Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi var til en sjekk på Ullevål i dag. Jeg sval føde her om noen måneder. Vi betalte helt vilt mye for parkering den tiden vi var der. Så kom jeg til å tenke på fødselen, den kan jo dra ut, blir det flere tusen i parkering da...?

Anonymkode: fbb2f...37a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi var til en sjekk på Ullevål i dag. Jeg sval føde her om noen måneder. Vi betalte helt vilt mye for parkering den tiden vi var der. Så kom jeg til å tenke på fødselen, den kan jo dra ut, blir det flere tusen i parkering da...?

Sånn er livet og sykehsparkering!

Anonymkode: 80997...837

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sånn er livet og sykehsparkering!

Så ikke noe parkeringsbevis når man føder? Det er jo ikke som om vi kunne tatt bussen eller syklet...

AnonymBruker
Skrevet

Det er slik det er. Dere har råd til barn og da har dere råd til parkering. Helt vanlig at man betaler parkering. 

Anonymkode: 68fae...6eb

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så ikke noe parkeringsbevis når man føder? Det er jo ikke som om vi kunne tatt bussen eller syklet...

Vet om to stykker som har tatt bussen til fødsel. Alternativt kan man ta en drosje?er ikke noe menneskerett å kjøre bil til Ullevål sykehus for å føde! Folk føder hver dag- i mange land ikke på sykehus. Hvis parkeringa er for dyr for du ha hjemmefødsel!

Anonymkode: 8c1ae...dc1

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ta taxi. Blir faktisk billigere enn å stå parkert der.

Anonymkode: c9a58...e4c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Parkeringsbevis? Det får man bare når man er varig funksjonshemmet og bare kan gå maks 60 meter. Fødselen skal vel ikke vare så lenge? Drosjene går jo hele døgnet. Trikken og bussen går rett forbi.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En høygravid kvinne er ofte langt sprekere enn mange andre som parkerer og oppholder seg på et sykehus.. Synes heller det skulle vært gratisordninger for alvorlig syke mennesker.

Anonymkode: 24a95...36d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Slik er det i Drammen også. Tror praksisen er lik på alle sykehus da parkeringshus drives av andre og ikke sykehuset selv.

Anonymkode: a4dfb...4e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bladde opp for parkeringen, sånn er det jo bare. Å ta taxi/trikk/buss lekkende fostervann og med sinnsyke rier hadde jeg betalt mange lapper for å slippe :fnise:

Anonymkode: df210...688

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mannen kjører deg til sykehuset når du skal føde, kjører bilen hjem igjen etter fødsel (evt før hvis det drøyer), og tar bussen tilbake til deg. Når dere skal hjem henter han bilen igjen. Ikke noe vanskeligere enn det.

Anonymkode: 99aa2...ba5

• Liker 11
Skrevet

Hvis du frykter det blir for dyrt for dere, så kan jo mannen kjøre deg inn på sykehuset, kjøre hjem, og komme tilbake med trikken. Da slipper dere å betale parkering.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som regel er det maxpris pr døgn, og det er jo begrenset hvor mange døgn dere skal stå der. Har dere ikke råd til parkering kan du få deg et sjokk over hva det egentlig koster når ungen først er ute. 

Anonymkode: 07453...8e0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fødte på Ahus. Vi spurte og der var det maxpris i parkeringshuset så det ble ikke så veldig dyrt. Nyfødtavdelingen hadde i tillegg en rabattordning til oss(barnet ble lagt inn i et par døgn).

Anonymkode: 8f773...80d

Gjest Hummel34
Skrevet

Vi endte opp med parkeringsbot, men i en slik situasjon som fødsel må jeg si det kun ble ett lite ekstra minne. Limte inn bota i minneboka til minstemann ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Makspris 230,-/døgn i P-huset på Ullevål. 

Anonymkode: 0caf3...ce6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk hva prisen er for å trykke på knappen "mistet parkeringslapp"...

Anonymkode: 1151d...f38

AnonymBruker
Skrevet

Vi var nettopp på ullevål i nesten 3 døgn, men ikke pga fødsel. Et barn som skulle opereres. Betalte ingenting for parkeringen, fikk egen parkeringslapp av avdelingen. Ville ringt å hørt.

Anonymkode: 45ef8...c77

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi var nettopp på ullevål i nesten 3 døgn, men ikke pga fødsel. Et barn som skulle opereres. Betalte ingenting for parkeringen, fikk egen parkeringslapp av avdelingen. Ville ringt å hørt.

Anonymkode: 45ef8...c77

Det gjelder kun når man følger barn under 18 år til nødvendig behandling. Ikke ved fødsel.

Anonymkode: 0caf3...ce6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bladde opp for parkeringen, sånn er det jo bare. Å ta taxi/trikk/buss lekkende fostervann og med sinnsyke rier hadde jeg betalt mange lapper for å slippe :fnise:

Anonymkode: df210...688

Ja vi kommer selvsagt til å kjøre, uansett kostnad, syntes bare det er rart...

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...