Gå til innhold

Kommentar noen tror baby er gutt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når noen kommenterer "så søt gutt" men så er det jente til babyen min. Hvordan svare uten at d blir frekt?

Anonymkode: 572e9...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aragorn II Elessar

Er det ikke bare og si at det er en ei jente ?

Jeg forstår ikke hva som er så vanskelig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Si det er ei jente. Ikke noe å bli fornærmet over. Babyer er like uansett. Kan ikke se forskjell på ei jentebaby og en guttebaby hvis ikke klærne er typisk jenteklær eller gutteklær. 

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sett hårspenner eller hårbånd på henne når du er ute, så er det ingen som tar feil. Eller begynn å bruke f.eks. rosa vognteppe.

Får du kommentarer på det om du har på henne rosa klær også, eller er det bare når du har nøytrale farger på (beige, grønn, brun osv).?

Anonymkode: 5e637...96c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når noen kommenterer "så søt gutt" men så er det jente til babyen min. Hvordan svare uten at d blir frekt?

Anonymkode: 572e9...c21

Ikke frekt: "Det er en jente".

Frekt: "Hva f$€£€$ mener du med GUTT, ser du ikke at det er en nusselig liten prinsesse?!?"

Anonymkode: 3f411...152

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frekt: "Hva f$€£€$ mener du med GUTT, ser du ikke at det er en nusselig liten prinsesse?!?"

Lo godt av denne!:fnise: Et morsomt og svært tydelig eksempel på hva som som er ok og ikke!:fnise: Og til TS, så lenge du unngår en sur tone når du sier i fra at det er jente, skal det mye til å bli fornærmet over irettesettelse. Det er jo bare å si:  tusen takk, Ja babyen er svært søt, det er forresten en jente, prinsesse eller noe slikt. :)Gratulerer med jentebabyen!:hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lærdom til alle her. Når jeg møter en baby for første gang spør jeg alltid om navnet. Da er jo kjønnet avklart og kontakt med foreldrene opprettet. 

Og uansett navn svarer jeg : "Å for et fint navn..." 😀

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditto, man sier bare at det er ei jente. Teiteste jeg veit er babyer som nesten ikke har hår, men man skal uansett dytte på med spenner, hårbånd og grorudpalmer for å virkelig poengtere at dette er ei jente. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, stan skrev:

Litt lærdom til alle her. Når jeg møter en baby for første gang spør jeg alltid om navnet. Da er jo kjønnet avklart og kontakt med foreldrene opprettet. 

Hvordan ordlegger du deg?

Var i denne situasjonen for en uke siden, som man er av og til, og kunne ikke huske om den nærmest oransje ettåringen var gutt eller jente, og med en baby noen dager før. Men fant ingen god måte å ordlegge meg på så jeg fant først ut i etterkant at begge var jenter.

Heldigvis ikke noe overforbruk av rosa klær og hårpynt her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk har tatt feil av barnet mitt mange ganger. Med mindre det er noen vi skal omgås så gidder jeg ikke korrigere. Det spiller virkelig ingen rolle at helsesekretærer tror sønnen min er ei jente. 

Anonymkode: cfd6e...fc3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 minutter siden, applestories skrev:

Var i denne situasjonen for en uke siden, som man er av og til, og kunne ikke huske om den nærmest oransje ettåringen var gutt eller jente, og med en baby noen dager før. Men fant ingen god måte å ordlegge meg på så jeg fant først ut i etterkant at begge var jenter.

Heldigvis ikke noe overforbruk av rosa klær og hårpynt her :)

Jeg sier (henvendt til babyen): "Hei! Så fin du er! Hva heter du?" :smilyblomst: 

Noen ganger har jeg også spurt foreldrene " Hva heter største barnet ditt?". 

Anonymkode: 1c848...fb6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser ikke problemet. 

Kan ikke du kle barnet i rosa og male barnevogna rosa, sånn at det ikke er vanskelig å unngå det? Babyer er det umulig å se kjønnet på. 

Anonymkode: 08a52...053

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stan skrev:

Så når navnet er unisex så gjetter du? 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Rose11
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk, men hun er ei jente.

Fikk mange spørsmål om hva gutten het da minste var liten. Hun arvet mye tøy av storebror. Begynte å ta på rosa sokker, sokkene er visst det som avgjør kjønnet 😂 

"Det er så mange som arver klær vet du, men sokkene arver de Ikke. Derfor ser jeg alltid på sokkene før jeg spør 😉" var det en dame som sa til meg en gang,  stemte for øvrig bra det altså 😂

Anonymkode: b3ac2...35e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som de andre: Takk, men hun er en jente :) Kort og greit. Det er ikke lett å se om en baby er jente eller gutt og jeg skjønner ikke hvorfor man skal lage en sak ut av det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, applestories skrev:

Hvis babyen er veldig liten spør jeg om de har bestemt noe navn? Eller "Hva heter baby'n?".

1 time siden, Silfen skrev:

Så når navnet er unisex så gjetter du? 😉

Ja, og hvis det er utenlandske navn er det også litt utfordrende. Men de aller fleste sier enten "Han heter ..." eller "Hun heter ...". så det ordner seg som regel :nori:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...