AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #1 Skrevet 29. april 2017 Nekte å leie til noen med barn? evt nekte å forlenge kontrakten videre på bakgrunn av det? Tenker på bråk osv..vedlikehold. Veldig glad i barn, men har ikke lyst på unødvendig "bråk" i en liten leil. Jeg bor over. Anonymkode: ce649...249
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #3 Skrevet 29. april 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nekte å leie til noen med barn? evt nekte å forlenge kontrakten videre på bakgrunn av det? Tenker på bråk osv..vedlikehold. Veldig glad i barn, men har ikke lyst på unødvendig "bråk" i en liten leil. Jeg bor over. Anonymkode: ce649...249 Nei, du kan ikke nekte med begrunnelse av dette, men du har fullt lov til å si opp kontrakten deres med den virkningstiden som er avtalt. Det vanlige er 3 mnd gjensidig oppsigelse. Anonymkode: ae846...c3c 1
penny_ Skrevet 29. april 2017 #4 Skrevet 29. april 2017 Man velger hvem man leier ut til. Du trenger ikke å nekte noen noe som helst, du bare velger noen andre. Om du allerede har leietakere med barn, så blir det litt verre. 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #5 Skrevet 29. april 2017 Skal ha visning nå. Er et par i 30 årene og jeg tenker å leie ut for et år(med begrunnelse etter loven). Tenker kanskje de vil bli gravide senere, og da vil jeg jo ikke ønske å ha dem boende. Pga støy/hage. Blir litt rart å ikke forlenge kontrakten deres da etter et år,men leie ut til noen andre? føler mg slem. Men det fungerte ikke sist med barn. Den var nedtegnet, masse bråk, og jeg var altfor snill. Hagen er privat men ungen løp jo og hadde sin lekeplass der..kan liksom ikke nekte ungen å leke der. Anonymkode: ce649...249
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #6 Skrevet 29. april 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal ha visning nå. Er et par i 30 årene og jeg tenker å leie ut for et år(med begrunnelse etter loven). Tenker kanskje de vil bli gravide senere, og da vil jeg jo ikke ønske å ha dem boende. Pga støy/hage. Blir litt rart å ikke forlenge kontrakten deres da etter et år,men leie ut til noen andre? føler mg slem. Men det fungerte ikke sist med barn. Den var nedtegnet, masse bråk, og jeg var altfor snill. Hagen er privat men ungen løp jo og hadde sin lekeplass der..kan liksom ikke nekte ungen å leke der. Anonymkode: ce649...249 Kan du ikke bare si det som det er da? At du ikke vil ha barn i leiligheten og hvis de har planer om barn så må det lete videre etter leilighet. Bedre det enn at de flytter inn og får utkastelse sammen med positiv graviditetstest. Anonymkode: 58ad2...8c5 4
Tvist Skrevet 29. april 2017 #7 Skrevet 29. april 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal ha visning nå. Er et par i 30 årene og jeg tenker å leie ut for et år(med begrunnelse etter loven). Tenker kanskje de vil bli gravide senere, og da vil jeg jo ikke ønske å ha dem boende. Pga støy/hage. Blir litt rart å ikke forlenge kontrakten deres da etter et år,men leie ut til noen andre? føler mg slem. Men det fungerte ikke sist med barn. Den var nedtegnet, masse bråk, og jeg var altfor snill. Hagen er privat men ungen løp jo og hadde sin lekeplass der..kan liksom ikke nekte ungen å leke der. Anonymkode: ce649...249 Om de får barn tar det uansett noen år før ungen løper rundt alene. Og det kan bli annerledes med dem. Kanskje vil de ikke ha barn. Men nei, du kan ikke si opp kontrakten pga litt støy. Men det er mulig å snakke med evt foreldre om du ikke ønsker at barnet skal leke alene i hagen. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #8 Skrevet 29. april 2017 3 minutter siden, Tvist skrev: Om de får barn tar det uansett noen år før ungen løper rundt alene. Og det kan bli annerledes med dem. Kanskje vil de ikke ha barn. Men nei, du kan ikke si opp kontrakten pga litt støy. Men det er mulig å snakke med evt foreldre om du ikke ønsker at barnet skal leke alene i hagen. Mener ikke å si opp.men ikke forlenge evt etter det året som er avtalt. en nyfødt baby kan lage mye bråk:) jeg synes det var vanskelig sist. For det skjedde ikke noe etter praten, og jeg kunne ikke si noe til det lille barnet. Anonymkode: ce649...249
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #9 Skrevet 29. april 2017 Imstedentor å skrive barn uønsket, kan du snu det til det positive, du ønsker ene person, eller par osv. Anonymkode: 8c919...b15 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #10 Skrevet 29. april 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Imstedentor å skrive barn uønsket, kan du snu det til det positive, du ønsker ene person, eller par osv. Anonymkode: 8c919...b15 Ja, er det jeg har ute i annonsen. Men nesten alle som tar kontakt har 1-3 barn. Er jo ikke stort nok til så mange heller. Anonymkode: ce649...249
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå