Gå til innhold

Gruer meg så utrolig mye at jeg nesten kaster opp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal i russedåp på mandag, og jeg gruer meg så mye at jeg nesten kaster opp... 

Har vurdert å droppe hele greia, men siden jeg sliter litt sosialt sett (nervøsitet som nesten blir til angst), så kan jeg ikke. Pleier alltid å presse meg til å delta sosialt slik at jeg ikke utvikler sosial angst, men før hver gang jeg skal ut føler jeg meg helt forferdelig...

RT kommer til å bli så utrolig vanskelig, men jeg presser meg likevel

Anonymkode: 5932a...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noe tilfeldig

Æeh.. du får ikke sosial angst av å ikke delta på russedåp..  da jeg var russ (for maaange år siden) - gjorde jeg det jeg hadde lyst til og ga faen i resten. Det var/er litt poenget med å være tenåring ? Absurd tankegang å gjøre noe man ikke vil fordi man tror det skal forebygge en psykisk lidelse.

det gjør det ikke. Slapp av og ha det artig. Gå om du har veldig lyst eller drit i det. Du kan også møte opp og bare gå derifra om det er kjipt. Vær ung. Yolo lissm. Nyt det mens du kan 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oksanna

Først og fremst, hva med russedåpen er det du gruer deg til? Er det slik at du ser for deg skrekkscenarioer om hva som kan skje? Jeg har hatt angst siden jeg var barn og har alltid gruet meg for de minste ting og krisemaksimerer ting, så jeg kjenner meg deifinivt igjen. Selv skippet jeg min egen russedåp da jeg for lenge siden var russ, men jeg ble med min venninne på hennes russedåp og syntes jo ikke det så ille ut. Det gikk utpå å styrte en øl, klarte du ikke å styrte ølen så fikk du resten av ølen helt over hodet (når du stod med hodet bøyd forover, slik at du bare fikk det i håret og ikke ansiktet). 

Det er forresten veldig bra at du presser deg til å sosiale sammenkomster, fortsett med det! Jeg vil anbefale deg å gå på russedåpen, det går nok mye bedre enn du tror!

Send meg gjerne pm hvis du vil snakke. 

:klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Æeh.. du får ikke sosial angst av å ikke delta på russedåp..  da jeg var russ (for maaange år siden) - gjorde jeg det jeg hadde lyst til og ga faen i resten. Det var/er litt poenget med å være tenåring ? Absurd tankegang å gjøre noe man ikke vil fordi man tror det skal forebygge en psykisk lidelse.

det gjør det ikke. Slapp av og ha det artig. Gå om du har veldig lyst eller drit i det. Du kan også møte opp og bare gå derifra om det er kjipt. Vær ung. Yolo lissm. Nyt det mens du kan 😊

Vet jeg ikke får sosial angst av akkurat dåpen, men hvis jeg hver gang jeg blir nervøs dropper å møte opp på sosiale settinger så kan det utvikle seg... Vet jeg burde være ung og ha det gøy, men overtenker så sykt mye!

7 minutter siden, Oksanna skrev:

Først og fremst, hva med russedåpen er det du gruer deg til? Er det slik at du ser for deg skrekkscenarioer om hva som kan skje? Jeg har hatt angst siden jeg var barn og har alltid gruet meg for de minste ting og krisemaksimerer ting, så jeg kjenner meg deifinivt igjen. Selv skippet jeg min egen russedåp da jeg for lenge siden var russ, men jeg ble med min venninne på hennes russedåp og syntes jo ikke det så ille ut. Det gikk utpå å styrte en øl, klarte du ikke å styrte ølen så fikk du resten av ølen helt over hodet (når du stod med hodet bøyd forover, slik at du bare fikk det i håret og ikke ansiktet). 

Det er forresten veldig bra at du presser deg til å sosiale sammenkomster, fortsett med det! Jeg vil anbefale deg å gå på russedåpen, det går nok mye bedre enn du tror!

Send meg gjerne pm hvis du vil snakke. 

:klem: 

Altså jeg drikker ikke... På dåpen skal jeg drikke brus/vann istedet for øl/cider... Er en annen venninne som også skal gjøre dette, men syns det er skummelt mtp på hva alle andre vil tenke. Dessuten kommer folk skolen jeg slutta på til å være på dåpen til skolen min også, og det gjør meg nervøs fordi jeg aldri kom overens med dem (utestening, baksnakking etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er så lei av mennesker som misbruker begrepet sosial angst. Det er stor forskjell på nervøsitet og angst.

Det er bare en dåp? Enten så går du, ellers så er du hjemme. Vanskeligere er det ikke..

Anonymkode: a1cfe...a16

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oksanna
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet jeg ikke får sosial angst av akkurat dåpen, men hvis jeg hver gang jeg blir nervøs dropper å møte opp på sosiale settinger så kan det utvikle seg... Vet jeg burde være ung og ha det gøy, men overtenker så sykt mye!

Altså jeg drikker ikke... På dåpen skal jeg drikke brus/vann istedet for øl/cider... Er en annen venninne som også skal gjøre dette, men syns det er skummelt mtp på hva alle andre vil tenke. Dessuten kommer folk skolen jeg slutta på til å være på dåpen til skolen min også, og det gjør meg nervøs fordi jeg aldri kom overens med dem (utestening, baksnakking etc)

Er du redd for at de andre skal reagere på at du er avholds? Det er noe dem ikke har noe med. Du gjør klokt i å være avholds og det er beundringsverdig. Tenk på alle pengene, flausene, fyllenerver og hangovere du sparer deg selv for! 

Utstenging og baksnakking har jeg selv fått en god dose av, så jeg vet hvordan det er. Tenårene er tøffe! Jeg vet at det ikke er lett, men ikke tenk for mye på hva de andre tenker om deg. Eller rettelse: ikke tenk NOE på hva de tenker om deg. Jeg husker godt hvordan jentene var i den alderen, jeg syntes det var sårt der og da, men idag ler jeg bare av det. 

Konsentrer deg om dem som liker deg og fuck de andre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er tøft å stå frem som litt anderledes enn de andre i den alderen der. Jeg fikk drikkeforbud av legen før jeg ble russ og hadde en nokså kjedelig russetid som sjåfør.. Men, man vokser for hver gang man tør å stå fram som seg selv. Om noen år kommer du til å være stolt av deg selv! Klem. 

Anonymkode: 37445...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei av mennesker som misbruker begrepet sosial angst. Det er stor forskjell på nervøsitet og angst.

Det er bare en dåp? Enten så går du, ellers så er du hjemme. Vanskeligere er det ikke..

Anonymkode: a1cfe...a16

Herregud jeg har ikke sagt at jeg har sosial angst, men er redd for å utvikle det etter en rekke hendelser i sosiale settinger. Har skrevet et lengre innlegg om dette jeg sliter med før her på kg, og da fikk jeg svar om sosial angst. Selv vennene mine har påpekt det ved flere anledninger at jeg forandrer meg når det er flere mennesker rundt oss. Blir kvalm, svimmel, svett og ukonsentrert. Jeg sier ikke at jeg har det, men det er fullt mulig å utvikle det. Ja dette er dum dåp, jeg kan droppe det om jeg vil, men tillater jeg meg å droppe dette kan det ende jeg dropper masse annet og før jeg vet ordet av det så er det "for sent". Jeg har jo lyst til å dra, men jeg TØR ikke.

5 minutter siden, Oksanna skrev:

Er du redd for at de andre skal reagere på at du er avholds? Det er noe dem ikke har noe med. Du gjør klokt i å være avholds og det er beundringsverdig. Tenk på alle pengene, flausene, fyllenerver og hangovere du sparer deg selv for! 

Utstenging og baksnakking har jeg selv fått en god dose av, så jeg vet hvordan det er. Tenårene er tøffe! Jeg vet at det ikke er lett, men ikke tenk for mye på hva de andre tenker om deg. Eller rettelse: ikke tenk NOE på hva de tenker om deg. Jeg husker godt hvordan jentene var i den alderen, jeg syntes det var sårt der og da, men idag ler jeg bare av det. 

Konsentrer deg om dem som liker deg og fuck de andre. :) 

Altså jeg tenker på alt det positive ved å ikke drikke, men samtidig så ja jeg tenker på hva andre tenker... 

Greia er at de jentene var sykt uhyggelige mot meg før, men når jeg møter dem nå er de hyggelige og falske og jeg blir redd av det. Når jeg ser dem kommer alle minnene fra tidligere tilbake og jeg vil da bare synke i jorda... Vet at jeg ikke skal bry meg, men noen anger er det vanskelig... Tusen takk for oppmuntring❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...