Gå til innhold

Sunne, gode, enkle middager!!! (Jeg er tom for idèer...)

'Lilly'

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan tipse meg om sunne, lette og gode middager?

Jeg skal gifte meg neste år, og passer derfor på kostholdet... ikke BARE derfor, da... :wink: . Jeg føler at jeg har gått tom for idèer og er så lei det "vanlige".

Tips meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bergensk fiskesuppe med en pakke små fløtefiskeboller i. Det er sunnt, går kjappt og har få kalorier. Dersom du ikke lager den med fløte da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Dings

Kylling-wok! :P

Enkelt og veldig godt:

2 kyllingfiléter

en bunt vårløk eller en purre

noen dråper sitronsaft

Soyasaus/østerssaus

ingefær

hvitløk

nudler

Wok kyllingfilétene (i biter) sammen med hakket hvitløk, ingefær og vårløk. Hell over sitronsaft (et par teskjeer) og til slutt østerssaus (eller soyasaus).

Serveres med eggenudler.

Sunt er det jo også!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg ha paella, den finnes i frysedisken i merket frionor. Fort gjort og steke på stekepannen, og godt!!

har nattevakter nå og da lager jeg meg en kjapp middag om kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Jeg hadde kjøpt meg en av kokebøkene til Grete Roede.

De har oppskrifter med all slags hverdagsmat med lite kalorier, den nyeste har litt mer "spennende" mat som wraps, tacos etc. Bøkene har også massevis av tips om hvordan du kan "spare" kalorier uten å spare på smaken. Bruk masse krydder!

Men jeg kan jo nevne noen konkrete tips også:

lag tacos eller fajitas, men bruk karbonadedeig eller kyllingfillet, karbonadedeig har mye mindre kcal enn kjøttdeig. Bruk lettost og masse grønnsaker. Salsa på glass er godt og kalorifattig. Stek i teflonpanne så slipper du å bruke smør eller olje. Kutt ut mais, det har mye sukker, og bruk yoghurt naturell eller rømmekolle istedet for rømme. Ved å bytte ut på slike ting sparer du masse kalorier og fett, og kan spise masse med god samvittighet!

Spis mye rent kjøtt og fisk, og mye grønnsaker! Dersom du kan kutte ut fløte, rømme og oster i hverdagsmaten er mye gjort. Dersom du trenger flere tips så bare rop!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Qlios latmat:

Lag en enkel salat:

- salat

- agurk

- løk

- paprika

- mais

- selvdyrkede tomater (cherry-tomater er også gode)

Kok ris (ha gjerne i litt gurkemeie for øyets skyld).

Ha scampi eller pillede reker oppi risen og rør om.

Ta en tallerken, ris/scampi med salat på toppen = S M A S K E N S !

Jeg er nettopp ferdig med en porsjon, men tror jammen i meg jeg tar en til.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Gjest Anonymous

Fiskekaker varmes lett i panne, puttes i varmt pitabrød sammen med litt

salat, oppskåret løk (helst rødløk), gul paprika, slangeagurk, tomatbåter - toppes med litt rømme el. den salatsausen man liker best. Dette er

lettvint, sunnt og populært - ikke minst hos den yngre del av fam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Pasta salater er alltid godt....

supper er raskt å lage....

karbonade på skive med egg til er ikke så usunt heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kok opp brun saus fra pose, hiv oppi gulerøtter i skiver, løk og andre ting som passer og tilslutt, varm pølseskiver oppi. Kok poteter ved siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posemat eller ferdig mat fra butikken blir ikke anbefalt hvis du skal ta av deg noen kilo. Det er alt for mye salt i den maten. Lag maten din selv, da kan du ta med alt som er sunt. Betill boka mett og lett fra Grethe R. Der vil du nok finne noe gode tips.... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...