Gå til innhold

Å leie bolig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag overhørte jeg noen som snakket nedlatende om mennesker i 30-årene som leier istedenfor å eie. "De må nok ha stor gjeld eller liten inntekt", sa de. Og så ble jeg litt lei meg. Jeg leier, jeg er 35 år og jeg har en sønn på 16. 

Jeg betaler 12.000 i leie. Men vi bor i en flott, stor leilighet med nydelig sjøutsikt og trives. Jeg har høyere utdanning og har utbetalt 37.000. Har råd til å ha lån, men har lite egenkapital pga. flere studier, og jeg har vært alene med min sønn. Jeg vet at jeg har mer lønn enn de som slengte med leppa. Hvor stort lån jeg kan få har jeg ikke sjekket nå, men her vi bor er det stort sett svære, dyre eneboliger å få kjøpt.

Hva tenker dere om voksne som leier? og med så store barn? Følte meg plutselig ikke helt god nok. 

Anonymkode: bd854...6b9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg ikke om meningene til folk som snakker nedsettende om andre for å føle seg litt bedre selv. Jeg er voksen og leier, det stemmer at det er fordi jeg har liten inntekt. Jeg har latterlig lite penger! En skikkelig fattigfrans. Det er et valg jeg har tatt fordi jeg brenner for studiene mine, som plasserer meg høyt nok i statushierarkiet deres når jeg er ferdig, men det er hverken status(deres anseelse) eller penger jeg gjør dette for. Du har jo en super lønn, lever godt og burde ikke bekymre deg for overfladiske menneskers meninger. Du er god nok som du er.  

Anonymkode: 04d26...f27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er mange grunner til at noen leier og ikke eier. Men jeg tenker jo også at dersom en godt voksen mann eller dame leier en knøttliten leilighet i dårlig forfatning, og bor der sammen med barn, at de kanskje ikke har så mye penger av en eller annen grunn. Det betyr ikke at jeg ser ned på de. Folk er også forskjellig og prioriterer ulikt. Noen velger å bruke pengene på egen bolig, andre velger å bo billigere slik at de har råd til andre ting som er viktigere for de enn å eie. 

Anonymkode: 078cf...4a8

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om voksne som leier? og med så store barn? Følte meg plutselig ikke helt god nok. 

Anonymkode: bd854...6b9

Jeg tenker at de sannsynligvis resonnerer som jeg gjorde - de vil ikke ha ansvaret som følger med  å eie sitt eget, og de vil ha frihet til å flytte på seg uten for mye styr. Jeg leide også da jeg var på din alder, og det var heller ikke pga. dårlig økonomi. Jeg trivdes i leiligheten jeg leide og følte ikke for å skaffe meg noe annet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...