Gå til innhold

Hvor lenge er det greit å tvinge med seg barne på hytta?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at etter fylte 16år kan man ikke tvinge med seg barna på hytta lenger. Hva tenker dere?

Anonymkode: 28c1c...dbb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er individuelt og mer basert på situasjonen rundt og ungdommens personlighet enn kun alder.

Anonymkode: 6258e...e0d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på hva som er alternativet, hvor lenge det er snakk om, og ikke minst om barnet er klar for det. Jeg tror jeg var 14-15 da jeg fikk være alene hjemme hele helgen mens foreldrene mine var på hytten. Jeg bodde også alene fra jeg var 16.

Anonymkode: c1a6b...781

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på om de kan være alene hjemme. Jeg var alene fra 14-årsalderen.

Anonymkode: abc04...6a8

• Liker 2
Skrevet (endret)

Om de er voksne nok til å være hjemme alene. Evt om dere også har naboer som kan hjelpe til om det skulle være noe.

Endret av herremann
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kan ikke det med vår 16 åring, da er jeg sikker på at vi hadde kommet hjem til en 'hjemme alene fest'. Andre 16 åringer er kanskje mer modne...

Anonymkode: a4116...89b

• Liker 1
Gjest Margit Spat
Skrevet

Hvis du er av det slaget som enten kommer til å dra huset fullt av folk og arrangere hjemme-alenefest, eller du kommer til å rangle hele helga når du ikke har tilsyn, så kan ikke foreldrene dine reise fra deg. Da må du bli med på hytta. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hjemme alene mens resten av familien var på hytta fra det året jeg fylte 15. Ble noen fester da, gitt :P

Anonymkode: 67d93...f45

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor modne de er og hva de skal gjøre denne helgen. Er det snakk om avtale meg venner, pugge til prøve, lekser, trening, osv, så burde de få være hjemme. Dersom de kun vil være hjemme pga internett så synes jeg det er greit å "tvinge" dem med på hytta til de er rundt 16/17. 

Dersom de har noe å gjøre så synes jeg fint at man kan være hjemme fra 13/15 avhengig av hvor moden man er. Selv var jeg hjemme alene fra jeg var 13, men da sov jeg over hos familiemedlem og var alene i huset på dagtid. 

Anonymkode: bf473...318

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var alene hjemme i opptil 3 uker da jeg var i 16 årsalder. Mamma var på jobbreise. Gikk fint det. 

Anonymkode: a55d4...72a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...