Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Er det noen som vet hensikten med 9/11, hvorfor ville al-qaida gøre dette mot USA? (jeg har googlet, finner ingenting)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor haster det? Er det lekser til neste uke du ikke har gjort?

Anonymkode: 3186a...e49

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor haster det? Er det lekser til neste uke du ikke har gjort?

Anonymkode: 3186a...e49

Gruppefremføring på 10 minutter som jeg alene jobber med, leksene har jeg gjort;)

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke hensikten med et terrorangrep ganske åpenbart?

Anonymkode: 5ec03...a47

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke hensikten med et terrorangrep ganske åpenbart?

Anonymkode: 5ec03...a47

Vet selvølgelig at målet er å skape frykt og overskrifter. Men med hensikt så tenker jeg var det noe relegiøst eller politisk som var hensikten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva direkte hensikten er, men hvis du ser på den politiske sidene til terrorgruppen så finner du kanskje noe. Det som oftest er med terrorgrupper er at de bruker bruker den lille jihad (som vil si hellig krig) som unskyldnning for terror. Flesteparten av muslimer setter høyere reglene om å ikke drepe og den store jihad, som er den indre strid. Så søk opp på politiske årsaker og lille jihad :)

Anonymkode: d236c...b25

Skrevet

Dette har du jo spurt om før? Poster det samme igjen, denne gangen i form av tekst og ikke en link.

"Why did the terrorists attack the World Trade Center and the Pentagon?

The terrorists did not have the capacity to destroy the United States militarily, so they set their sights on symbolic targets instead. The Twin Towers, as the centerpieces of the World Trade Center, symbolized globalization and America’s economic power and prosperity.

The Pentagon, as the headquarters for the U.S. Department of Defense, serves as a symbol of American military power. It is thought that Flight 93 was headed to the Capitol building, the center of American legislative government.

Al-Qaeda hoped that, by attacking these symbols of American power, they would promote widespread fear throughout the country and severely weaken the United States’ standing in the world community, ultimately supporting their political and religious goals in the Middle East and Muslim World."

For å vite enda mer om grunnen bak ønsket om å angripe kan du prøve å lese gjennom Wikipedia-siden. Siden har en egen del der den snakker om motivene bak angrepet:
https://en.wikipedia.org/wiki/September_11_attacks

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...