Gå til innhold

Inviterte til bursdag, alle sa nei

helloAdele

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest gjennom Kom ingen i bursdagen-tråden så jeg at det var mange delte meninger, men det så ut som at utelukkende alle var enige i at det kun var de som hadde sagt at de skulle komme men likevel ikke dukket opp som var skyld i det her, og at de som bare hadde bare hadde takket nei var i sin fulle rett til det og at TS ikke hadde grunn til å være lei seg over dette.

Så hva om situasjonen hadde vært sånn at man inviterer 10-12 til bursdagen sin, og alle sier nei. Ifølge alle i den andre tråden ville jo dette vært helt greit, (hennes skyld at hun inviterte folk hun ikke kjente så godt) og absolutt ingen grunn til å involvere lærer eller foreldre.

Da må jeg bare begynne å lure, hvor lenge er det siden folk her  gikk på videregående? Hvis jeg hadde blitt invitert i en bursdag til en jeg ikke kjenner så godt hadde jeg blitt kjempeglad og tolket det som et ønske om å bli bedre kjent. Jeg vet at alle mine venner ville tenkt det samme. 

Likevel takker alle nei i denne fiktive situasjonen. Selvfølgelig kan man ikke tvinge noen til å komme i bursdagen, men virker det ikke da generelt som et skikkelig dritt jentemiljø i klassen? Har ikke jentene som bidrar til dette dårlige klassemiljøet i hvert fall litt skyld? Eller mener dere virkelig at dersom noen føler seg for kule til å komme i en bursdag så er det deres fulle rett og ingen kan si et vondt ord om det.

Selvfølgelig er situasjonen helt annerledes om de du inviterer faktisk ikke kan, men kom igjen da folkens... Sannsynligheten for at alle sammen, når så mange er invitert ikke kan  (bursdager informeres jo som oftest om i god tid) er minimal. Så vær så snill, la oss holde debatten saklig og gå ut fra at grunnen til at alle takket nei ikke var fordi de faktisk ikke kunne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har ikke annet å si enn at jeg er helt enig med deg 😊

Anonymkode: 30276...5a3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en av de som ikke takker ja til alt jeg blir invitert i, og tenker at det er faktisk ikke møteplikt fordi det kommer en invitasjon. Bryllup, konfimasjon, dåp, runde dager, sølvbryllup o.l. prioriterer jeg høyt, men bursdagsfest er en ting jeg sier nei til en del ganger. Spesielt hvis jeg har mye på planen den uken/dagen/helgen og det er folk jeg ikke kjenner så godt, ikke pleier å trives med eller det er sære opplegg jeg kjenner jeg virkelig ikke vil, som karaoke. Innvitasjon til noen jeg føler det er unaturlig at inviterer meg vil heller ikke komme høyt opp på lista over prioriterte ting, ville syns situasjonen var sær og sannsynligvis takket nei. Tviler ikke et sekund på at det er kjipt å innvitere til et selskap alle takker nei til, men da kan det jo være greit å se om du har innvitert samtidig som det skjer noe annet, eller om det rett og slett er innvitert folk du ikke egentlig har så sterk tilknytning til. Innvitasjon er tross alt et "Vil du komme?" ikke et "Du har å dukke opp!"

Anonymkode: 9a365...eb4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå blir jeg sikkert halshugget, men....

Da jeg gikk på VGS var det ei jente som rett og slett var ganske ufordragelig. Hun rakket alle ned på andre, baksnakka, var overlegen, frekk, kalte folk "hore, hurpe" osv hvis hun ikke fikk vilja si osv. Ingen likte henne, og vi prøvde å fortelle henne at hun ikke kunne oppføre seg sånn, men hun bare skjøv det vekk og fortsatte. Hun inviterte alltid mange i bursdagen sin, og flere valgte å ikke komme. Rett og slett fordi hun var ganske uspiselig. Husker hun også ble intervjuet i lokalavisa som ble en tårevåt artikkel om ensomhet og hvor trist det er å føle seg utenfor og bla bla. Vi andre bare fnyste av artikkelen. Denne jenta var så regelrett ekkel at hun bare kunne takke seg selv for mangel på venner. Hadde aldri i verden dratt i bursdagen hennes. Hvis man virkelig prøver hardt, og ingen vil være venn med deg, så må man faktisk gå inn i seg selv og se hvor problemet ligger. Møtt flere sånne opp i gjennom årene som depper over mangel på vennskap, men som også prøver seg på kjærestene til "vennene" osv.. Ikke rart de ikke har venner, sier nå jeg.

Anonymkode: 047de...a32

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...