Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart ferdig utdannet faglærer (bachelor), men føler meg ikke helt klar til å jobbe som lærer enda. Vil gjerne få litt erfaring med å jobbe innenfor skoleverket først, samt at jeg ikke ønsker noe fast da jeg tenker å reise en del neste år. Har veldig lyst til å jobbe på SFO en periode. Vet jeg er kvalifisert til å søke på SFO-leder/pedagogisk leder stillinger, men i første omgang tenker jeg mer noe form for vikariat/ekstrahjelp.

Spørsmålet mitt er da: dersom jeg kun tar på meg "tilkallingsvakter" og lignende, vil jeg kun lønnes som assistent? Eller får jeg høyere lønn ettersom jeg har en bachelor, til tross for at jeg ikke er fast ansatt? :)

mulig dette er et kjempedumt spørsmål, men jeg har som sagt ikke så mye erfaring med lønn og sånn :P 

Anonymkode: aada6...f03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som tilkallingsvikar får du litt mer lønn når du har godkjent undervisningskompetanse. 

Anonymkode: 13b3f...ccb

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som tilkallingsvikar får du litt mer lønn når du har godkjent undervisningskompetanse. 

Ok! :)

jeg har i tillegg et årsstudium i matte, vet du om jeg vil lønnes som adjunkt som tilkallingsvikar? Selv om jeg ikke "tilkalles" som lærer?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok! :)

jeg har i tillegg et årsstudium i matte, vet du om jeg vil lønnes som adjunkt som tilkallingsvikar? Selv om jeg ikke "tilkalles" som lærer?

Ikke helt sikker, men tror ikke det. Jeg jobbet som vikar under studietiden min, på lønnslippen min stod det "vikar uten godkjent undervisningskompetanse" før jeg hadde det formelle på plass, og "vikar med godkjent undervisningskompetanse" etter det. Jeg jobbet også fast som assistent en dag i uka, da fikk jeg assistentlønn selv om jeg per definisjon var adjunkt da. Tror det har noe å gjøre med at du lønnes ut i fra den stillingen faktisk er ansatt i :)

Skrevet

Jeg var adjunkt da jeg flyttet hit jeg bor nå, og før jeg fikk fast stilling på skolen jeg nå jobber på tok jeg noen vikartimer før det kun ble lærerjobb. Da var det slik at de timene jeg hadde undervisning fikk jeg lønn etter utdanning (adjunkt) og ansiennitet, men de timene jeg ble brukt som assistent fikk jeg assistentlønn. 

Skrevet

Det normale er vel at du får lønn ut frå det kommunen treng. Er for dyrt å lønne som adjunkt når dei treng ein assistent.

AnonymBruker
Skrevet

Når du skriver at du er faglærer (bachelor), betyr dette at du ikke har pedagogikk..? I så fall lønnes du som undervisningspersonale uten godkjent utdanning - hvertfall i kommunal sektor. Det er vanlig at tilkallingsvikarer lønnes etter samme sats på en vikarkontrakt, dvs. samme lønn. Da er timelønna gjerne differensiert ut fra hva slags fag du er vikar i. Aner ikke hvordan de gjør det i SFO, men vil tro det er fast timelønn for alle i samme stillingskategori.

Søker de etter assistent, og du godtar jobben, så lønnes du også som assistent. Så lenge de ikke trenger kompetansen til faglærer er det ditt eget valg å godta lavere lønn eller å finne deg noe annet å gjøre. De betaler jo ikke mer enn de må, og særlig ikke for jobber som ikke egentlig krever kompetansen din.

Anonymkode: 31eab...3d8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I SFO vil du få lønn som fagarbeider. Vikartimer i skolen lønnes etter utdanningsnivå. 

Anonymkode: 4b752...3d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du skriver at du er faglærer (bachelor), betyr dette at du ikke har pedagogikk..? I så fall lønnes du som undervisningspersonale uten godkjent utdanning - hvertfall i kommunal sektor. Det er vanlig at tilkallingsvikarer lønnes etter samme sats på en vikarkontrakt, dvs. samme lønn. Da er timelønna gjerne differensiert ut fra hva slags fag du er vikar i. Aner ikke hvordan de gjør det i SFO, men vil tro det er fast timelønn for alle i samme stillingskategori.

Søker de etter assistent, og du godtar jobben, så lønnes du også som assistent. Så lenge de ikke trenger kompetansen til faglærer er det ditt eget valg å godta lavere lønn eller å finne deg noe annet å gjøre. De betaler jo ikke mer enn de må, og særlig ikke for jobber som ikke egentlig krever kompetansen din.

Anonymkode: 31eab...3d8

Faglærer har ped. 

Anonymkode: bddc1...6b7

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Faglærer har ped. 

Anonymkode: bddc1...6b7

Ja, har treårig utdanning hvorav ett år et pedagogikk :) 

Men kan man lønnes som miljøterapaut i SFO? Vet det jobber både barnevernspedagoger, sosionomer og barnehagelærere i SFO :) 

TS

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har treårig utdanning hvorav ett år et pedagogikk :) 

Men kan man lønnes som miljøterapaut i SFO? Vet det jobber både barnevernspedagoger, sosionomer og barnehagelærere i SFO :) 

TS

Dersom det utlyses stillinger som miljøterapeut, vil man lønnes som det. Men stort sett utlyses det assistentstillinger, og da er høyeste lønn som fagarbeider. 

Anonymkode: 4b752...3d9

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar alle sammen!

TS :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...