Gå til innhold

Rar lukt fra nyvasket sengetøy

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har oppdaget en snodig lukt fra sengetøyet. Det er verst når det er nyvasket. Som en svak type gammle-klær lukt, nesten..

Lukten har bygd seg opp over tid, jeg henger det alltid opp til tørk raskt (det er ikke lukten av surt tøy), og jeg bruker samme vaskemiddel og tørkested til andre klær. Og de lukter ikke noe galt. 

Så nå er jeg i villrede. Hva er dette? Og hvordan får jeg det bort? :vetikke: Noen som har erfaring?

Anonymkode: eb6ad...259

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kokevask og utetørk :)

Endret av Kontormus
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har merket det samme dessverre. Hos meg skyldes det at soveromsvinduet har stått åpent i alt for mange timer i døgnet, og sengetøyet derfor har blitt fuktskadet (på samme måte som det kan bli fuktskade i tekstiler i husbåter).

Jeg tror ikke det finnes noen måte å få det bort på.

Anonymkode: 6cfe2...1e2

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Kontormus skrev:

Kokevask og utetørk :)

Takk for tips. :) Jeg skal forsøke å vaske på 90 heller enn 60 og se om det hjelper. (Utetørk er litt verre da det enten er støvete eller regner utenfor her..)

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har merket det samme dessverre. Hos meg skyldes det at soveromsvinduet har stått åpent i alt for mange timer i døgnet, og sengetøyet derfor har blitt fuktskadet (på samme måte som det kan bli fuktskade i tekstiler i husbåter).

Jeg tror ikke det finnes noen måte å få det bort på.

Anonymkode: 6cfe2...1e2

Hm. Det er dette jeg er redd for - at selve tøyet er skadet. 

Anonymkode: eb6ad...259

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...