Plonk Skrevet 23. desember 2004 #1 Del Skrevet 23. desember 2004 Plonkeliten er 15 uker. Vi har pleid å la henne sove i en ullbody og en ullbukse uten føtter helt siden hun ble født. Nå så jeg nettopp inni vaskeseddelen til en H&M ullbukse, og der sto det at den ikke skulle brukes som "sleepwear". Noen som aner hvorfor? Må vi kjøpe egen pyjamas..? Vil gjerne at hun skal sove med ulltøy... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trill Skrevet 23. desember 2004 #2 Del Skrevet 23. desember 2004 Veit ikkje koffår det ikkje skal brukast til natt-tøy eg also.. Kansje du kan spørre neste gang du e på H&M? Min baby søve med ullbody og ullpysj! Han e alltid varm og god- so det anbefalast. Ville hvertfall ikkje latt han sove uten pysj- det syns eg virka litt for kaldt no på vinteren. Sidan din baby e 15veke so klare ho vel kansje å sparke av seg dyna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 24. desember 2004 #3 Del Skrevet 24. desember 2004 Krabaten vår er 15 uker og han sover i bomullspysj. Kan ikke ha ull på han for da svetter han voldsomt. Vi kunne ikke bruke ull da det var 8 minusgrader heller. Spør på HM hvorfor klærne ikke skal brukes til å sove i når du er innom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 25. desember 2004 #4 Del Skrevet 25. desember 2004 Enig med dem som sier du bør spørre der du kjøpte tøyet. En ting jeg kunne tenke meg som mulig årsak er at selv svært små barn kan klare å sparke av seg eller på en eller annen måte vri av seg strømpebuksen i søvne. Så kan man tenke seg at de på en eller annen måte kan få den rundt halsen og miste pusten. Ikke at det er veldig sannsynlig, men man vil jo ikke ta noen som helst sjanser med de små. Jeg sluttet hvertfall å la datteren sove i body og strømpebukse etter at jeg så at hun fikk av seg strømpebuksen i søvne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare en mann Skrevet 25. desember 2004 #5 Del Skrevet 25. desember 2004 Det spiller ingen rolle om de sover i ull eller bomull eller uten for den saks skyld. Det er bare 3 ting som er viktig det ene er at tøyet ikke strammer eller at det på noen måte er ubehagelig. Ull er jo ofte det. Husk at barnet har mye mer følsom hud enn vi voksne. Det andre er at barnet skal ha behagelig temperatur gjennom hele søvnen. IKKE for varmt og ikke for kaldt. Vi har lett for beskytte barnet mot kulde og glemmer at varme kan være like ille. Endelig må tøy og sengetøy være sikret slik at barnet ikke vikler det om halsen og hodet. Så tar man disse 3 hensyn så er alt såre vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2004 #6 Del Skrevet 26. desember 2004 Det spiller ingen rolle om de sover i ull eller bomull eller uten for den saks skyld. Det er bare 3 ting som er viktig det ene er at tøyet ikke strammer eller at det på noen måte er ubehagelig. Ull er jo ofte det. Husk at barnet har mye mer følsom hud enn vi voksne. Det andre er at barnet skal ha behagelig temperatur gjennom hele søvnen. IKKE for varmt og ikke for kaldt. Vi har lett for beskytte barnet mot kulde og glemmer at varme kan være like ille. Endelig må tøy og sengetøy være sikret slik at barnet ikke vikler det om halsen og hodet. Så tar man disse 3 hensyn så er alt såre vel. Nemlig! Så enkelt er det faktisk. At det går an å lage så mye problemer ut av noe så elementært.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare en mann Skrevet 26. desember 2004 #7 Del Skrevet 26. desember 2004 Vel... Det lett å miste gangsynet når man er nybakt foreldrer til en slik en som liksom ikke vil skjønne at mor og far vil sove bare littegrann. Skjønner godt forvirringen jeg Og bransjen vil jo gjerne tjene penger på vår usikkerhet og skriver lapper og styrer på for å få oss til å kjøpe vinter pysj - vinter nattlue vår nattlue i bomul med stikkinnlegg - vendbar - sikkerhets dyne - allergitestet - pute med putevar i natur fargestoffer - spesialbehandlet for temperaturvariasjoner - dekke laken med diffusjonessperre - anbefalt av helsepersonell og spesialbehandlede sokker anbefalt av brannvernforreningen og fagfolk over hele verden -overdekke til madrass for termodynamisk fordeling av temperatur variasjoner i varierende klima utviklet av NASA osv osv osv..... OG HVIS du ikke kjøper det så er du uansvarlig og likgyldig. Stakkars oss og stakkars unger sier jeg. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 27. desember 2004 #8 Del Skrevet 27. desember 2004 Tipper de har skrevet det fordi overoppheting kan føre til krybbedød, men det er vel ikke noen fare for å bli for varm i disse dager - i hvert fall ikke på den kanten av landet jeg oppholder meg i skrivende stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silja Skrevet 27. desember 2004 #9 Del Skrevet 27. desember 2004 Tipper de har skrevet det fordi overoppheting kan føre til krybbedød. men det er jo det som er så genialt med ull egentlig, at det regulerer litt på varmen...blir ikke sånn "tett" varmt og gjerne ikke så klamt heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. desember 2004 #10 Del Skrevet 29. desember 2004 men det er jo det som er så genialt med ull egentlig, at det regulerer litt på varmen...blir ikke sånn "tett" varmt og gjerne ikke så klamt heller. Dette er vel ikke helt sant, da sønnen min var nesten nyfødt lov vi han sove i ullpysj og han har aldri vært så klam og varm om natten før han.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plonk ikke innlogget Skrevet 29. desember 2004 #11 Del Skrevet 29. desember 2004 Vi har latt Plonkeliten sove i ull siden hun ble født, nå er hun 4 mnd. Svetter ikke såvidt jeg har oppdaget. Hun sover på lammeull også. I dag har jeg kjøpt en ullpyjamas til henne, ikke fordi jeg bryr meg så mye om hva H&M hadde skrevet på merkelappen som at jeg fant en utrolig deilig pyjamas som er litt løsere enn ullundertøyet vi har latt henne sove i hittil. Gleder meg til å prøve den! For øvrig er ull uovertruffent når man har et barn som gulper mye, for bomull blir iskaldt når det blir vått. Vi bruker kun ull nå i den kalde årstid. Har ikke brukt bomull innerst mot kroppen hennes mer enn et par ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silja Skrevet 30. desember 2004 #12 Del Skrevet 30. desember 2004 hvor fikk du tak i den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plonk ikke innlogget Skrevet 30. desember 2004 #13 Del Skrevet 30. desember 2004 hvor fikk du tak i den? På Nøstebarn. www.nostebarn.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå