Betina Skrevet 29. april 2017 #1 Skrevet 29. april 2017 Er det noen som har hatt vielse i kirken med kun forloverne til stede? Hva gjorde dere etterpå for å gjøre dagen spesiell? Trenger sårt noen råd og fine historier😊
stan Skrevet 30. april 2017 #2 Skrevet 30. april 2017 En venn som er prest har fortalt at det ikke er helt uvanlig. Der han var prest før var det noen mindre kapell som av og til ble brukt til slike anledninger. Det ble ofte fine og høytidelige sermonier selv om de var få. Spør dere litt rundt etter små sermonirom eller kapeller. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #3 Skrevet 8. mai 2017 Har et vennepar som gjorde det, De spiste middag sammen de 4 etterpå. Anonymkode: 13c20...9e3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #4 Skrevet 8. mai 2017 Sjekk flere tråder her om. synes det er en uting å ikke ta med foreldre. Anonymkode: 98fa1...0f1 1
BeverTramp Skrevet 8. mai 2017 #6 Skrevet 8. mai 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjekk flere tråder her om. synes det er en uting å ikke ta med foreldre. Anonymkode: 98fa1...0f1 En uting faktisk? Det er vel ikke opp til noen andre en paret selv hvordan DE vil markere SIN dag. Det er derimot en uting å legge føringer for andre menneskers valg av markering på den måten. 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #7 Skrevet 8. mai 2017 2 minutter siden, BeverTramp skrev: En uting faktisk? Det er vel ikke opp til noen andre en paret selv hvordan DE vil markere SIN dag. Det er derimot en uting å legge føringer for andre menneskers valg av markering på den måten. Ja, jeg synes det er uting hvis man ikke har veldig god grunn til det, det er ingen (utenom kjæresten) som er så glad i meg som mine foreldre, og jeg byr meg veldig om hva de føler, jeg hadde ikke utelatt de fra min store dag og latt de bli veldig skuffet, veldig såret og veldig lei seg. For det hadde de garrantert blitt. Anonymkode: 98fa1...0f1 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #8 Skrevet 8. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg synes det er uting hvis man ikke har veldig god grunn til det, det er ingen (utenom kjæresten) som er så glad i meg som mine foreldre, og jeg byr meg veldig om hva de føler, jeg hadde ikke utelatt de fra min store dag og latt de bli veldig skuffet, veldig såret og veldig lei seg. For det hadde de garrantert blitt. Anonymkode: 98fa1...0f1 Nå er det ikke alle som har det forholdet til foreldrene sine, er heller ikke alle foreldre som ville blitt skuffet, såret og veldig lei seg for å ikke bevitne noe slikt. Men det er vel vanskelig å forstå at ikke alle har identisk livshistorie som en selv. Anonymkode: 7968f...b6f 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #9 Skrevet 8. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå er det ikke alle som har det forholdet til foreldrene sine, er heller ikke alle foreldre som ville blitt skuffet, såret og veldig lei seg for å ikke bevitne noe slikt. Men det er vel vanskelig å forstå at ikke alle har identisk livshistorie som en selv. Anonymkode: 7968f...b6f Så er det å lese hva jeg skriver. Ja, jeg synes det er uting hvis man ikke har veldig god grunn til det,det er ingen (utenom kjæresten) som er så glad i meg som mine foreldre, og jeg byr meg veldig om hva de føler, jeg hadde ikke utelatt de fra min store dag og latt de bli veldig skuffet, veldig såret og veldig lei seg. For det hadde de garrantert blitt. Anonymkode: 98fa1...0f1 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #10 Skrevet 8. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så er det å lese hva jeg skriver. Ja, jeg synes det er uting hvis man ikke har veldig god grunn til det,det er ingen (utenom kjæresten) som er så glad i meg som mine foreldre, og jeg byr meg veldig om hva de føler, jeg hadde ikke utelatt de fra min store dag og latt de bli veldig skuffet, veldig såret og veldig lei seg. For det hadde de garrantert blitt. Anonymkode: 98fa1...0f1 Og du skal selvfølgelig bestemme hva som er god nok grunn Og i det første innlegget ditt sier du kategorisk at det er en uting. Så jada, jeg leste det du sa. Syns fortsatt det var fjollete. Anonymkode: 7968f...b6f 4
Serafina. Skrevet 8. mai 2017 #11 Skrevet 8. mai 2017 16 minutter siden, BeverTramp skrev: En uting faktisk? Det er vel ikke opp til noen andre en paret selv hvordan DE vil markere SIN dag. Det er derimot en uting å legge føringer for andre menneskers valg av markering på den måten. Dette!
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #12 Skrevet 8. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og du skal selvfølgelig bestemme hva som er god nok grunn Og i det første innlegget ditt sier du kategorisk at det er en uting. Så jada, jeg leste det du sa. Syns fortsatt det var fjollete. Anonymkode: 7968f...b6f Jeg tror at dere prøver å retteferdiggjøre hvorfor dere ikke skal invitere foreldre, hvorfor det er ok. Foreldre som er svært glad i deg og vært tilstede gjennom hele livet ditt, hadde garantert blitt lei seg for ikke være med den store dagen din uansett hvor mye dere prøver innbille dere at det ikke er tilfelle. Anonymkode: 98fa1...0f1 2
Kjetil E Skrevet 9. mai 2017 #13 Skrevet 9. mai 2017 På 29.04.2017 den 21.59, Betina skrev: Er det noen som har hatt vielse i kirken med kun forloverne til stede? Hva gjorde dere etterpå for å gjøre dagen spesiell? Trenger sårt noen råd og fine historier😊 Vet ikke hvor du bor, men på Bærums Verk er et gammelt stabur vigslet som kappell. Tror det er plass til 10 personer der inne. 1
Betina Skrevet 9. mai 2017 Forfatter #14 Skrevet 9. mai 2017 På 8.5.2017 den 13.53, AnonymBruker skrev: Sjekk flere tråder her om. synes det er en uting å ikke ta med foreldre. Anonymkode: 98fa1...0f1 Har vært ute å reist ikke fått sjekket svarene.. Helt greit at du synes det er en uting å ikke ha med foreldre, men kanskje det hadde vært fint å tenkt seg om før du skrev det? Ikke alle har foreldre, begge mine er døde.. Ellers takk til dere andre som tok dere tid til å svare. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #15 Skrevet 9. mai 2017 Akkurat nå, Betina skrev: Har vært ute å reist ikke fått sjekket svarene.. Helt greit at du synes det er en uting å ikke ha med foreldre, men kanskje det hadde vært fint å tenkt seg om før du skrev det? Ikke alle har foreldre, begge mine er døde.. Ellers takk til dere andre som tok dere tid til å svare. Herregud, det er da ett unntak tilfelle. Og det sier seg selv. Er det mulig? Anonymkode: 98fa1...0f1 2
Betina Skrevet 9. mai 2017 Forfatter #16 Skrevet 9. mai 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, det er da ett unntak tilfelle. Og det sier seg selv. Er det mulig? Anonymkode: 98fa1...0f1 Jo men det var jo ikke det jeg ville ha svar på? Jeg skrev ingen steder i innlegget mitt om foreldre? Og når du komme med en slik kommentar stikker det ekstra i hjertet med følelser som allerede tar helt av i denne bryllupsplanleggingen.. nettopp pga at de ikke kan være tilstede.. Du trenger heller ikke komme skrikende med "herregud" og "er det mulig". Selv om du har en glansbilde familie, er det ekstremt mange som ikke har det! Derfor er det smart å tenke som to ganger når man uttaler seg akkurat ifm bryllup, da det ofte er en orkan av følelser involvert., 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #17 Skrevet 9. mai 2017 2 minutter siden, Betina skrev: Jo men det var jo ikke det jeg ville ha svar på? Jeg skrev ingen steder i innlegget mitt om foreldre? Og når du komme med en slik kommentar stikker det ekstra i hjertet med følelser som allerede tar helt av i denne bryllupsplanleggingen.. nettopp pga at de ikke kan være tilstede.. Du trenger heller ikke komme skrikende med "herregud" og "er det mulig". Selv om du har en glansbilde familie, er det ekstremt mange som ikke har det! Derfor er det smart å tenke som to ganger når man uttaler seg akkurat ifm bryllup, da det ofte er en orkan av følelser involvert., Herregud,gadd ikke lese-men slapp av jeg gidder ikke skrive mer i tråden din. Jeeses! Anonymkode: 98fa1...0f1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #18 Skrevet 9. mai 2017 På 29.4.2017 den 21.59, Betina skrev: Er det noen som har hatt vielse i kirken med kun forloverne til stede? Hva gjorde dere etterpå for å gjøre dagen spesiell? Trenger sårt noen råd og fine historier😊 Vi hadde kun forlovere til stede i kirken, og det gikk helt fint. Jeg hadde brudekjole og han dress, eneste var at vi ikke hadde gjester i kirken. MEN vi hadde bryllupsfest samme dag da, hjemme hos oss selv, med kun nærmeste familie. Vi ville ha minst mulig styr ut av dette. Anonymkode: 991e6...444 1
Betina Skrevet 9. mai 2017 Forfatter #19 Skrevet 9. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde kun forlovere til stede i kirken, og det gikk helt fint. Jeg hadde brudekjole og han dress, eneste var at vi ikke hadde gjester i kirken. MEN vi hadde bryllupsfest samme dag da, hjemme hos oss selv, med kun nærmeste familie. Vi ville ha minst mulig styr ut av dette. Anonymkode: 991e6...444 Takk for svar! Det hørtes fint og intimt ut! Er fortsatt i villrede om hva vi skal gjøre, men veldig kjekt med innspill😊
Betina Skrevet 9. mai 2017 Forfatter #20 Skrevet 9. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud,gadd ikke lese-men slapp av jeg gidder ikke skrive mer i tråden din. Jeeses! Anonymkode: 98fa1...0f1 Sender over en dose positivitet og empati til deg og håper du finner litt folkeskikk på veien... 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå