Gjest Daniella_ Skrevet 23. desember 2004 #1 Del Skrevet 23. desember 2004 som var best for vektnedgang :-? Skjønner ikke helt jeg. I alle år har jo kondisjonstrening vært det beste for fettforbrenning. Men nå har det plutselig gått over til at styrketrening er best til det. Hvordan kan det ha seg? Og hvorfor brenner styrke mer enn kondisjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 23. desember 2004 #2 Del Skrevet 23. desember 2004 Kondisjonstrening forbrenner mest der og da, mens styrketrening gir deg mer muskler som krever mer energi og dermed forbrenner mer på sikt - begge deler er med andre ord bra. For oppstramming er styrke bra også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daniella_ Skrevet 23. desember 2004 #3 Del Skrevet 23. desember 2004 Kondisjonstrening forbrenner mest der og da, mens styrketrening gir deg mer muskler som krever mer energi og dermed forbrenner mer på sikt - begge deler er med andre ord bra. For oppstramming er styrke bra også! Ok så hvis man skal forbrenne fett så burde man evt. begynne med litt styrke for så å gå over til kondisjon? Altså, man får mer utbytte av kondisjonen hvis man er litt sterk da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 23. desember 2004 #4 Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg vet ikke hva som er den ideelle rekkefølgen, men jeg trener f.eks ofte kondisjon (sånn som spinning) først og deretter styrke. Da er jeg varm og overbelaster ikke musklene mine og jeg får altså litt for kondisen også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. desember 2004 #5 Del Skrevet 23. desember 2004 Det lureste er kanskje å varme opp litt først (10-20min, sykkel, tredemølle e.l), deretter trene styrke, og så avslutte med en lengre økt utholdenhet (30min+) i moderat tempo. Styrketrening hjelper på fettforbrenningen fordi muskelmasse krever mer energi, slik at du faktisk forbrenner mer fett HELE tiden, ikke bare den korte tiden du faktisk trener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå