Linusen Skrevet 30. april 2017 #1 Del Skrevet 30. april 2017 Vi har 3 barn og ønsker å flytte til Hvaler eller Fredrikstad. Aller helst ønsker vi å flytte til Hvaler ettersom mine foreldre flytter dit og vi ønsker nærhet til sjøen, men jeg finner ingenting om miljøet der og om åttekanten skole eller om barnehagene. Synes det er skummelt å flytte med 3 barn til et sted jeg vet så lite om. Hvor i Fredrikstad er det beste for barna med tanke på fine trygge gode skoler? håper på raske svar for vi må avgjøre det allerede nå på tirsdag☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #2 Del Skrevet 30. april 2017 Vi flyttet til Fredrikstad for 3.5år siden og jeg har aldri angret! Som jeg trives! Klimaet, folket og byen! Vi har bosatt oss på Gressvik, begge skolene her har godt rykte på seg, det et stille og rolig og trygt for barna å vokse opp. Flere barnehager i nærheten hvor enn du bor og godt utvalg av butikker. Kråkerøy er også helt fantastisk! Det er midt mellom Hvaler og sentrum av Fredrikstad og her bodde vi i starten. Når vi skulle kjøpe hus ble Kråkerøy litt for dyrt for oss, men det er ikke hårreisende dyrt der. Har man litt å legge i bolig kan man få en fin tomt med sjøen. Det bygges også utrolig mye nytt det. Jeg har bare skryt om Fredrikstad, Hvaler er jeg lite kjent med, men folk fra Hvaler har ikke noe negativt å si annet enn at det tar liyt tid å pendle til Fredrikstad om man ikke jobber der ute velkommen ❤️ Anonymkode: 20ba7...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linusen Skrevet 30. april 2017 Forfatter #3 Del Skrevet 30. april 2017 Tusen takk for svar! Rart hvor mye det har å si med andres erfaringer:-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #4 Del Skrevet 30. april 2017 Jeg har bare en liten kommentar til det som ble skrevet over her;) Den ene barneskolen på Gressvik har et godt rykte på seg, læringsmessig. Men jeg ville aldri anbefalt nyinnflyttere å flytte til Gressvik. Miljøet generelt der er ikke så bra for barn å vokse opp i. Jeg har bodd i Fredrikstad hele livet, og flyttet fra Gressvik for noen år siden med barna, kun for å prøve å skjerme de fra miljøet der nå som de ble større, et ganske tøft ungdomsmiljø. Barnefamilier ville jeg anbefalt ambjørnerød eller kråkerøy. Mange andre fine steder også altså, jeg bor ikke på noen av disse stedene selv...;) Anonymkode: ab65e...863 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #5 Del Skrevet 30. april 2017 Hvaler er kjempe koselig og åttekanten skole er bra! Vil du ha nærheten til sentrum bør du se på kråkefot, men hvis det er skjærgårdslivet du er ute etter er hvaler topp! Anonymkode: 11170...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #6 Del Skrevet 30. april 2017 Kråkefot 😂😂😂😂😂 autokorr..., kråkerøy Anonymkode: 11170...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linusen Skrevet 30. april 2017 Forfatter #7 Del Skrevet 30. april 2017 Hehe, takk for svar! Tenkte kråkefot var et kallenavn på kråkerøy😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #8 Del Skrevet 30. april 2017 Vi flyttet til Gressvik for 2 år siden og trives kjempegodt. Har bare barnehagebarn enda da, så vet ikke noe om ungdomsmiljøet som en annen nevner. Håper hun tar feil, for vi har tenkt å bli boende her. Det eneste minuset for vår del er at vi kunne ønsket oss litt bedre bussforbindelser siden jeg ikke har lappen. Hadde tenkt å få tatt den, men synes folk kjører så skummelt og hensynsløst her. (Men vi flyttet fra langt ute på landet, så det kan godt hende det bare er derfor, og at det er sånn i alle byer. ) Anonymkode: 0e3e1...c75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #9 Del Skrevet 30. april 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi flyttet til Gressvik for 2 år siden og trives kjempegodt. Har bare barnehagebarn enda da, så vet ikke noe om ungdomsmiljøet som en annen nevner. Håper hun tar feil, for vi har tenkt å bli boende her. Det eneste minuset for vår del er at vi kunne ønsket oss litt bedre bussforbindelser siden jeg ikke har lappen. Hadde tenkt å få tatt den, men synes folk kjører så skummelt og hensynsløst her. (Men vi flyttet fra langt ute på landet, så det kan godt hende det bare er derfor, og at det er sånn i alle byer. ) Anonymkode: 0e3e1...c75 Tar nok ikke feil;) Jeg har bodd flere år på Gressvik, og vært veldig fornøyd med både barnehage og barneskole:) Men når eldste begynte å bli større så kjente jeg at det var greit å komme seg bort. Eldstemann har fortsatt venner på Gressvik som han er med, å ut i fra hva han forteller er jeg veldig fornøyd med avgjørelsen min med å flytte før ungdomstiden slo til for fullt;) (Er jo til og med barneskole elever som blir tilbudt div. på vei hjem fra skolen...) Anonymkode: ab65e...863 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #10 Del Skrevet 30. april 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar nok ikke feil;) Jeg har bodd flere år på Gressvik, og vært veldig fornøyd med både barnehage og barneskole:) Men når eldste begynte å bli større så kjente jeg at det var greit å komme seg bort. Eldstemann har fortsatt venner på Gressvik som han er med, å ut i fra hva han forteller er jeg veldig fornøyd med avgjørelsen min med å flytte før ungdomstiden slo til for fullt;) (Er jo til og med barneskole elever som blir tilbudt div. på vei hjem fra skolen...) Anonymkode: ab65e...863 Det var synd. :/ Da får jeg bare klamre meg til håpet om at det endrer seg i løpet av de neste årene. Anonymkode: 0e3e1...c75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #11 Del Skrevet 30. april 2017 Huff, ville ikke ha flyttet til slike steder. Ut fra hva en leser i media er det ekstremt mye AP/sosialister der (politisk) og merkelig dialekt? Anonymkode: fecef...c12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #12 Del Skrevet 30. april 2017 Tror det er like mange meninger om Gressvik som det er folk som bor her Mange av mine kollegaer er vokst opp her og har oppdratt sine egne barn her og kunne ikke tenkt seg å bo andre steder. Så man må bare prøve seg fram. Men om Gressvik ikke er plassen for deg er som sagt både Kråkerøy og Ambjørnrød nydelige steder! Litt dyrere enn resten av byen kanskje, utenom Falchåsen Anonymkode: 20ba7...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #13 Del Skrevet 30. april 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Huff, ville ikke ha flyttet til slike steder. Ut fra hva en leser i media er det ekstremt mye AP/sosialister der (politisk) og merkelig dialekt? Anonymkode: fecef...c12 Denne perioden er det ap som styrer, forrige periode var det høyre/FrP. Tradisjonelt er ap sterke i Østfold, men svinger mer i Fredrikstad og Moss. Siste valg fikk ap 48% oppslutning i Fredrikstad som er helt uvanlig høyt og var nok mer en reaksjon på forrige periodes styring. og di-alekta? Ja, vi prekær ille rart i frekksta' se, og den blir breære og breære jo lengere utt'ante du kommer. Erru fra uttante onsøy eller uttante hvaler ville jeg ente bli overraska om du sa; "ska ke ha kake a kai" og ja, denne må du væra fra plankebyen for å forstå se. Men trur kanskje det er greit at sånne som huffær sæ så fælt over ting de ikke vet så mye om, ente kommer flyttanes jeg. Selvom vi er en av byane i landet med flest soltimer, finæst bryggepronenade (ser at akkurat denne kanskje er litt subjektiv), og ille hyggelige folk 😉 Anonymkode: 11170...f6e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #14 Del Skrevet 30. april 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne perioden er det ap som styrer, forrige periode var det høyre/FrP. Tradisjonelt er ap sterke i Østfold, men svinger mer i Fredrikstad og Moss. Siste valg fikk ap 48% oppslutning i Fredrikstad som er helt uvanlig høyt og var nok mer en reaksjon på forrige periodes styring. og di-alekta? Ja, vi prekær ille rart i frekksta' se, og den blir breære og breære jo lengere utt'ante du kommer. Erru fra uttante onsøy eller uttante hvaler ville jeg ente bli overraska om du sa; "ska ke ha kake a kai" og ja, denne må du væra fra plankebyen for å forstå se. Men trur kanskje det er greit at sånne som huffær sæ så fælt over ting de ikke vet så mye om, ente kommer flyttanes jeg. Selvom vi er en av byane i landet med flest soltimer, finæst bryggepronenade (ser at akkurat denne kanskje er litt subjektiv), og ille hyggelige folk 😉 Anonymkode: 11170...f6e Tviler ikke på at mange er både snille, imøtekommende og hyggelige! Mye vakkert landskap er det også. Men, som mange andre nordmenn virker mange derfra som om de er...upolerte rett-på-folk, altså litt som i camping/Ullared (TV-serien). Anonymkode: fecef...c12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #15 Del Skrevet 30. april 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne perioden er det ap som styrer, forrige periode var det høyre/FrP. Tradisjonelt er ap sterke i Østfold, men svinger mer i Fredrikstad og Moss. Siste valg fikk ap 48% oppslutning i Fredrikstad som er helt uvanlig høyt og var nok mer en reaksjon på forrige periodes styring. og di-alekta? Ja, vi prekær ille rart i frekksta' se, og den blir breære og breære jo lengere utt'ante du kommer. Erru fra uttante onsøy eller uttante hvaler ville jeg ente bli overraska om du sa; "ska ke ha kake a kai" og ja, denne må du væra fra plankebyen for å forstå se. Men trur kanskje det er greit at sånne som huffær sæ så fælt over ting de ikke vet så mye om, ente kommer flyttanes jeg. Selvom vi er en av byane i landet med flest soltimer, finæst bryggepronenade (ser at akkurat denne kanskje er litt subjektiv), og ille hyggelige folk 😉 Anonymkode: 11170...f6e Og dette er en av grunnane til at jeg elsker Frek'sta! Ville ikke bodd noen andre steder 😊 Som utflytta nordlenning var det å komme til Fredrikstad som å komme hjem, folket her er så varme, imøtekommende, upolerte og fantastiske! Anonymkode: 20ba7...358 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå