AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #1 Skrevet 30. april 2017 Det ble slutt mellom meg og eksen for 1,5 mnd siden. 3 små barn. Vi bygde oss hus på min hjemgård, da det var meningen vi skulle ta over gården etter hvert. Eksen ble boende i huset, mens jeg flyttet inn til foreldrene mine. En midlertidig løsning da jeg skal kjøpe ut eksen på sikt. I går kveld skulle barna spise frokost med pappa, men eldste på 6 år kom løpende inn til meg, og fortalte at pappa har besøk av en dame. En dame han ikke kjente, så han ville ikke spise kveldsmat med dem. Og nå raser følelsene i meg. Det er veldig kort tid siden bruddet. Han har allerede introdusert damen til barna, og nå har hun vært der siden fredag. I huset som også er mitt! Som jeg og barna skal flytte inn i. Jeg forstår ikke hvorfor han allerede har latt barna truffet henne. Spesielt eldste synes det er sårt at vi ikke bor sammen lengre. Hva kan jeg si, hva kan jeg gjøre? Vi har ikke vært på FVK enda, da det er lang ventetid i kommunen. Vil jo heller ikke virke som den sure og sjalu eksen. Anonymkode: a6074...953 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #2 Skrevet 30. april 2017 Du får si at han får pelle seg ut og finne et annet sted å bo, og minne ham på hva slags dårlig forbilde han er for barna når han drar hjem masse damer. Barna har overhodet ikke godt av å møte dem, han bør vente med introduksjonen til han vet at kvinnen kommer til å være en del av barnas liv i form av en stemor etc. Ikke før. Anonymkode: 2d81b...498 45
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #3 Skrevet 30. april 2017 Det her hadde jeg blitt så ekstremt forbanna av!! Hadde hatt store problemer med å beherske meg, tror jeg. Hva sa/gjorde du? Anonymkode: 31bb6...54a 16
ViljaH Skrevet 1. mai 2017 #4 Skrevet 1. mai 2017 Hiv han ut fra gården, og be ham skjerpe seg og ta hensyn til sine små triste barn. 13
Peter007 Skrevet 1. mai 2017 #5 Skrevet 1. mai 2017 På 30.4.2017 den 9.52, AnonymBruker skrev: Det ble slutt mellom meg og eksen for 1,5 mnd siden. 3 små barn. Vi bygde oss hus på min hjemgård, da det var meningen vi skulle ta over gården etter hvert. Eksen ble boende i huset, mens jeg flyttet inn til foreldrene mine. En midlertidig løsning da jeg skal kjøpe ut eksen på sikt. I går kveld skulle barna spise frokost med pappa, men eldste på 6 år kom løpende inn til meg, og fortalte at pappa har besøk av en dame. En dame han ikke kjente, så han ville ikke spise kveldsmat med dem. Og nå raser følelsene i meg. Det er veldig kort tid siden bruddet. Han har allerede introdusert damen til barna, og nå har hun vært der siden fredag. I huset som også er mitt! Som jeg og barna skal flytte inn i. Jeg forstår ikke hvorfor han allerede har latt barna truffet henne. Spesielt eldste synes det er sårt at vi ikke bor sammen lengre. Hva kan jeg si, hva kan jeg gjøre? Vi har ikke vært på FVK enda, da det er lang ventetid i kommunen. Vil jo heller ikke virke som den sure og sjalu eksen. Anonymkode: a6074...953 Hva oppnår du? Ergrelse og brukt energi på noe du ikke har innflytelse på. Så kan du mene ova. hva du vil, at det ikke er bra ovs. Men samme reaksjonen kunne kommet når som helst senere for barnet. Far har ikke gjort noe ulovlig. Ikke brutt noen lover ovs. Så hva har du egentlig på han? 1
skruf Skrevet 1. mai 2017 #6 Skrevet 1. mai 2017 Hvis han skal drive å dra hjem fremmede damer i ditt eget hjem på din og dine foreldre sin gård så synes jeg du skal be han finne sitt eget sted å bo så fort som fy. Det er direkte respektløst ovenfor deg og barna. 36
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #7 Skrevet 1. mai 2017 Jeg kjenner en som opplevde tilsvarende og hun kastet mannens klær og eiendeler ut på plassen og brente alt. Først da forsto han at han burde flytte når han hadde seg med trasket. Anonymkode: 213bb...ffc 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #8 Skrevet 1. mai 2017 På 30.4.2017 den 9.52, AnonymBruker skrev: Det ble slutt mellom meg og eksen for 1,5 mnd siden. 3 små barn. Vi bygde oss hus på min hjemgård, da det var meningen vi skulle ta over gården etter hvert. Eksen ble boende i huset, mens jeg flyttet inn til foreldrene mine. En midlertidig løsning da jeg skal kjøpe ut eksen på sikt. I går kveld skulle barna spise frokost med pappa, men eldste på 6 år kom løpende inn til meg, og fortalte at pappa har besøk av en dame. En dame han ikke kjente, så han ville ikke spise kveldsmat med dem. Og nå raser følelsene i meg. Det er veldig kort tid siden bruddet. Han har allerede introdusert damen til barna, og nå har hun vært der siden fredag. I huset som også er mitt! Som jeg og barna skal flytte inn i. Jeg forstår ikke hvorfor han allerede har latt barna truffet henne. Spesielt eldste synes det er sårt at vi ikke bor sammen lengre. Hva kan jeg si, hva kan jeg gjøre? Vi har ikke vært på FVK enda, da det er lang ventetid i kommunen. Vil jo heller ikke virke som den sure og sjalu eksen. Anonymkode: a6074...953 Blir huset på noen måte ødelagt av han har en dame der? Om ikke, hvorfor ordlegger du deg slik? Anonymkode: ff5c6...add 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #9 Skrevet 1. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Blir huset på noen måte ødelagt av han har en dame der? Om ikke, hvorfor ordlegger du deg slik? Anonymkode: ff5c6...add Det var bare det du reagerte på i innlegget? Anonymkode: fd98b...827 16
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #10 Skrevet 1. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det var bare det du reagerte på i innlegget? Anonymkode: fd98b...827 Blant annet. Men lurer på hvorfor dette skulle vektlegges, annet enn for bare å hive bensin på bålet? Anonymkode: ff5c6...add
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #11 Skrevet 1. mai 2017 På 30.4.2017 den 9.52, AnonymBruker skrev: Det ble slutt mellom meg og eksen for 1,5 mnd siden. 3 små barn. Vi bygde oss hus på min hjemgård, da det var meningen vi skulle ta over gården etter hvert. Eksen ble boende i huset, mens jeg flyttet inn til foreldrene mine. En midlertidig løsning da jeg skal kjøpe ut eksen på sikt. I går kveld skulle barna spise frokost med pappa, men eldste på 6 år kom løpende inn til meg, og fortalte at pappa har besøk av en dame. En dame han ikke kjente, så han ville ikke spise kveldsmat med dem. Og nå raser følelsene i meg. Det er veldig kort tid siden bruddet. Han har allerede introdusert damen til barna, og nå har hun vært der siden fredag. I huset som også er mitt! Som jeg og barna skal flytte inn i. Jeg forstår ikke hvorfor han allerede har latt barna truffet henne. Spesielt eldste synes det er sårt at vi ikke bor sammen lengre. Hva kan jeg si, hva kan jeg gjøre? Vi har ikke vært på FVK enda, da det er lang ventetid i kommunen. Vil jo heller ikke virke som den sure og sjalu eksen. Anonymkode: a6074...953 Du kan ta en rolig prat med ham om hvordan dette påvirket et av deres barn. Og med det håpe at han selv ser at dette kan påvirke barnet/barna på et ugunstig vis. Anonymkode: ee41a...1f3 5
exictence Skrevet 1. mai 2017 #12 Skrevet 1. mai 2017 På 30.4.2017 den 9.52, AnonymBruker skrev: Det ble slutt mellom meg og eksen for 1,5 mnd siden. 3 små barn. Vi bygde oss hus på min hjemgård, da det var meningen vi skulle ta over gården etter hvert. Eksen ble boende i huset, mens jeg flyttet inn til foreldrene mine. En midlertidig løsning da jeg skal kjøpe ut eksen på sikt. I går kveld skulle barna spise frokost med pappa, men eldste på 6 år kom løpende inn til meg, og fortalte at pappa har besøk av en dame. En dame han ikke kjente, så han ville ikke spise kveldsmat med dem. Og nå raser følelsene i meg. Det er veldig kort tid siden bruddet. Han har allerede introdusert damen til barna, og nå har hun vært der siden fredag. I huset som også er mitt! Som jeg og barna skal flytte inn i. Jeg forstår ikke hvorfor han allerede har latt barna truffet henne. Spesielt eldste synes det er sårt at vi ikke bor sammen lengre. Hva kan jeg si, hva kan jeg gjøre? Vi har ikke vært på FVK enda, da det er lang ventetid i kommunen. Vil jo heller ikke virke som den sure og sjalu eksen. Anonymkode: a6074...953 Jeg tenker også at det var for tidlig, og at det er respektløst overfor både deg og barna. Uansett, til barna hadde jeg opptrådt rolig og ikke sagt noe negativt om deres far eller nye dame. Heller sagt at de ville nok prøve på å få det koselig og syntes det var koselig å være med dem. Til barnefaren hadde jeg spurt om hva han tenkte, og sagt min mening om at jeg syntes det var hensynsløst og egoistisk. Spurt hva han tenkte seg fremover i tid, og sagt hva jeg mente om det. Håper dere blir enige om en løsning. Prøv i hvert fall å skåne barna så mye som mulig for negative konflikter mellom dere voksne. Lykke til. 10
Peter007 Skrevet 1. mai 2017 #13 Skrevet 1. mai 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner en som opplevde tilsvarende og hun kastet mannens klær og eiendeler ut på plassen og brente alt. Først da forsto han at han burde flytte når han hadde seg med trasket. Anonymkode: 213bb...ffc Det har vært noe å gjøre l en barnefordelingssak. Ammeldelse på innbrudd I andres bopel. Herverk på andres eiendeler. Trolig et forelegg og erstatningssak. Det blir meldt barnevernet når foreldrene blir påtalt. Jeg tenker far har stilt godt I denne barnefordelingen. Ps.TS bor ikke i boligen nå selv om hun eier halve. Eierskap gir ikke rett til inngripen I andres bopel. 1
skruf Skrevet 1. mai 2017 #14 Skrevet 1. mai 2017 Selv om ts ikke bor i huset selv så er det også hennes bopel. Bruddet er såpass ferskt at hun har ikke rukket å kjøpe ut eksen, å for å være grei så bor hun midlertidig hos foreldrene. Så, hun har absolutt noe hun skulle ha sagt når det gjelder sitt eget hus og hvem som overnatter der. Når eksen er så respektløs at han drar med seg kvinner hjem 1,5mnd etter bruddet, i huset han får lov til å midlertidig bo i på gårdstunet til sin eks og eks-svigerforeldre så ser jeg ikke hvorfor ts skal være snill og grei mot eksen. Derfor bør hun snarest få tatt opp lån sånn at hun får kjøpt ut eksen sånn at han flytter. 21
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #15 Skrevet 1. mai 2017 Når jeg leste overskriften forventet jeg at du overreagerte, men etter å ha lest HI synes jeg du underreagerer. Av med silkehanskene og vis han hvor skapet skal stå. La han være klar over at det ikke skyldes at du er sjalu, men at barna ikke har fått tid til å fordøye bruddet mellom foreldrene. Dette er hensynsløst overfor barna. Og viser at han kun har en persons behov i tankene, og det er hans egne. Anonymkode: 60707...14f 25
lillbilly Skrevet 1. mai 2017 #16 Skrevet 1. mai 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir huset på noen måte ødelagt av han har en dame der? Om ikke, hvorfor ordlegger du deg slik? Anonymkode: ff5c6...add Huset kan bli ødelagt ja. Selvsagt ikke fysisk, men tro meg... Hadde det vært ditt hus så hadde du skjønt det. Til ts. Jeg skjønner ikke hvorfor du tillater han å bo der, og hadde jeg vært deg hadde jeg vært fly forbannet! Jeg hadde under ingen omstendighet tillatt han å ha damer der. Og det hadde vært det samme om det var gått et år! 9
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #17 Skrevet 1. mai 2017 Frokost på kvelden ja.... Anonymkode: 2d81b...498
Gjest Skrevet 1. mai 2017 #18 Skrevet 1. mai 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til disse. Ann Christin, mod
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #19 Skrevet 1. mai 2017 På 30.4.2017 den 9.52, AnonymBruker skrev: Det ble slutt mellom meg og eksen for 1,5 mnd siden. 3 små barn. Vi bygde oss hus på min hjemgård, da det var meningen vi skulle ta over gården etter hvert. Eksen ble boende i huset, mens jeg flyttet inn til foreldrene mine. En midlertidig løsning da jeg skal kjøpe ut eksen på sikt. I går kveld skulle barna spise frokost med pappa, men eldste på 6 år kom løpende inn til meg, og fortalte at pappa har besøk av en dame. En dame han ikke kjente, så han ville ikke spise kveldsmat med dem. Og nå raser følelsene i meg. Det er veldig kort tid siden bruddet. Han har allerede introdusert damen til barna, og nå har hun vært der siden fredag. I huset som også er mitt! Som jeg og barna skal flytte inn i. Jeg forstår ikke hvorfor han allerede har latt barna truffet henne. Spesielt eldste synes det er sårt at vi ikke bor sammen lengre. Hva kan jeg si, hva kan jeg gjøre? Vi har ikke vært på FVK enda, da det er lang ventetid i kommunen. Vil jo heller ikke virke som den sure og sjalu eksen. Anonymkode: a6074...953 Hadde bedt han pakke og dra. Respektløst... så flytter du inn i huset. Han kan bo hos nydama. Tenker ikke denne damen langt heller?!! Sjokkert over hvor respektløs noen foreldre er mot ungene.... Anonymkode: f24c7...85c 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #20 Skrevet 1. mai 2017 Hadde klikket. Sagt han hadde tre dager å komme seg ut på og å introdusere nye damer i livet til ungene så kort tid etter brudd vil gi de varige sår og spurt han om han ville være årsaken til det. Så hadde jeg bedt han vise respekt for at barna sørget og sette pikken sin litt lenger bak på prioriteringslisten. Så hadde jeg ringt fvk og bedt de om hastetime. Går ikke det ville jeg flyttet langt bort med ungene så de fikk fred til å bearbeide bruddet mellom meg og faren og krysset det som krysses kan for at de ikke hadde fått arr av farens egoisme. Anonymkode: 339c1...a88 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå