Gå til innhold

Hvilket tørrfór bruker du til valpen/hunden din og hvorfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvilke tørrfór bruker du til valpen/hunden din?

Selv har vi brukt Royal Canin junior når han var bitteliten og gikk over til Orijen Puppy som har høyt proteininnhold og mer kjøtt. 

Pleier også og gi Provit storfekjøtt/kyllingkjøtt innimellom også. :-)

Anonymkode: f5232...83a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker også Royal Canin. Har prøvd alle de "dyre" typene fra dyrebutikken, men hunden min foretrekker dette fóret. Syns det er viktig at hunden er engasjert i fóret, når det er hovednæringskilden og den må spise det samme så ofte. Supplerer fóret med annen type mat (kokt fisk/kjøtt uten bein/våtfór) noen ganger, men hovedsakelig går det i tørrfór.

Skrevet (endret)

Jeg har en kastrert tispe. Kastrerte hunder har som kjent lettere for å legge på seg, og blir gjerne litt runde.

Jeg kjøper derfor "Royal Canin Sterilised" til henne, i håp om at hun ikke skal bli altfor tjukk. Hun er likevel litt rund i kantene, og kunne nok med fordel ha gått ned et par kg. Men til tross for dette fôret, er hun altså litt rund. Hun veier 9.7 kg, og kunne med fordel ha veid kanskje 8, eller ned i mot 7.5 kg. 

Av og til (kanskje maks en gang i uka) får hun Royal Canin boksfôr/våtfôr, også dette for steriliserte/kastrerte hunder. Det er for variasjonens skyld.

Brukte Orijen tidligere, men det ble hun tjukkere av.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Million skrev:

Jeg har en kastrert tispe. Kastrerte hunder har som kjent lettere for å legge på seg, og blir gjerne litt runde.

Jeg kjøper derfor "Royal Canin Sterilised" til henne, i håp om at hun ikke skal bli altfor tjukk. Hun er likevel litt rund i kantene, og kunne nok med fordel ha gått ned et par kg. Men til tross for dette fôret, er hun altså litt rund. Hun veier 9.7 kg, og kunne med fordel ha veid kanskje 8, eller ned i mot 7.5 kg. 

Av og til (kanskje maks en gang i uka) får hun Royal Canin boksfôr/våtfôr, også dette for steriliserte/kastrerte hunder. Det er for variasjonens skyld.

Brukte Orijen tidligere, men det ble hun tjukkere av.

Pussig nok så ser jeg aldri flere overvektige kastrerte hunder, jeg ser mange,  dette er ikke et tema. 

Anonymkode: 5a174...87a

Skrevet

Jeg forer på Royal Canin for Rottweiler. Veldig fornøyd, men hun får i tillegg 500 gram vom og hundemat daglig. Også får hun tilskudd av Omega 3 og B-vitaminer😊

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pussig nok så ser jeg aldri flere overvektige kastrerte hunder, jeg ser mange,  dette er ikke et tema. 

Anonymkode: 5a174...87a

Hæ?

AnonymBruker
Skrevet

Bruker et fra Alpha Spirit. Semi-tørt fôr med høyt kjøttinnhold. Gir også litt Vom og Hundemat innimellom.

Anonymkode: 44812...c40

Skrevet

Jeg bruker det Royal Canin har for små hunder under 10 kg. Siden veterinæren er mye nærmere enn dyrebutikken kjøper vi det de har, og det virker som det er bedre for magen også. Hunden min har ganske sensitiv mage, så i det siste har vi kjøpt et annet fôr fra Royal Canin som heter "gastro intestinal" som vi gir henne også. Da hunden var valp prøvde vi noen andre fôr også (husker ikke helt hvilke), men siden hun ikke ville spise dem/magen tålte det gikk vi over til Royal Canin fra veterinær.

Gjest chiki
Skrevet

Orijen adult. 

Har prøvd andre sorter tørrfor, men han hadde enorme mengder avføring av det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...