Gå til innhold

Mellomfinansiering og egenkapital

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på dette med egenkapital i forbindelse med mellomfinansiering av boligkjøp. Finner lite om det på nettet.

Er det noen som har brukt mellomfinansiering og kan si noe om hvor stor prosent av prisen på ny bolig banken tok i egenkapital? Vet at når en låner på vanlig vis til bolig er det krav om minst 15% egenkapital. Er det likt ved mellomfinansiering, eller er det krav om høyere egenkapital?

Grunnen til at jeg spør er at banken vi bruker krever ganske mye mer egenkapital,og jeg lurer på om det kan lønne seg å høre hos andre banker....

Takknemlig for andres erfaringer.

Anonymkode: e9529...692

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Banken krever verdivurdering av megler før de vurderer lån til mellomfinansiering. Og planlegger/legger opp løpet videre fikk jeg beskjed om. Skal ikke kjøpe/selge enda, og har ganske stor egenkapital i bank pluss gjeldfri bolig med høy verdi. 

Anonymkode: dd13a...6a2

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 10% i mellomfinansiering når vi har kjøpt nybygg som er ferdig om et år...

Anonymkode: 0cc34...f86

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Banken krever verdivurdering av megler før de vurderer lån til mellomfinansiering. Og planlegger/legger opp løpet videre fikk jeg beskjed om. Skal ikke kjøpe/selge enda, og har ganske stor egenkapital i bank pluss gjeldfri bolig med høy verdi. 

Anonymkode: dd13a...6a2

Vi har hatt verdivurdering av boligen vi skal selge. Den er verdt mye mer enn boligen vi så på og vurderte å kjøpe. Tenkte å bruke av overskuddet til å sette ny (brukt) bolig i god stand, så vi slapp å styre med det i årene fremover, og kvitte oss med billån. Det er ikke det at vi ikke har råd til at banken tar mye egenkapital, mer at jeg lurer på om dette er normalt. Har vært kunde i banken i mange år, og har alltid betalt huslån til rett tid. Vi har økonomi til å forsvare det huslånet vi ønsker med god margin.

Anonymkode: e9529...692

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...