Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, nå er jeg skuffet og lei meg. Hun jeg til nå har sett på som min "beste" venninne, har igjen skuffet meg.

Hun bor utenlands, og har ikke vært hjemme på 1 1/2 år. Men nå skulle hun endelig komme hjem til Norge, for å feire jul. Det gjorde hun også, for ca to uker siden, men jeg har ikke sett noe til henne enda. Og det sårer meg.

HUn skulle komme på besøk for en uke siden, men da kom noe i veien. Ringte for å avtale ny tid, som igjen ble utsatt, fordi noe annet kom i veien, og denne gangen ringte hun ikke for å gi beskjed heller, men bare uteble. Det er nå tre dager siden vi skulle ha vårt siste møte, og jeg har ikke hørt noe fra henne. Og derfor er jeg skuffet og lei meg nå.

Hadde gledet meg til å se henne igjen, og endelig få treffe samboeren hennes og sønnen, men den gang ei. Skal ikke være lett å få til alt, og jeg vet hun har mye å gjøre. Men er det virkelig så vanskelig å få til å møtes? Er alt annet viktigere?

Vil også si at hun skal forloveren min i bryllupet vårt, og jeg har faktisk begynt å lure på å velge en annen. Selv om det ikke er det jeg egentlig vil, så er det kanskje like greit. Ja, jeg er skuffet og lei meg nå.

Jeg vet ikke hva jeg egentlig vil med dette innlegget, kanskje bare "rase" fra meg litt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

forstår ikke hva du tar på vei for. Det er snart jul og hun er sikkert bare opptatt som alle andre. Kan jo være et besøk er rett rundt døra?

Skrevet

Kan ikke du stikke på besøk til henne?

Må det være hun som kommer til deg?

Som gjest skrev over her, hun er sikkert travel nå med juleforberedelser.(Men hun burde jo ta seg tid til gode venner. Det er sikkert mange som haler og drar i henne nå.)

Skrevet

Skjønner at du er lei deg... Hun kunne faktisk tatt en tlf og gitt beskjed at hun ikke kom!

Skrevet
Hun kunne faktisk tatt en tlf og gitt beskjed at hun ikke kom!

Jeg forsto det som hun hadde gjort det jeg..?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hun ringte meg første gangen, men andre gangen ringte hun ikke.

Det som gjør at hun skulle komme på besøk til oss, var at hun ville treffe mine barn igjen også. Hun bor nå hos sine foreldre, og for min del er det ikke like kjekt å komme med hele familien på besøk til hennes familie nå i juletidene. Derfor skulle hun komme på besøk til oss.

Jeg også forstår at hun har mye å gjøre nå rett før jul, men jeg har igjen blitt siste prioritert ( dette har hendt flere ganger før). Hun møtte noen andre venninner i helgen, og en annen venninne to dager etter hun kom hjem. Det er derfor jeg er skuffet.

Men siden det er jul, er det tydeligvis ikke lov til å bli det. Men jeg er det fordet jeg. :wink:

Skrevet
Men siden det er jul' date=' er det tydeligvis ikke lov til å bli det. Men jeg er det fordet jeg. :wink:[/quote']

Hva slags sutring er det da??

Klart du har lov til å bli skuffet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet jeg sutrer nå, for akkurat nå føler jeg meg som en liten unge som har blitt skuffet. :ler:

Det går seg nok til, måtte bare få ut litt "gørr" :wink:

Skrevet

Kjære Gjest,

Jeg synes du har all rett til å bli skuffet. Selvsagt har man mye å gjøre i førjulstiden, jeg har selv opplevd å komme hjem på ferie mens jeg bodde utenlands -og jeg opplevde det hele som et mareritt. Alle reiv og sleit i meg hele tiden og forventet at jeg skulle stille opp både her og der. MEN: Det man virkelig VIL, det får man til!! Uansett. Det er snakk om prioriteringer, og hvis det virkelig betyr noe da klarer man å prioritere. Det er min absolutte påstand. Og hvis man på ingen måte klarer å prioritere, da gir man beskjed -og da på en måte som gjør at den andre part virkelig skjønner at vedkommende er lei seg for at hun ikke fikk til å treffes.

Derfor synes jeg du har all rett til å bli skuffet. Var jeg deg ville jeg stilt meg selv spørsmålet: hvorfor ønsker hun ikke å prioritere meg? Dette ville jeg snakket med henne om. Og svaret trenger slett ikke være at det er deg det er noe galt med. Husk det, og ha dette som utgangspunkt for en eventuell samtale om temaet!

God klem fra Nelle

(som også vet hvordan det føles å bli nedprioritert)

:trøste:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...