AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #1 Skrevet 30. april 2017 Har gått lang tur i fjellet i dag, i ulendt terreng, og trodde jeg brukte mer kalorier på dette enn å gå samme strekningen på strak vei. Det gjorde jeg ikke i følge Runkeeper, så jeg ble litt overrasket. Jeg føler jo at jeg bruker kroppen mer når jeg må slite meg opp fjelltopper enn om jeg bare går på vanlig vei...?? Noen som kan opplyse meg? Anonymkode: 67fc9...21b
MajorasMaske Skrevet 30. april 2017 #2 Skrevet 30. april 2017 Energi er kraft ganger lengde uansett hvordan terrenget er.
Zanzibar3 Skrevet 30. april 2017 #3 Skrevet 30. april 2017 Du forbrenner mer. Kroppen jobber mer per steg.
Jerry Lee Skrevet 30. april 2017 #5 Skrevet 30. april 2017 Vil tro man forbrenner mer i ulendt terreng siden fler muskelgrupper brukes enn ved spasering på slett vei. Men hva vet vel jeg...
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #6 Skrevet 30. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har gått lang tur i fjellet i dag, i ulendt terreng, og trodde jeg brukte mer kalorier på dette enn å gå samme strekningen på strak vei. Det gjorde jeg ikke i følge Runkeeper, så jeg ble litt overrasket. Jeg føler jo at jeg bruker kroppen mer når jeg må slite meg opp fjelltopper enn om jeg bare går på vanlig vei...?? Noen som kan opplyse meg? Anonymkode: 67fc9...21b Du forutsetter jo at Runkeeper vet at du går i ulendt terreng, men gjorde den det? For å få en mest riktig forbrenning, så bør man jo absolutt bruke en pulsmåler. Det gir iallfall en viss indikator. Anonymkode: f848a...103
Severus Skrevet 30. april 2017 #7 Skrevet 30. april 2017 Hvordan skal runkeeper vite at du går i fjellet? Den har vel ikke pulsmåler etc. Jeg ser om jeg bruker den fitbiten jeg har med pulsmåler, så forbrenner jeg mer kalorier om jeg går i bakker,ulendt tereng eller løper fordi pulsen er høyere. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #8 Skrevet 30. april 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du forutsetter jo at Runkeeper vet at du går i ulendt terreng, men gjorde den det? For å få en mest riktig forbrenning, så bør man jo absolutt bruke en pulsmåler. Det gir iallfall en viss indikator. Anonymkode: f848a...103 22 minutter siden, Severus skrev: Hvordan skal runkeeper vite at du går i fjellet? Den har vel ikke pulsmåler etc. Jeg ser om jeg bruker den fitbiten jeg har med pulsmåler, så forbrenner jeg mer kalorier om jeg går i bakker,ulendt tereng eller løper fordi pulsen er høyere. Den måler jo stigning i terrenget, så da trodde jeg den tok hensyn til det mtp. utregning av energibruk.. Anonymkode: 67fc9...21b
Severus Skrevet 30. april 2017 #9 Skrevet 30. april 2017 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den måler jo stigning i terrenget, så da trodde jeg den tok hensyn til det mtp. utregning av energibruk.. Anonymkode: 67fc9...21b Ja, men puls er viktigere for kaloriene. Så jeg tror vi kan si du har nok forbrent litt mer enn det appen sier, å pulsklokker er stadig vekk på salg om du ønsker å kjøpe deg ei sånn at alt vises bedre i appene. Mange av dagens klokker funker med andre apper enn sin egen. Men runkeeper etc er veldig flott uansett, da får man et slags tall på hvor langt man har gått etc. Så veldig bra for de som ønsker å være mer aktiv, å ha en enkel logg over treningen Endret 30. april 2017 av Severus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå