Gå til innhold

Flytta fra Vestlandet til Austlandet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flytta frå Vestlandet til Austlandet, er det normalt at det er så kaldt på nettene her endå, i natt var det 4,5 minus.

Anonymkode: 0576f...d93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt an på hvor på Østlandet du har bosatt deg, men mange steder har det vært uvanlig kaldt i april. 

Skrevet

Spørs jo helt hvor, lenger inn på østlandet kan det bli kaldt, men det er ikke særlig vanlig nei. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har flytta rett nord austom flisa i Hedmark, litt sør for Elverum.

AnonymBruker
Skrevet

der vi budde før heilt ut mot havet i Bømlo gjekk den seinaste *natteminusen vekk i midten av mars

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Nei det har vært dritkaldt nå, pleier ikke være slik. Men piggdekkene kan gjerne være på litt ut i April vanligvis.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har flytta rett nord austom flisa i Hedmark, litt sør for Elverum.

Flisa er et kaldt kaldt sted. Jeg har vært der mye fordi vi har hytte i det området. Til gjengjeld er det godt og varmt på sommeren!

Anonymkode: 0b8a6...a49

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Nei det har vært dritkaldt nå, pleier ikke være slik. Men piggdekkene kan gjerne være på litt ut i April vanligvis.

Åja, så kanskje rundt ein mnd seinare i år? Er ikkje langt opp i høgda frå Glomma som skal til før det enno er litt snø igjen

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flisa er et kaldt kaldt sted. Jeg har vært der mye fordi vi har hytte i det området. Til gjengjeld er det godt og varmt på sommeren!

Anonymkode: 0b8a6...a49

ein venner seg nok til det, heldigvis blæs det lite her. Heldigvis er det snart sommar

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Åja, så kanskje rundt ein mnd seinare i år? Er ikkje langt opp i høgda frå Glomma som skal til før det enno er litt snø igjen

Ja kanskje....men er ikke så god på å følge med egentlig :P Men det har vært uvanlig kaldt, det kan jeg si.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Ja kanskje....men er ikke så god på å følge med egentlig :P Men det har vært uvanlig kaldt, det kan jeg si.

Det er vel sånn det vert, eg som så og seia aldri har hatt vinter følgjer nok meir med enn dykk som har hatt vinter kvart år. Legger sikkert ikkje så mye merke til det om nokon år sjølv 😜

Skrevet

Uvanlig kaldt i år ja, var minus 9 grader her i natt

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Naturgutten 95 skrev:

Uvanlig kaldt i år ja, var minus 9 grader her i natt

det var ikkje lite. Her var det minus 6

Skrevet

Det går ikke an å sammenligne været på østlandet og vestlandet, og spesielt om du flytter fra kysten i vest til innlandet i øst. De største forskjellene ligger i hvor stabilt været er og når våren egentlig kommer, pluss at sommeren er noe helt, helt annet østpå. Jeg er vokst opp i vest og bor østpå og foretrekker helt klart å bo østpå, og kunne ikke tenke meg å flytte tilbake. Det eneste jeg savner hjemmefra er når våren kommer, jeg er vokst opp med at våren kommer i februar og det gjør den ikke her østpå, da er det tjukkeste vinteren fortsatt med masse, masse snø. 

For å svare på spørsmålet ditt: Ja, det er vanlig med nattefrost langt ut i mai på innlandet, så ikke plant ut blomster som ikke tåler nattefrost før etter 17. mai. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Amfeila skrev:

Det går ikke an å sammenligne været på østlandet og vestlandet, og spesielt om du flytter fra kysten i vest til innlandet i øst. De største forskjellene ligger i hvor stabilt været er og når våren egentlig kommer, pluss at sommeren er noe helt, helt annet østpå. Jeg er vokst opp i vest og bor østpå og foretrekker helt klart å bo østpå, og kunne ikke tenke meg å flytte tilbake. Det eneste jeg savner hjemmefra er når våren kommer, jeg er vokst opp med at våren kommer i februar og det gjør den ikke her østpå, da er det tjukkeste vinteren fortsatt med masse, masse snø. 

For å svare på spørsmålet ditt: Ja, det er vanlig med nattefrost langt ut i mai på innlandet, så ikke plant ut blomster som ikke tåler nattefrost før etter 17. mai. 

Jepp! Dette er en vanlig "hageregel" på hele Østlandet, selv nede langs Oslofjorden der jeg vokste opp. Så TS må nok regne med nattefrost en stund til.

Anonymkode: 7e3a4...b37

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være helt ned mot frysepunktet også tilogmed minus i alle sommermånedene i innlandet på østlandet

Anonymkode: e05d5...f87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...