Gjest nicegirl Skrevet 23. desember 2004 #1 Skrevet 23. desember 2004 Hei!! Har nå hatt en vanvittig hodepine de siste dagene, slapp og trøtt..... Typisk nå før jul :-( Legen sa det var en virus..... Noen som har noen gode råd til egen pleie?????
@riel Skrevet 23. desember 2004 #2 Skrevet 23. desember 2004 Drikke masse vann. Ha kald klut på pannen, for disse små basseluskene som driver å værker liker ikke kulde, det kan da hjepe litt.
ella.P Skrevet 26. desember 2004 #3 Skrevet 26. desember 2004 Vann er et godt råd. Kan være kroppen får tilført for lite væske. Var faktisk en som anbefalte folk som slet med hodepine å drikke 2 glass vann. Det fungerte det. Er det virus er det jo også bra å få i seg nok væske. Masser nakke og skuldre - kan og komme derfra. Spenningshodepine eller stresshodepine......kanskje.
Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2004 #4 Skrevet 26. desember 2004 Julen er også en typisk tid for hodepine og depresjoner-light. Julen fremkaller svært mye av følelser og minner og kanskje det at man ser alle andre som skal ha en til å passe inn i sitt A¤-bilde av hvordan julen skal være og hvordan folk skal og bør ha det i julen - fordi det er jul. Dette kan gi enhver hodepine! Jeg forstår at mange nordmenn reiser bort til andre land i julen..
Gjest Gjesta Skrevet 26. desember 2004 #5 Skrevet 26. desember 2004 Frisk luft hjelper, så luft godt, og gå gjerne en lang tur. I tillegg er det lurt å drikke nok vann, som allerede nevnt. Noen reagerer negativt på koffein, og da kan det være lurt å unngå kaffe. Selv synes jeg av og til en kaffekopp kan hjelpe mot hodepine, men jeg prøver å drikke vann samtidig.
Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2004 #6 Skrevet 26. desember 2004 Virus er jo noe man bare må lide seg igjennom..men min yndlings-treat når jeg er stresset, har hodepine o.l er den kjølende gelémasken min fra Body Shop. Få noen til å stikke ut og kjøpe en sånn til deg, legg den i fryseren i et kvarter og NYT! :-) God bedring! :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå