Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Makspris 230,-/døgn i P-huset på Ullevål. 

Anonymkode: 0caf3...ce6

Oj, OK. Ja det er jo ingenting... så for meg mange tusen jeg nå...

ts

Anonymkode: fbb2f...37a

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi var nettopp på ullevål i nesten 3 døgn, men ikke pga fødsel. Et barn som skulle opereres. Betalte ingenting for parkeringen, fikk egen parkeringslapp av avdelingen. Ville ringt å hørt.

Anonymkode: 45ef8...c77

Takk for tips. Ja jeg tror jeg skal høre med de...

ts

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke egen fødselsparkering på ullevåll? Mulig den har andre takster.

Anonymkode: 9b73d...ddc

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke egen fødselsparkering på ullevåll? Mulig den har andre takster.

Er det det? Hvor?

ts

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det det? Hvor?

ts

Jeg tror det. Sto noe om det i et av brevene jeg har fått. Enda en stund til termin så har ikke lest så nøye.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det. Sto noe om det i et av brevene jeg har fått. Enda en stund til termin så har ikke lest så nøye.

Nei.

Dvs det er en nød-p-plass som kan benyttes ved akutt fødsel, men bilen må da flyttes innen én time. 

Mer info her: https://oslo-universitetssykehus.no/avdelinger/kvinneklinikken/fodeavdelingen/fodebarsel-a-ulleval?sted=Ullevål+sykehus

Anonymkode: 0caf3...ce6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja vi kommer selvsagt til å kjøre, uansett kostnad, syntes bare det er rart...

ts

Det er ikke rarere enn at det er begrenset med parkeringsplasser fordi sykehusområdet ikke er stort nok til at alle som kommer skal ha bilen stående der i dagesvis.

Anonymkode: c9a58...e4c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke rarere enn at det er begrenset med parkeringsplasser fordi sykehusområdet ikke er stort nok til at alle som kommer skal ha bilen stående der i dagesvis.

Anonymkode: c9a58...e4c

Når man er såppass syk/medtatt at kollektiv transport ikke er et alternativ så syntes jeg det er rart jo. Kommer man bare opp for å ta en test eller noe er det klart at da er situasjonen litt annerledes. Syntes alle som er for syke til kollektiv transport burde få stå gratis. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man er såppass syk/medtatt at kollektiv transport ikke er et alternativ så syntes jeg det er rart jo. Kommer man bare opp for å ta en test eller noe er det klart at da er situasjonen litt annerledes. Syntes alle som er for syke til kollektiv transport burde få stå gratis. 

Er man for syk for kollektivtransport under fødsel altså? 

Anonymkode: e456b...eb9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man for syk for kollektivtransport under fødsel altså? 

ja selvsagt er man det.  Man tar da ikke buss med enorme smerter, rier og vann som går. For ikke å snakke om at man kan ha hastverk og rett og slett ikke tid til buss. 

Ser det for meg da. Stå på Oslo S og skal bytte fra t-bane til 17 trikken:fnise:

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Men han som kjører bilen er vel ikke for syk til å flytte bilen et annet sted i løpet av disse første timene/dagene. Synes ikke det er rart at man må betale for å parkere. Vær bare glad for alt annet som er gratis rundt fødselen ;-)

Anonymkode: 76e5c...80c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja selvsagt er man det.  Man tar da ikke buss med enorme smerter, rier og vann som går. For ikke å snakke om at man kan ha hastverk og rett og slett ikke tid til buss. 

Ser det for meg da. Stå på Oslo S og skal bytte fra t-bane til 17 trikken:fnise:

Jaja, for meg ville det vært helt uproblematisk helt frem til minst 6 cms åpning. 

AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt ts! Gnåler du seriøst over at det koster drøyt 200,- i døgnet å parkere? Det er under 10 kr timen. Ikke skal du stå der i evigheter heller.

Hvis det er sååå vanskelig så får far flytte bilen til et annet sted når han har kjørt deg til sykehuset da. Dere får Google gratisparkering. 

Gjerrigknarken lenge leve.

Anonymkode: 60579...63e

• Liker 4
Skrevet

Når fødselen starter og dere kommer inn er det parkering rett utenfor mottak, der står man gratis i 30 min. Blir uansett litt venting i mottak og da kan mannen flytte bilen. Tror parkeringshuset er dyrere enn parkeringsplassene i nærheten av føde/barsel så mannen kan vel heller parkere på de enn i parkeringshuset 👍🏼 er også en del gratis parkeringsplasser i gata ved bakporten, så  mannen kan evt flytte bilen dit når baby er født! Vi som jobber på Ullevål må bet 600kr i måneden for parkering og mange benytter seg av gratisplasser utenfor sykehusområdet 😊

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner flere som har tatt kollektivt til føden. Så det er fullt mulig. Om ikke har man taxi og er det for ille 113.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt ts! Gnåler du seriøst over at det koster drøyt 200,- i døgnet å parkere? Det er under 10 kr timen. Ikke skal du stå der i evigheter heller.

Hvis det er sååå vanskelig så får far flytte bilen til et annet sted når han har kjørt deg til sykehuset da. Dere får Google gratisparkering. 

Gjerrigknarken lenge leve.

Hvordan vet du at det koster 200 i døgnet. Vi betalte over 60 for en time.  Jeg gnåler ikke, jeg spør. Vi er ikke så gjerrige at vi hadde giddet å flytte bilen uansett hva det koster. Det må da være lov å spørre? Kanskje de hadde en ordning for det? 

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Et enkelt søk viser at det koster maks kr 230,- i døgnet, og det er også skrevet i denne tråden.  Likevel fortsetter du jo å syte over småsummer.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Et enkelt søk viser at det koster maks kr 230,- i døgnet, og det er også skrevet i denne tråden.  Likevel fortsetter du jo å syte over småsummer.

Det at noen påstår det i tråden er jo ikke noe bevis. Jeg syter ikke over småsummer. Jeg betalte som sagt over 60 for en time, så det er vel ikke så rart om jeg undrer meg litt.

ts

AnonymBruker
Skrevet
På 29.4.2017 den 21.59, AnonymBruker skrev:

Parkeringsbevis? Det får man bare når man er varig funksjonshemmet og bare kan gå maks 60 meter. Fødselen skal vel ikke vare så lenge? Drosjene går jo hele døgnet. Trikken og bussen går rett forbi.

Anonymkode: 80997...837

Kan love deg at du ikke kommer særlig lenger med HC-bevis heller. Jeg sitter selv i rullestol og har mange besøk til Ullevål bak meg og det er så å si null parkeringsmuligheter der. Det er både en fysisk og mental belastning å få organisert seg med hjelp eller transport i en allerede trøblete og tung situasjon. 

Anonymkode: 953cd...fb8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Wow, her var det mange sure svar! TS spør jo bare? 

men vi løser det med parkering med at vi betaler første døgnet ca, så henter noen bilen og så henter samboer den når vi skal hjem :) vi blir liggende på sykehuset en stund da, så hadde blitt dyyyyrt å stå den tiden. Ikke er det makspris her heller. 

Anonymkode: c11ba...960

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...