Gå til innhold

Smokkeutslett, er det smittsomt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter at barnet mitt begynte i barnehagen har det i perioder hatt et rødt utslett rundt munnen og vi tenker at det er fra smokken pga fuktighet. 

Men i det siste har jeg lagt merke til at det er veldig mange barn på avdelingen (småbarn) som har det samme, røde utslettet rundt munnen, minst 50% av barna. 

Er det noen som vet hva et slikt utslett kan være? Er det så vanlig at så mange barn har smokkeutslett? Eller kan det være noe smittsomt? 

Anonymkode: 40bd8...162

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, smokkutslett er ikke smittsomt. Om barnet ditt gærmed smokk mye er det ikke rart det skjer, og villenok byttet til mam air, eller aller helst kuttet ut smokken på dagtid utenom ved soving. At flere barn på en slik avdeling har det er ikke rart om de også bruker smokk. Kan også komme om de sikler eller slikker seg mye rundt munnen. Ville smurt med La roche-posay Cicaplast.

Anonymkode: e4def...577

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter at barnet mitt begynte i barnehagen har det i perioder hatt et rødt utslett rundt munnen og vi tenker at det er fra smokken pga fuktighet. 

Men i det siste har jeg lagt merke til at det er veldig mange barn på avdelingen (småbarn) som har det samme, røde utslettet rundt munnen, minst 50% av barna. 

Er det noen som vet hva et slikt utslett kan være? Er det så vanlig at så mange barn har smokkeutslett? Eller kan det være noe smittsomt? 

Skyldes dette smokken så er det ikke smittsomt. Men når minst 50 % av barna har dette så lurer jeg p hvor mye smokkbruk det er i barnehagen deres. 

Kjøp Apobase Repair på apoteket og smør barnet om kvelden og gjerne om morgenen og, så forsvinner nok dette raskt. Hvis ikke snakk med lege. 

Anonymkode: 744ae...d91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vårt barn bruker smokken til soving hjemme, men bruker nok smokk oftere i barnehagen.

Vi valgte å slutte med smokken i dag faktisk, i håp om å bli kvitt utslettet før det blir verre.

Vi har aldri vært borti utslett av smokk før, og synes det er spesielt at SÅ mange barn på et sted har slikt utslett? 

Jeg tenkte litt på sopp.. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vårt barn bruker smokken til soving hjemme, men bruker nok smokk oftere i barnehagen.

Vi valgte å slutte med smokken i dag faktisk, i håp om å bli kvitt utslettet før det blir verre.

Vi har aldri vært borti utslett av smokk før, og synes det er spesielt at SÅ mange barn på et sted har slikt utslett? 

Jeg tenkte litt på sopp.. 

Sopp smitter ikke. I tilleg får neppe små barn sopp rundt munnen på vintere og akkurat der smokken er. Smokken gjør nok området fuktig i tillegg gjør vinterkulden huden sår i samarbeid med fukten. Sover barna utendørs i tillegg? 

Jeg tror nok barnehagen bruker smokken der de heller burde brukt andre metoder for trøst og oppmerksomhet. Og særlig nå så mange barn har samme smokkutslett. 

Anonymkode: 744ae...d91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...