Gå til innhold

Hva gjøre med nabo som spiller musikk på høy guffe på søndag morgen??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ringe nokasvakten? Politiet?

Anonymkode: 98ec3...e32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå å prate med han?

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Lille Vinkel skrev:

Gå å prate med han?

Kjenner ikke nabo, vet det er rus i bildet. Så, nei.

• Liker 3
Skrevet

Hvor lenge spiller han musikk? Når starter han?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Lille Vinkel skrev:

Hvor lenge spiller han musikk? Når starter han?

Hva har det med saken å gjøre? Det er lov om helligdagsfred på søndager. 

• Liker 7
Skrevet

Ring politiet. Har de anledning, kommer de. 

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det med saken å gjøre? Det er lov om helligdagsfred på søndager. 

Jeg tror ikke de fleste av oss er så hellige lenger...

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, applestories skrev:

Jeg tror ikke de fleste av oss er så hellige lenger...

Hva så? Loven er til for å følges. Eller syns du det er ok med masse støy døgnet rundt på alle dine fridager?

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte bare sjekke nå, jeg syns det er helt  utrolig at det faktisk er nedfelt i loven. Helligdagsfred. Trodde det kom med kristendommen, og nå som kirke og stat er skilt så burde vel loven endres på.

Og helligdagsfreden varer visst hele døgnet på røde dager - fra 00:00 til 24:00. 

Dvs. at etter midnatt på lørdager så er det egentlig ikke lov til å spille høy musikk hvis man er på privatfest? Har utesteder fått spesiell tillatelse da?

Det er mulig å anmelde bråk og det straffes med bøter. Jaja. 

Anonymkode: f1f13...569

• Liker 1
Skrevet

Naboen min også sitter og spiller musikk i den ene delen av leiligheten sin så høyt at skrivebordet mitt nærmest vibrerer.
Jeg er fristet til å gå ned med en cd og si at om han skal spille så vi andre tvinges til å høre på så kan han i det minste spille noe jeg liker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ikke nabo, vet det er rus i bildet. Så, nei.

Og hva er det du ser for deg at skal skje om du hadde ringt på og spurt om de kunne dempe musikken litt?

Anonymkode: e32a3...3a9

Skrevet

Er det skikkelig sjenerende, så ringer du politiet, bare de som har myndighet til å gjøre noe med saken.

Hvis du må henge ut vinduet, og holde hånda bak øret, for å høre det, da går du deg heller en tur:link:

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Pinkee skrev:

Er det skikkelig sjenerende, så ringer du politiet, bare de som har myndighet til å gjøre noe med saken.

Hvis du må henge ut vinduet, og holde hånda bak øret, for å høre det, da går du deg heller en tur:link:

Hører det som om anlegget sto i min egen stue gitt. 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva er det du ser for deg at skal skje om du hadde ringt på og spurt om de kunne dempe musikken litt?

Anonymkode: e32a3...3a9

Ok? Om du er en kvinne på 155 og knappe 50 kg ville du banket på hos en mannlig rusmisbruker på nesten to meter som også ser ut som en bulldog? Virkelig?

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hører det som om anlegget sto i min egen stue gitt. 

Ok? Om du er en kvinne på 155 og knappe 50 kg ville du banket på hos en mannlig rusmisbruker på nesten to meter som også ser ut som en bulldog? Virkelig?

Jeg er kvinne, 170 og har mange kilo sterke muskler. Men, jeg hadde ALDRI gått å banket på hos en rusmisbrukende mann, om han så var 150 cm og 50 kg.

Ring politiet, eller gå tur.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte bare sjekke nå, jeg syns det er helt  utrolig at det faktisk er nedfelt i loven. Helligdagsfred. Trodde det kom med kristendommen, og nå som kirke og stat er skilt så burde vel loven endres på.

Og helligdagsfreden varer visst hele døgnet på røde dager - fra 00:00 til 24:00. 

Dvs. at etter midnatt på lørdager så er det egentlig ikke lov til å spille høy musikk hvis man er på privatfest? Har utesteder fått spesiell tillatelse da?

Det er mulig å anmelde bråk og det straffes med bøter. Jaja. 

Anonymkode: f1f13...569

Glem at det kalles helligdagsfred. Se heller for deg at du har en virkelig slitsom og støyende jobb i hverdagen, ønsker du ikke å oppleve søndager som dager der du kan få hente deg inn igjen uten å bli bombardert av støy der også? For ordens skyld, det er ikke snakk om lav hyggemusikk her. Bass, trommer, subwoofer lager lyder som er ekstremt slitsomt å bli utsatt for døgnet rundt. Og nå har jeg ikke sagt noe om hva naboen spiller i ukedager/kvelder.

• Liker 5
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva så? Loven er til for å følges. Eller syns du det er ok med masse støy døgnet rundt på alle dine fridager?

Jeg synes det er fint med en dag i uken der butikkene er stengt og livet er litt roligere. Slett ikke alle har fri, men selv om man er på jobb har man følelse av av helg. 

Hvordan man ser på dette spørsmålet kommer selvsagt an på om man følger loven slavisk. Burde kanskje endre ordlyden, "helligdagsfred" hører fortiden til, men da begir man seg ut på usikkert land, og jul, påske og våre to røde vårdager står i fare.

Men om man kun forholder seg til loven som  den står i dag slipper man å forklare hvorfor 100m2 er magisk, hvorfor man ikke bør klippe plenen den ene dagen det ikke regner, ikke gjøre noe ute den dagen man har fri. Sånn virker ikke været i Norge, så den regelen hopper vi lett over her i vest - dersom naboen gjør det først.

- Er det forresten definert hva helligdagsfred betyr? Kan jeg henge ut sengeklærne jeg nå skal vaske? Kan jeg beise karmene til grønnsakhagen? Kan jeg klippe gresset? Med gressklipper eller med saks rundt kantene? Er der helligdagsfred i morgen også?

Men her var det ikke snakk om vær eller klesvask, det var snakk om musikk. (Og ifølge deg helligdagsfred. (Teller kirkeklokker som bråk forresten, eller finnes det en klausul i loven som tillater dem?)).

Var jeg TS ville jeg ventet til tirsdag, ringt til den lokale politistasjonen og forklart situasjonen. De vil nok kunne si hva som er beste fremgangsmåte. Min erfaring med politiet er at de er veldig løsningsordeterte. Og får du ikke svar på et større kontor kan du prøve et mindre. Her i Sogn og Fjordane er de veldig hyggelige. Kanskje litt fordi ordet "helligdagsfred" nærmest er som fremmedord å regne, og sunn fornuft er noe de fleste er født med.

Skrevet

Bor du i borettslag eller sameie, klager du til styret

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fra musikk en søndagsmorgen til støy døgnet rund på alle fridagene....og dette klarte du på EN setning:hoho:.

Moron.

Anonymkode: dd690...2d9

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, applestories skrev:

Jeg synes det er fint med en dag i uken der butikkene er stengt og livet er litt roligere. Slett ikke alle har fri, men selv om man er på jobb har man følelse av av helg. 

Hvordan man ser på dette spørsmålet kommer selvsagt an på om man følger loven slavisk. Burde kanskje endre ordlyden, "helligdagsfred" hører fortiden til, men da begir man seg ut på usikkert land, og jul, påske og våre to røde vårdager står i fare.

Men om man kun forholder seg til loven som  den står i dag slipper man å forklare hvorfor 100m2 er magisk, hvorfor man ikke bør klippe plenen den ene dagen det ikke regner, ikke gjøre noe ute den dagen man har fri. Sånn virker ikke været i Norge, så den regelen hopper vi lett over her i vest - dersom naboen gjør det først.

- Er det forresten definert hva helligdagsfred betyr? Kan jeg henge ut sengeklærne jeg nå skal vaske? Kan jeg beise karmene til grønnsakhagen? Kan jeg klippe gresset? Med gressklipper eller med saks rundt kantene? Er der helligdagsfred i morgen også?

Men her var det ikke snakk om vær eller klesvask, det var snakk om musikk. (Og ifølge deg helligdagsfred. (Teller kirkeklokker som bråk forresten, eller finnes det en klausul i loven som tillater dem?)).

Var jeg TS ville jeg ventet til tirsdag, ringt til den lokale politistasjonen og forklart situasjonen. De vil nok kunne si hva som er beste fremgangsmåte. Min erfaring med politiet er at de er veldig løsningsordeterte. Og får du ikke svar på et større kontor kan du prøve et mindre. Her i Sogn og Fjordane er de veldig hyggelige. Kanskje litt fordi ordet "helligdagsfred" nærmest er som fremmedord å regne, og sunn fornuft er noe de fleste er født med.

Du bruker virkelig mye tid på å skrive absolutt nada.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra musikk en søndagsmorgen til støy døgnet rund på alle fridagene....og dette klarte du på EN setning:hoho:.

Moron.

Anonymkode: dd690...2d9

Greit at du tror du er kul, men det er du ikke.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...