AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #1 Skrevet 30. april 2017 En mann i nabolaget gikk rundt her å kjente på dører. På verandaen døren rett utfor der jeg satt også + hoveddør. Hadde lue på og hadde "maskert" seg med en buff sånn at man kun så øynene. Ringte politiet og de hadde ingen patruljer ute og kunne derfor ikke komme! Han gikk videre til andre hus, men kjente det var kjempeekkelt. Er det sånn at de ikke gjør noen ting før noe faktisk skjer? Har døra låst. Belastet nabolag med mye rus ++ Anonymkode: 1d5f4...d92
Gjest rayon de soleil Skrevet 30. april 2017 #2 Skrevet 30. april 2017 Ikke alle steder Politiet har tid eller ressurser til å ta slike saker, jeg hadde derfor oppsøkt denne mannen personlig og dersom han ikke hadde hatt en rasjonell og forståelig forklaring på sin adferd så hadde jeg grepet fatt i han og fått han til å forstå at om han visste meg nær mitt sted igjen så kom jeg til å foreta en borgelig komfirmasjons-prosess av han så han etter det ville forstå hva jeg fant akseptabelt eller ei. Er ofte mer preventivt å gripe inn selv så de forstår at de er på feil sted og ikke tør å prøve seg der igjen...
MajorasMaske Skrevet 30. april 2017 #3 Skrevet 30. april 2017 Det er da ikke ulovlig å beføle håndtak.
Langpanne Skrevet 30. april 2017 #4 Skrevet 30. april 2017 31 minutter siden, MajorasMaske skrev: Det er da ikke ulovlig å beføle håndtak. For det første er det privat grunn. For det annet må det anses som i det minste forsøk på innbrudd. Når personen i tillegg er maskert tror jeg ikke den største utfordringen er å finne rettslig grunnlag. Se straffeloven kapittel 27 samt § 16.
MajorasMaske Skrevet 30. april 2017 #5 Skrevet 30. april 2017 Akkurat nå, Langpanne skrev: For det første er det privat grunn. For det annet må det anses som i det minste forsøk på innbrudd. Når personen i tillegg er maskert tror jeg ikke den største utfordringen er å finne rettslig grunnlag. Se straffeloven kapittel 27 samt § 16. Å ha en litt spesiell klesstil er ikke ulovlig, ei eller ferdsel på privat grunn med akverdig formål.
Langpanne Skrevet 30. april 2017 #6 Skrevet 30. april 2017 Akkurat nå, MajorasMaske skrev: Å ha en litt spesiell klesstil er ikke ulovlig, ei eller ferdsel på privat grunn med akverdig formål. Lykke til med å argumentere på den måten i retten, hvis faktum er at en maskert person har gått fra dør til dør for å kjenne på dørhåndtaket.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #7 Skrevet 30. april 2017 Politiet må prioritere ha mest bemanning til de tider på døgnet hvor det meste av kriminaliteten foregår. Altså mandag til fredag mellom 08-16. Anonymkode: 51e0e...477 1
MajorasMaske Skrevet 30. april 2017 #8 Skrevet 30. april 2017 Akkurat nå, Langpanne skrev: Lykke til med å argumentere på den måten i retten, hvis faktum er at en maskert person har gått fra dør til dør for å kjenne på dørhåndtaket. Trengs ikke, du beskriver haloween i praksis.
Langpanne Skrevet 30. april 2017 #9 Skrevet 30. april 2017 1 minutt siden, MajorasMaske skrev: Trengs ikke, du beskriver haloween i praksis. Sist jeg sjekket falt ikke halloween i april.
MajorasMaske Skrevet 30. april 2017 #10 Skrevet 30. april 2017 1 minutt siden, Langpanne skrev: Sist jeg sjekket falt ikke halloween i april. Muligens en kulturforvirret innvandrer. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #12 Skrevet 30. april 2017 4 timer siden, MajorasMaske skrev: Muligens en kulturforvirret innvandrer. høhøhø Anonymkode: 92f72...908
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #13 Skrevet 1. mai 2017 21 timer siden, rayon de soleil skrev: Ikke alle steder Politiet har tid eller ressurser til å ta slike saker, jeg hadde derfor oppsøkt denne mannen personlig og dersom han ikke hadde hatt en rasjonell og forståelig forklaring på sin adferd så hadde jeg grepet fatt i han og fått han til å forstå at om han visste meg nær mitt sted igjen så kom jeg til å foreta en borgelig komfirmasjons-prosess av han så han etter det ville forstå hva jeg fant akseptabelt eller ei. Er ofte mer preventivt å gripe inn selv så de forstår at de er på feil sted og ikke tør å prøve seg der igjen... Jeg er en liten kvinne. Å konfrontere en evt rusa mann alene ville jeg aldri turt! Når han er kapabel til å oppsøke leiligheter på høylys dag, hva mer kunne han funnet på da? Og hva om døra hadde vært åpen? Anonymkode: 1d5f4...d92
Gjest rayon de soleil Skrevet 1. mai 2017 #14 Skrevet 1. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en liten kvinne. Å konfrontere en evt rusa mann alene ville jeg aldri turt! Når han er kapabel til å oppsøke leiligheter på høylys dag, hva mer kunne han funnet på da? Og hva om døra hadde vært åpen? Anonymkode: 1d5f4...d92 For deg ville nok ikke det være et genistrek, men jeg er både kroppslig og psykisk rustet til det.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #15 Skrevet 1. mai 2017 På 30.4.2017 den 11.07, AnonymBruker skrev: En mann i nabolaget gikk rundt her å kjente på dører. På verandaen døren rett utfor der jeg satt også + hoveddør. Hadde lue på og hadde "maskert" seg med en buff sånn at man kun så øynene. Ringte politiet og de hadde ingen patruljer ute og kunne derfor ikke komme! Han gikk videre til andre hus, men kjente det var kjempeekkelt. Er det sånn at de ikke gjør noen ting før noe faktisk skjer? Har døra låst. Belastet nabolag med mye rus ++ Anonymkode: 1d5f4...d92 Stemmer. For at politiet skal komme så må noe først ha skjedd. Kun knivstikking, overfall, vold, ran etc. kvalifiserer til oppmøte. Anonymkode: 0bc61...40f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #16 Skrevet 1. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en liten kvinne. Å konfrontere en evt rusa mann alene ville jeg aldri turt! Når han er kapabel til å oppsøke leiligheter på høylys dag, hva mer kunne han funnet på da? Og hva om døra hadde vært åpen? Anonymkode: 1d5f4...d92 Hvis mannen hadde oppført seg svært truende overfor deg, og hvis du da hadde slått til mannen med en stekepanne så er det DU som ville ha fått straff. 👏🏻👏🏻👍🏻👍🏻👏🏻👏🏻👍🏻👍🏻👍🏻 Anonymkode: 0bc61...40f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå