Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen skal sove på vårt rom i starten, men kommer uansett til å ha et barnerom klart før fødsel :)

Når begynte dere å gjøre klart/når var deres barnerom klart?

Anonymkode: b8295...d61

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Babyen skal sove på vårt rom i starten, men kommer uansett til å ha et barnerom klart før fødsel :)

Når begynte dere å gjøre klart/når var deres barnerom klart?

Anonymkode: b8295...d61

Vi har begynt å pusse opp barnerommet nå :) er bare 17 uker på vei. Grunnen til at vi begynner så tidlig er at vi har flere store prosjekter som venter,  så vil bli ferdig med det rommet  

Skrevet

Med første satte vi opp seng ol fra uke 32, denne gangen skal rommet males, så starter nok rett etter oul engang.

AnonymBruker
Skrevet

Begynte i uke 30, ferdig i uke 34. 

Anonymkode: 9114e...025

AnonymBruker
Skrevet

Begynte med rommet da hun var 6 måneder og så flyttet hun inn der 1 uke etterpå

Anonymkode: 1b693...dde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke før han var nesten ett år. 

Anonymkode: c9d57...8d5

Skrevet

Begynte med rommet når jeg var rundt uke 24 :) Godt å bli ferdig med det før babyen kommer, selv om han skal ligge på vårt rom den første tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Begynte nå ( er i uke 28) skulle ønske vi hadde begynt mye før. Bekkenet mitt er veldig kranglete. Skulle ønske vi ikke hadde ventet...

Anonymkode: 7a7c1...427

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her malte vi rommet mens jeg var gravid. Det var det eneste. Så ble jeg gravid igjen og vi fant ut at det var bedre barnet hadde ett annet rom som var litt lenger unna i forhold til bråk. Der har vi ikke gjort klart noe særlig. Men det er leker og en seng der og det holder i massevis. Han er bare der når han sover så i grunn hadde han ikke trengt mer enn en seng. 

Anonymkode: 47024...057

Skrevet

Hun er 5,5 mnd, gjør nok ikke noe før etter sommeren. Er mannen som bor der nå :fnise: Med eldstemann gjorde vi ikke annet enn å sette inn kommode og etter hvert seng siden vi visste at vi skulle flytte når han var 15 mnd. Så det ble klart litt etter at vi flytta

AnonymBruker
Skrevet

Babyen vår er 8 mnd og vi har ikke begynt siden hun sover inne hos oss enda

Anonymkode: d2702...eca

AnonymBruker
Skrevet

Men den første var alt klart før eggløsning, med nr to ca.3mnd etter fødsel . Nr 3 vokste opp på en byggeplass. Sånn ca

Anonymkode: 9e0a6...769

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men den første var alt klart før eggløsning, med nr to ca.3mnd etter fødsel . Nr 3 vokste opp på en byggeplass. Sånn ca

Anonymkode: 9e0a6...769

:fnise:

Skrevet

Vi begynte med rommet hennes rundt 30 uker. Hadde nettopp flyttet inn i nytt hus. Hun sov på rommet vårt til hun var ett år, men er jo så koselig å ha et rom klart til de. :)

Nå er jeg 35 uker og vi har malt rommet og kjøpt inn litt ting, men ikke gjort noe mer. Skal begynne på det de nærmeste dagene nå, tenker vi. Han skal nok sove på rommet vårt en god stund, men liker å ha det litt klart. 

Skrevet

Med førstemann stod det vel klart 3-4 mnd før fødsel. Med de to andre så vi ikke poenget med å bruke tid og energi på å sette i stand et rom som uansett ikke skulle brukes på kanskje over ett år.

Skrevet

Med første ble rommet pusset opp uke 20-30-ish. Men det var bortimot ikke møblert før hun var 10-11 mnd når hun flyttet inn dit. Med andremann er planen at hun skal sove sammen med oss (meg) i minst 6 mnd (sannsynligvis lenger), og at storesøster da skal få gjesterommet, og lillesøster skal få hennes rom. Gjesterommet har vi ikke begynt å gjøre noe med - det brukes nå som mellomlagring av div (og sannsynligvis vil samboeren min bruke det delvis som soverom så lenge minste sover med meg - som sist). Men jeg tenker at 2-3-åringen kanskje har noen ønsker om hvordan rommet hennes skal se ut, og at det derfor er greit å vente til flyttingen skal skje. 

AnonymBruker
Skrevet

Med førstemann sto rommet klart 6 mnd før fødsel. Med nummer 2 gjorde vi rommet klart rett før fødsel. Men begge sov jo på vårt soverom til de var ca 1 år, så det var mer "redebyggingstrang" enn noe annet. Nå når nr 3 er her om 4 ukers tid, har vi ikke engang kjøpt inn ny seng enda. :P Rommet hennes blir ikke påtenkt før hun skal inn dit om et års tid.

Anonymkode: e114b...e61

AnonymBruker
Skrevet

Begynte etter oul i uke 19. Måtte male litt og ville ha lukten ut før mini kom. Var ferdig med alt det tunge arbeidet i uke 25 og ble sengeliggende med rier fra uke 30 så var veldig glad for at alt var ferdig😄

Anonymkode: 36c1c...ca5

Skrevet

Med førstemann begynte vi så smått å innrede barnerommet da vi flyttet i nytt hus da hun var ca 10 mnd, men hun flyttet ikke inn før hun var ca 13. mnd. 

Nummer to får nok ikke noe eget rom før hun skal flytte ut fra vårt, vil gjerne beholde gjesterommene slik de er så lenge som mulig. Ikke vet vi helt hvordan vi skal løse soveromskabalen heller, siden vi har to soverom i hver etasje og helt skulle sovet i samme etasje som begge barna. Må rett og slett se an hvordan begge sover og evt hvor moden storesøster har blitt når det nærmer seg behov for et barnerom til.

Skrevet

Regner med vi fikser det i løpet av permisjonen, men blir sikkert ikke til å sove der før h*n er etpar år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...