikke dukker under vann Det er ikke akkurat farlig, men kan gjøre veldig vondt da vann samler seg opp. Jeg fikk fort infeksjoner om jeg fikk vann i ørene, også ferskvann i dusjen. Som sagt, mange mange år siden nå, men enda har jeg en liten skrekk for vann i ørene 😛 Anonymkode: 575ec...237
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #4 Skrevet 5. mai 2017 Vår fireåring fikk dren i begge ørene da han var to (han hadde dårlig språkutvikling, så viste det seg at ørene var fulle av væske, og nå som han hører bedre kommer språket seg heldigvis fort). Det var ikke slik at alt mirakuløst ble bedre over natten. Vi vet heller ikke om drenene fremdeles sitter i eller ikke. legen sa de kom til å dette ut, men på sist kontroll satt de der fremdeles. (Han fikk mandeloperasjon og fjerning av polypper for noen måneder siden. DET var stor forbedring fra dag 1. Plutselig kunne han puste uten å sutkle, og sove gjennom natten uten å våkne av trang pust. ) Ved svømming brukte han en periode et vanntett "pannebånd" over ørene. Vi kjøpte det på apoteket. Han ville ikke ha i ørepropper, men pannebåndet funket bedre.. Anonymkode: d41e6...15f
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #5 Skrevet 5. mai 2017 Vår datter ble operert da hun var 1,5 år. Hadde da hatt 9 ørebetennelser på et halvår, samt hun hørte ingen ting. Nå er det et halvår siden operasjonen og hun har ikke vært borte fra bhg en eneste dag siden operasjonen 👍🏻 Anonymkode: 8a876...f7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå