Gjest Oksanna Skrevet 30. april 2017 #1 Skrevet 30. april 2017 Hva er tankene dine om livet? Hvorfor lever du? Hva har du lyst til å utrette med livet ditt?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #3 Skrevet 30. april 2017 2 minutter siden, Oksanna skrev: Hva er tankene dine om livet? Ha det bra, unngå a4 liv, leve livet Hvorfor lever du? Aner ikke, spør mine foreldere om hvorfor de ønsket barn Hva har du lyst til å utrette med livet ditt? Har ikke som mål å utrette noe som helst, gjør ting jeg trives med av skole, jobb og studier Anonymkode: 46862...a2c
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #4 Skrevet 30. april 2017 Spiller ingen rolle. Selv om der var en mening med livet, så hadde jeg gjort det jeg ville mest i livet uansett. Om meningen med livet hadde vært å få unger, så hadde jeg fortsatt gjort noe annet da jeg ikke vil ha barn Anonymkode: 7fec7...c37
Daniel123 Skrevet 30. april 2017 #5 Skrevet 30. april 2017 En blanding av hedonisme og hardt arbeid. Jeg verdsetter kortsiktige- og langsiktige nytelser, så som å være med gode venner, reise, spise god mat, alkohol, sex, kjærlighet og ekteskap, etc. Samtidig behøver jeg å sysselsette meg med noe for å oppleve en mening ved tilværelsen, for eksempel gir en fast jobb hverdagen en struktur og orden, og fritiden får en mening.
Gjest lipgloss Skrevet 30. april 2017 #6 Skrevet 30. april 2017 Jeg har funnet ut at jeg vil bare nyte og ikke stresse,leve i nuet
Lofilteret Skrevet 30. april 2017 #7 Skrevet 30. april 2017 Tidligere tenkte jeg aldri på meningen med livet, sånn egentlig. Har alltid tatt den med at meningen er å formere seg. Og det har holdt meg i vigør i mange år. Det er litt verre nå som jeg er forholdsvis ung (40), barna er flyttet ut, jeg har ervervet meg både fysisk og psykisk handicap og er blitt ufør. Det å bli ufør nå som karrieren egentlig skulle få fri utfoldelse er hardt. De fysiske plagene hindrer meg i å gjøre mye av det jeg liker. Økonomien er tøff pga uføretrygden. Nå skal jeg følge godt med i denne tråden 2
PaperFlower Skrevet 30. april 2017 #8 Skrevet 30. april 2017 Det som driver meg, holder meg gående når jeg egentlig bare vil gi opp, er tanken på at jeg (forhåpentligvis) en dag vil få barn med mannen jeg (forhåpentligvis) skal tilbringe resten av livet mitt med. Å skape et nytt menneskeliv, og oppdra det fra det er en liten hjelpesløs klump til det en dag blir et sterkt, voksent menneske som kanskje får egne barn synes jeg er en fantastisk tanke. Kanskje får jeg en dag se mine barnebarn bli født, og tenke med meg selv at de ikke hadde fantes hvis ikke jeg bestemte meg for å få mine barn... Tror det blir en fin følelse. Det gir livet en mening, føler jeg. Samtidig gir jo barn så mye glede i seg selv, til tross for det harde arbeidet som følger med. Å se at de utvikler seg, å se at de blir smartere og flinkere hver dag. Å høre alt de har lært om på skolen. Og en dag få beskjed om at de kanskje vil utdanne seg til å bli lege, mekaniker, journalist, skuespiller, lærer... Ja, jeg gleder meg til å få barn en dag. Det er det som holder meg gående. Hadde jeg fått beskjed om at jeg aldri kan få barn hadde jeg satt meg ned å gitt opp. Det er dette som er meningen i livet for meg personlig. Et liv uten barn - mitt liv uten barn - høres ikke ut som et liv jeg ønsker. 3
hocane Skrevet 30. april 2017 #9 Skrevet 30. april 2017 Reprodusere, noe som er meningen med livet for alle mennesker. Bare slutt å undre om meningen med livet, når alt kommer til alt så er vi dyr og det er ikke noen form for unik livsmening for oss. 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #10 Skrevet 30. april 2017 Den eneste meningen med livet er barnet mitt. Mitt eneste mål er å gi h*n en så god oppvekst som mulig. Ingenting annet gir noe særlig mening eller lykke. Anonymkode: 1b355...58d
Gjest noe tilfeldig Skrevet 30. april 2017 #11 Skrevet 30. april 2017 Hovedmålet med livet mitt er å bli den beste utgaven av megselv som jeg kan bli. Jeg har fortsatt en lang vei å gå 😜 Såklart barna mine er et annet hovedmål, samtidig erfarer jeg at jo større de blir jo viktigere er det at jeg også lever et liv som gir meg mening og forbedrer meg.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #12 Skrevet 30. april 2017 Mitt mål er å bli mer positiv og hjelpe de som trenger det mest! Holder på med lærerutdanning og er ferdig om 2 år! Har de siste ti årene hatt en dårlig jobb som gav meg lite.. så det å sette seg på skolebenken igjen er å anbefale. J3g har tro på at man blir mer tilfreds i livet, ved å ha en jobb man brenner for. Meningen med livet er så mangt. Drømmen må jo være å reise til andre land og oppleve nye ting som skaper nye impulser. Anonymkode: d0061...063
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #13 Skrevet 30. april 2017 Etter mange år som psykisk syk har jeg funnet ut at livet ikke har noe mening, og det er helt ok. Nå lever jeg for meg selv. Gjør akkurat det jeg har lyst til og det som gjør meg glad Anonymkode: 0ce4f...c41
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #14 Skrevet 1. mai 2017 Nyter alle små og store gleder, reiser så mye jeg kan. Livet har ikke noen dypere mening, men man kan ha det gøy mens det varer. Anonymkode: fb79c...7db
s0la Skrevet 1. mai 2017 #15 Skrevet 1. mai 2017 Å leve det fullt ut. Nyte det så godt jeg kan. Tenke at denne dagen KAN være den siste. Og prøve å gjøre noe meningsfullt, som å f.eks hjelpe andre. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #16 Skrevet 1. mai 2017 Sorry to say, men liver har faktisk ingen mening i seg selv. Man er her, så må man gjøre det beste ut av det. Anonymkode: 28a6f...06a 1
TinaChristina Skrevet 1. mai 2017 #17 Skrevet 1. mai 2017 Det er ikke noe mening med livet. Vi fødes, enten vi vil eller ikke. Så er det opp til oss hva vi gjør utav det.
Elaine Marley Skrevet 1. mai 2017 #18 Skrevet 1. mai 2017 Man kan vel skape en mening for seg selv. Noe som gjør at livet virker meningsfullt. Mine tanker rundt livet er at det er veldig tilfeldig at akkurat jeg eller du er her. Jeg er ikke religiøs, og tror ikke at det er noen høyere mening med livet. Jeg er litt usikker selv. Er i en fase nå hvor jeg har endret meg en del. Hvorfor jeg lever er fordi jeg tenker at nå er jeg her og da kan jeg like godt gjøre det beste ut av det. Hva jeg ønsker å oppnå er vel å oppleve, se og lære mye om alt mulig. Ellers er det vel å prøve og ha det bra med meg selv. Omgi meg med mennesker jeg liker, få en jobb som gir meg mening og som jeg trives i, utvikle meg selv osv. Konkrete ting utvikler og endrer seg, men akkurat nå er fokuset mitt på utdanning og selvutvikling.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #19 Skrevet 1. mai 2017 Meningen med livet for meg er å ha det bra. Jeg kan jo ikke vite om det skulle finnes noen overordnet mening med livet, derfor er ikke det noe jeg kan forholde meg til. Så det som da blir viktig for meg er å ha det bra i hverdagen. For det er hverdager det er mest av. Anonymkode: 1a3f7...d0e
Marie90 Skrevet 1. mai 2017 #20 Skrevet 1. mai 2017 Vel det som gir mening til mitt liv er god litteratur og poesi, kunst, solide vennskap, kjærlighet, sex og gjennomslagskraft politisk. På et underordnet nivå; frisk luft og vakker natur, god mat, god vin og god musikk.' Barn har jeg ikke noe behov for for øyeblikket, dog jeg skal aldri si aldri. For meg gir ikke det å få barn noen spesiell "mening" - de fleste kan gjøre det, og det er sådan ikke noe bidrag til en overbefolket verden. Barna ber jo heller ikke om å bli født, så det er ikke som om man gjør noen en tjeneste. Mye kan skje med dem, og de trenger ikke være glade for å ha kommet til verden overhodet. Som Sofokles sa; å aldri ha blitt født, er kanskje den største velsignelse av alle. Jeg er sikker på at om jeg hadde fått barn hadde nok hormonene gjort jobben sin og gjort meg overbevist om at "dette er det viktigste av alt". Men nå som jeg ikke er der og foreløpig tenker klart, så føler jeg det ikke slik. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå